| کد خبر: 255685 |

حمل‌ونقل، اولویت دو طرف در توسعه روابط تهران تاشکند

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان در نشست خبری مشترک با قالیباف گفت: حمل‌ونقل، اولویت دو طرف در توسعه روابط تهران – تاشکند است.

تین نیوز

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان در نشست خبری مشترک با قالیباف گفت: حمل‌ونقل، اولویت دو طرف در توسعه روابط تهران – تاشکند است.

به گزارش  تین نیوز به نقل از خانه ملت، نورالدین جان اسماعیل‌اُف رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان در نشست مشترک خبری با دکتر قالیباف به مباحثی که در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح شد تأکید کرد و گفت: در این دیدار درباره دورنمای روابط ازبکستان و ایران صحبت شد که در همین راستا معتقدیم روابط دو کشور که در سال‌های اخیر افزایش یافته، حاکی از اراده رؤسای جمهور ایران و ازبکستان است.

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان در ادامه با تأکید بر اولویت توسعه روابط اقتصادی به ویژه حمل و نقل عنوان کرد: ظرفیت‌ها و امکانات ازبکستان و ایران برای توسعه روابط بسیار زیاد است.

وی با اشاره به افزایش همکاری‌های پارلمانی در سال‌های اخیر، اظهار کرد: دیدار امروز ما در ادامه نشست‌هایی بود که با رئیس مجلس شورای اسلامی و هیأت پارلمانی وی در تاشکند داشتیم؛ گروه‌های دوستی پارلمانی دو کشور نیز بیش از پیش با یکدیگر در ارتباط هستند.

اسماعیل‌اُف در ادامه با بیان اینکه پارلمان‌ها نیز به دنبال تأکید دولت‌ها برای افزایش روابط، باید همکاری‌های خود را افزایش دهند، یادآور شد: توسعه روابط دوجانبه میان دو کشور نیازمند تقویت پایه‌های حقوقی آن است که نقش پارلمان‌های در این بین مهم ارزیابی می‌شود.

رئیس مجلس قانونگذاری ازبکستان با اشاره به اشتراکات دو کشور در حوزه سیاست خارجی، گفت: توسعه همکاری های پارلمانی در راستای توسعه روابط در سایر بخش‌ها در پارلمان ازبکستان مورد توجه است و در این زمینه، بسترها فراهم خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به وضعیت افغانستان که برای امنیت ازبکستان و ایران بسیار مهم است، اظهار داشت: ازبکستان و ایران تصمیم دارند تمام تلاش خود را برای برقراری صلح، ثبات و امنیت در کشور افغانستان داشته باشند که نتیجه آن برقراری امنیت در منطقه خواهد بود.

اسماعیل‌اُف همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور ازبکستان به ایران خاطرنشان کرد: امیدواریم نشست‌هایی که در جریان این سفر برگزار می شود به تنظیم موافقتنامه‌هایی برای توسعه روابط اقتصادی بیانجامد.

در پایان این نشست خبری رئیس مجلس ازبکستان با همراهی قالیباف از صحن مجلس شورای اسلامی بازدید به عمل آورد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.