| کد خبر: 223573 |

بازسازی پل‌های آسیب‌دیده از سیل نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: ​برای تکمیل پروژه‌های مرمت، بازسازی و احداث پل‌های آسیب‌دیده از سیل‌های سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: ​برای تکمیل پروژه‌های مرمت، بازسازی و احداث پل‌های آسیب‌دیده از سیل‌های سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان)، ​عباس شرفی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با تبریک فرارسیدن هفته حمل و نقل، گفت: در سیل‌های سال ۹۸ بیش از ۴۰۰ دستگاه پل کوچک و بزرگ در استان لرستان دچار آسیب و تخریب کامل شد که تاکنون کار بهسازی، مرمت و احداث ۱۰۴ دستگاه از این پل ها به اتمام رسیده و ۳۷ دستگاه پل نیز در حال اجرا است که امیدواریم با تخصیص به موقع اعتبارات این تعداد پل هم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسند.

وی افزود: برای تکمیل پروژه‌های مرمت، بازسازی و احداث پل‌های آسیب‌دیده از سیل‌های سال ۹۸ اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان نیاز است که طی جلساتی که هفته اخیر با استاندار و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان داشتیم با توجه به شرایط اقتصادی کشور و عدم نقدینگی بنا شد با در نظر گرفتن حداقل ممکن یعنی ۲۰ میلیارد تومان این پروژه‌ها را به بهره‌برداری برسانیم که قرار است یک‌سوم این اعتبار از محل اعتبارات استانی توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی تخصیص یابد.

شرفی گفت: درصورت تخصیص به موقع اعتبارات و مساعد بودن شرایط جوی سعی می‌شود این پروژه‌ها تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسند چراکه مردم انتظارات به‌حقی دارند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم شرایط خاص استان و کمبود اعتبارات و از طرفی توقف پروژه‌ها در مقطعی از سال گذشته به‌دلیل کرونا از برنامه زمان‌بندی جلوتر هستیم، گفت: پل‌های بزرگ در دست احداث سپهبد شهید قاسم سلیمانی(بابازید)، پران‌پرویز، حیات‌الغیب و طاق عباسعلی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که تا پایان سال به اتمام می‌رسند و پیش بینی می شود پل‌های برگلان‌سوخته و سه‌سوک نیز در اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با بیان اینکه طی یک‌ماه آینده، تردد در پل ناصروند خرم آباد نیز برقرار می‌شود، اظهار داشت: دستک پل چشمه‌سرده در محور خرم آباد-الشتر به‌دلیل عدم استحکام مصالحی که قبلا در اجرای پل استفاده شده بود در سیل سال ۹۸ تخریب شد که به علت کمبود اعتبار امکان قطع محور وجود نداشت بنابراین در تلاشیم با مصالح مستحکم این پل را احیا و از تخریب آن جلوگیری نماییم.

وی گفت: سال گذشته حرکت جهشی در اجرای روکش آسفالت در محورهای اصلی، شریانی، فرعی و روستایی را شاهد بودیم به طوری که ۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت اجرا شد این در حالی است که میانگین در سنوات گذشته کمتر از ۲۰۰ کیلومتر بود و اگر با این روند ادامه دهیم در ۶ سال آینده رویه همه محورهای استان به روز می‌شود.

شرفی از اجرای ۳۰۰ کیلومتر روکش آسفالت و ۵۰۰ کیلومتر ایمن سازی در طول محورهای استان از سال گذشته تاکنون خبر داد و افزود: در محورهای روستایی نیز در قالب طرح ملی ابرار اقدامات قابل توجهی صورت گرفته که درمجموع ۱۴۷ کیلومتر از این محورها به ویژه در مناطق محروم الیگودرز شن ریزی و ۵۰ کیلومتر آسفالت صورت گرفته است.

وی با اشاره به آمادگی تیم های راهداری لرستان در زمستان پیشِ رو گفت: با توجه به تجربه سالهای قبل و بارندگی های شدید سال ۹۸، امسال با برنامه ریزی بهتر و منظم تری شروع کردیم که اورهال و به روزرسانی ماشین آلات، دپو شن و نمک به میزان کافی و گروه بندی ۳۰۰ نیروی راهدار جهت آماده باش در ۳۵ راهدارخانه و ۱۴ گردنه مهم و همچنین محورهای سیلزده به ویژه محور خرم آباد _ پلدختر انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ۱۸۹ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر و بیش از ۲۰ هزار راننده در این بخش اشاره کرد و افزود: صنف حمل و نقل عمومی مسافر در شرایط بیماری کرونا بیشتر از سایر اصناف آسیب دید که طی مکاتباتی با سازمان راهداری و شهرداری های استان پیگیر کاهش هزینه های این صنف هستیم.

شرفی از توزیع منظم لاستیک و پیگیری تخصیص روغن به رانندگان حمل و نقل عمومی خبر داد و گفت: همکاران در فرایند توزیع لاستیک بسیار دقیق عمل کرده و این موضوع را با کمترین مشکل مدیریت کرده‌اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.