| کد خبر: 251173 |

لغو تحریم‌ های فناوری محور آمریکا برای کاربران ایرانی

وزارت خزانه‌‌ داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ ای، معافیت‌ های اینترنتی کاربران ایرانی از تحریم‌ های ایالات متحده را تشریح کرد.

تین نیوز

وزارت خزانه داری آمریکا با انتشار بیانیه ای، معافیت های اینترنتی کاربران ایرانی از تحریم های ایالات متحده را تشریح کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری «تابناک» به نقل از رصد، تغییراتی کلیدی در مجوزهای دولتی پیشین، موسوم به مجوز عمومی شماره یک ایران (General License D-1) با هدف کمک به کاربران ایرانی در گردش اطلاعات اعمال شده است.

در اولین روز ماه مهر ۱۴۰۱، دفتر کنترل سرمایه های خارجی آمریکا (OFAC)، مجوز عمومی شماره دو ایران (General License D-2) را در دسترس عموم قرار داد، که نسخه به روز شده ای از تحریم های اینترنتی اعمال شده در هجدهم بهمن ماه سال ۱۳۹۲ است.

با مجوز های تازه، نه تنها دسترسی کاربران ایرانی به شبکه های اجتماعی ، ابزارهای ارتباطی، نرم افزارهای تماس ویدئویی، خدمات ابری، نقشه های آنلاین و مبتنی وب، بازی های کامپیوتری، پلتفرم های آموزشی، ابزارهای ترجمه و احراز هویت، آنتی ویروس ها، تلفن های هوشمند و سیستم عامل آنها، تلفن های ماهواره ای، گجت های دیجیتال، سیم کارت، روتر، مودم، کامپیوترهای شخصی فراهم شد، بلکه ارائه خدمات شرکت های بزرگ، تاثیرگذاری مانند گوگل، متا، اپل و دیگر شرکت های مشابه به ایرانیان نیز قانونی خواهد بود.

بخش دیگری از این تغییرات، مربوط به گسترش مجوز ابزارهایی است که به عنوان واسط و یا کمکی، شرایط لازم برای ارائه خدمات ارتباطی ابری و غیر ابری و همچنین تبادل اطلاعات در اینترنت را فراهم می کنند.

یکی از کلیدی ترین تغییرات در مجوز عمومی شماره دو ایران، حذف شرط «استفاده شخصی» از ابزار و امکانات است. 

بنابراین از این پس، نه تنها کاربران، بلکه شرکت های ایرانی نیز می توانند به صورت قانونی از معافیت های اینترنتی اعلام شده استفاده کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.