| کد خبر: 84891 |

رییس کارگروه اویونیک و تجهیزات فرودگاهی ستاد توسعه فناوری هوایی معاونت علمی:

◄ روش اجرایی تعمیر و نگهداری اویونیک مدرن هواپیماهای پیشرفته وارداتی تدوین می‌شود

تین‌نیوز| رییس کارگروه اویونیک و تجهیزات فرودگاهی ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست‌ جمهوری گفت: به زودی روش اجرایی برای MRO‌ اویونیک پیشرفته هواپیماهای جدید تهیه و تدوین خواهد شد.

به گزارش تین‌نیوز، محسن علوی‌سیرت در این باره بیان کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات کارگروه که از طرف دبیر ستاد هوایی به آن ارجاع شده است، تدوین روش اجرایی برای MRO‌ اویونیک پیشرفته هواپیماهای جدید است.

وی با بیان اینکه برای تعمیر و نگهداری اویونیک پیشرفته هواپیماهای جدیدی که قرار است خریداری شود سازماندهی لازم و تجهیزات مورد نیاز در کشور وجود ندارد گفت: پیشرفت سریع تکنولوژی از یک سوء و افزایش تقاضا برای مسافرت‌های هوایی و نیازهای بازار از سوی دیگر سبب شده است تا شرکت‌های سازنده هواپیما به فکر تغییر ناوگان هوایی خود و به روزرسانی آن با استفاده از هواپیماهایی با تجهیزات نوین باشد.

به گفته او، امروزه با پیشرفت سریع علم الکترونیک و ارتقاء سامانه‌های اویونیکی تحول بزرگی نیز در زمینه تجهیزات تست، تعمیر و نگهداری این سامانه‌ها به وجود آمده است. در هواپیماهای نوین شاهد یک پارچه‌سازی و تلفیق سامانه‌ها و وظایف مربوط به آن‌ها بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: این وظایف بیشتر در بخش نرم‌افزاری و توسط هسته‌های کامپیوتری انجام می‌شود، معمولا در صورتی که برای یکی از سخت افزارها مشکل ایجاد شود وظایف مربوط به آن به کامپیوتر دیگر محول می‌شود.

رییس کارگروه اویونیک و تجهیزات فرودگاهی ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی افزود: مطمئنا در چنین معماری نقش بخش نرم‌افزاری نسبت به گذشته پررنگ‌تر بوده و می‌‎توان انتظار داشت قسمت عمده‌ای از مشکلات در سیستم‌ها با اصلاح نرم‌افزاری برطرف شود. در نتیجه شاهد تحول زیادی در تجهیزات و نیروی انسانی لازم برای تست، تعمیر و نگهداری سیستم‌های اویونیکی خواهیم بود.

علوی سیرت بیان کرد: در گذشته تقریبا برای هر تجهیز اویونیکی در هواپیما نیاز به دستگاه تست مجزا بود، با اجرای فناوری یکپارچه‌سازی سیستم‌ها و تعیین استانداردهای بین‌المللی مشخص در ارتباطات بین آن‌ها، دستگاه‌های تست نیز تا حد زیادی با یکدیگر ترکیب شده و در قالب یک Embeded System عرضه می‌شوند.

رییس کارگروه اویونیک و تجهیزات فرودگاهی ستاد هوایی معاونت علمی با اشاره به ایجاد تغییرات اساسی در MRO در سال‌های اخیر گفت: عوامل متعددی سبب شده تا ایرلاین‌های مطرح دنیا مجبور به ارتقاء و بروز رسانی ناوگان هوایی خود شوند و بهره‌مندی از نسل جدید هواپیماها که مبتنی بر سیستم‌های نرم‌افزاری هستند آن‌ها را مجبور به اصلاح بخش MRO خود کرده است.

او گفت: یکی از راه‌های سریع برای ایجاد این زیرساخت استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان خصوصی در این زمینه است، ایرلاین‌ها و شرکت‌های ارایه دهنده خدمات تعمیر و نگهداری می‌توانند با به‌ کارگیری این ظرفیت بزرگ سهم مناسبی از بازار عظیمMRO  در منطقه غرب آسیا را به‌ دست آورند.

رییس کارگروه اویونیک و تجهیزات فرودگاهی ستاد هوایی معاونت علمی خاطرنشان کرد: ایجاد این زیرساخت‌ها کار دشوار و زمان‌بری خواهد بود اما با حمایت‌های معاونت علمی از شرکت‌های خصوصی دانش‌بنیان، همکاری سازمان هواپیمایی کشوری جهت صدور گواهینامه‌های مربوطه وهمچنین ایرلاین‌ها و شرکت‌های فعال در حوزهMRO  مانند فارسکو به بهترین نحو در موعد مقرر این زیر ساخت ایجاد شود.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.