| کد خبر: 213177 |

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور اعلام کرد:

آغاز شماره گذاری تاکسی‌های یورو ۴ از امروز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تاکسی‌های با استاندارد یورو ۴ از امروز (شنبه) شماره‌گذاری و به رانندگان تاکسی که از قبل ثبت‌نام و فرآیند نوسازی را انجام داده بودند، تحویل داده می‌شود.

تین نیوز

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: تاکسی‌های با استاندارد یورو ۴ از امروز (شنبه) شماره‌گذاری و به رانندگان تاکسی که از قبل ثبت‌نام و فرآیند نوسازی را انجام داده بودند، تحویل داده می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مرتضی ضامنی افزود: یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی که از قبل در طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی ثبت نام کرده بودند در نمایندگی و پارکینگ ها به دلیل اینکه از نیمه دوم سال گذشته تا کنون هیچ خودور تاکسی شماره گذاری نشده بود معطل و دپو شده بودند و برای حل مشکل تاکسیرانان سازمان محیط زیست با شماره گذاری دو هزار و ۲۰۰ خودرو تولید شده موافقت کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ خودرو تاکسی تولید شده است و در نمایندگی ها یک هزار  خودرو ثبت نام کرده اند که منتظر شماره گذاری بودند و بر این اساس این افراد می تواند از امروز که شماره گذاری آن‌ها آغاز شده است خوردو های خود را تحویل بگیرند.

ضامنی تاکید کرد: در ادامه فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی مابقی این خودروها(دو هزار و ۲۰۰خوردو) تاکسی نیز شماره گذاری خواهد شد.

وی افزود: علت دپوی تاکسی ها این است که از نیمه دوم سال گذشته تا کنون یعنی از زمانی که فرآیند شماره گذاری در سال ۹۹ توسط سازمان محیط زیست بر اساس الزامات سطح آلایندگی اعلام شده بود، شماره گذاری ها متوقف شدبه همین دلیل جلوی شماره گذاری خودروهای تاکسی که در طرح نوسازی ثبت نام کره بودند،  گرفته شد در صورتی که خودورها توسط خودورساز هم تحویل داده شده بود و هیچ خودرو تاکسی با شماره سال ۹۹ شماره نشد و این خودروها دپو شدند.

ضامنی ادامه داد: فرآیند نوسازی تاکسی ها به این صورت است که ابتدا رانندگان تاکسی که شرایط دریافت خودرو نو را دارند، ثبت نام می کنند و تشکیل  پرونده می دهند و پس از تحویل وجه، خودرو ساز بسته به ثبت نام، ادامه روند تحویل خودرو را انجام می دهد، همه خودرو ها دپو شده این روند و فرآیند را انجام دادند اما به دلیل عدم مجوز محیط زیست در سال ۹۹ هیچ تاکسی شماره گذاری نشد.

 

امیدورایم خودرو ساز بتواند استاندارد یورو ۵ را تولید کند

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور گفت: امیدواریم خودروساز بتواند خودرو را بر اساس استاندارد یورو ۵ تولید کند یا در غیر این صورت سازمان محیط زیست در ادامه فرآیند نوسازی ناوگان تاکسیرانی با استاندارد یورو ۴ با شماره گذاری بیش از دو هزار و ۲۰۰ خودرو  موافقت کند چراکه فعالیت خودرو های تاکسی با استاندارد یورو ۴ خیلی بهتر از فعالیت تاکسی ها با استاندارد ها پلاییت و و تاکسی های فرسود است که موجبات آلودگی بیشتر هوا را فراهم می کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال با خودروساز تفاهم نامه داشتیم که ۴۰هزار خودرو را در اختیار ما برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی قرار دهد، اما با وجود این مشکلات امیدواریم که ۲۰ تا ۳۰ هزار برای امسال را بتوانیم، محقق کنیم.

در ادامه طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی تعداد اندکی تاکسی با شماره سال ۹۸ شماره شدند و در سال ۹۹ هیچ خودرو تاکسی شماره نشد واین خودرو ها شامل پژه ۴۰۵ و سمند گاز سوز است.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست ایران گفت: برای حل مشکل تاکسیرانان سازمان محیط زیست با شماره گذاری ۲۲۰۰ خودرو تولید شده تاکسی موافقت کرده است.

 مسعود تجریشی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست افزود: بر اساس مصوبه قانون هوای پاک، ورود خودروها با استاندارد یورو ۴ به حمل ونقل عمومی ممنوع  و باید دارای استاندارد یورو ۵ باشند اما سازمان محیط زیست برای حل مشکل تاکسیرانان، با شماره گذاری دو هزار و ۲۰۰ تاکسی با استاندارد یورو ۴ موافقت کرد.

وی گفت: این تاکسی‌ها نو هستند و اگر بخواهیم این تاکسی‌ها را به خاطر رعایت نکردن استاندارد یورو ۵ نگه داریم از عمر مفید این خودروها کاسته می‌شود و در این پروسه مالکان تاکسی‌ها که برخی از سال ۹۵ ثبت نام کرده‌اند متضرر می‌شوند و بدون استفاده، از عمر این خودروها کم و به سن فرسودگی می‌رسند.

تجریشی ادامه داد: این خودروها دوگانه سوز هستند و تعدادشان محدود است و جایگزینی آن‌ها با خودروهای فرسوده در حال تردد می تواند بر کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محمدرضا 0 0

    دقیقا تاریخ شماره گذاری رو اعلام میکنین؟این چهارمین ماه از سال ۹۹ میباشد که وعده پوچ به مردم میدهید ۴ ماهه ماشین تحویل نگرفتم و داخل ایرانخودرو میباشد چرا هیچکس اقدامی برای راننده تاکسی های بدبخت نمیکند

  • محمد 0 0

    چقدر دروغ اقایون یکی به داد راننده های برسه
    ما هم جمعیت همین مملکت هستیم دیگه جان به لب شدیم نگذارید ازاین بدتر بشه

  • محمدرضا 1 0

    دقیقا این شنبه چه تاریخی است؟۴ ماهه این شنبه رو نوشتین واقعا جای تآسف داره اینطور مردم رو تمسخر میکنین

  • نعمت.اله.حسینی 0 0

    ۱۷.اسفند.نقدی.برای.سمند.پول.ریختم.تا۲۸اسفندتحویل.حالا۴ماه.میگزردخبری.نیست.تا.کی.از.این.شنبه.بانشنبه.میگویید.ترا.بخدا.بفکر.ماهم.باسید.آنقدر.وعده.سرخرمن.ندهید

  • مکرم احمدپور احمدپور 1 0

    بااین وضعیت نداری بدبختی باسط و قرض وقوله تاکسی اسقاط کردیم الان ۵ماه بدون ماشین هستین بابا یکی جواب ما رو بده زن و بچه مون گناه داره