| کد خبر: 233295 |

◄ تسهیل ارتباط ترافیکی بین قزوین و همدان با افتتاح کنارگذر ساوه

فردا کمربندی شهر ساوه افتتاح می شود

تین نیوز

قزوین/سید مرتضی نصری-با افتتاح کنارگذر ساوه ارتباط ترافیکی میان قزوین و همدان تسهیل شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز از قزوین، خیرالله خادمی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح کنارگذر شهر ساوه به خبرنگاران، گفت: امروز۳۲۱ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۳۰ هزار میلیارد ریال در استان‌های مختلف کشور با دستور رئیس‌جمهوری افتتاح شد که گامی موثر در  توسعه شبکه حمل و نقل محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: در استان مرکزی نیز کنارگذر غربی شهر ساوه به صورت چهاربانده بزرگراهی به طول ۲۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

او در ادامه گفت: اعتبار ساخت این پروژه بیش از یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال است که ارزش به روز شده آن بیش از پنج هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

بیشتر بخوانید:

فردا کمربندی شهر ساوه افتتاح می شود

خادمی عنوان کرد: ارتباط ترافیکی بین ساوه و قزوین از طریق این کنارگذر به سمت همدان برقرار می‌شود و با اجرای ۹ کیلومتر دیگر از این پروژه، بزرگراه مذکور به اتوبان ساوه-سلفچگان متصل خواهد شد و نقش مهمی در کاهش بار ترافیکی درون شهر ساوه با ممنوعیت تردد کامیون ها خواهد داشت.  به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در محور قدیم ساوه به همدان، فعلا برنامه ای برای چهارخطه کردن در دست اقدام نیست اما ایمن سازی، راهداری و کنترل ترافیک این مسیر باید انجام شود زیرا با وجود آزادراهی که به موازات این مسیر وجود دارد، چهارخطه کردن جاده قدیم مقرون به صرفه نخواهد بود.

وی در مورد زمان بهره‌برداری از فاز دوم کنارگذر ساوه به سمت اتوبان سلفچگان، گفت: به علت معارضین و تملک اراضی هنوز اجرای این بخش مشخص نیست هرچند برای آن ردیف اعتباری مصوب داریم و در حال رایزنی برای رفع مشکل معارضین و تملک اراضی هستیم.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • زائر 0 0

    احداث یک کمربندی یکراست وبدون پیچ در پیچ در جنوب غربی ساوه ضروری است. طوریکه خودروهای ورودی از سمت همدان براحتی و با مسیری کوتاه بتوانند وارد آزادراه جعفریه قم شوند.واقعا" این همه مسیر کج ومعوج و پیچ در پیچ اطراف ساوه سفر سمت همدان به قم و بلعکس را کیج کننده و طاقت فرسا کرده است.مسئولان ذیربط این معظل را برای زائرین غرب وشمال غرب کشور برطرف کنند.تا هم مسیر کوتاه شود و هم زوار با ایمنی بیشتر از این مسیر عبور کنند

  • ناشناس 0 0

    فاز دوم احداث کمربندی غربی ساوه و اتصال آن به آزادراه ساوه قم ضروری است.