| کد خبر: 72268 |

در گفتگو با تین نیوز بررسی شد:

◄ تاثیر ممنوعیت تردد قطارهای مسافری به ترکیه بر گردشگری

تین نیوز | معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با اشاره به محدودیت های ایجاد شده در تردد قطارهای مسافری به سمت ترکیه گفت: ناامنی های کشور ترکیه در گردشگری تاثیر قابل توجه ای داشته است.

به گزارش تین نیوز، با توجه به توقف سیر قطارهای مسافری ایران به ترکیه به علت حملات تروریستی، حسین امامی در گفتگو با تین نیوز با اشاره به اهمیت حمل و نقل در حوزه گردشگری، گفت: تا قبل از این جریانات به دلیل اینکه حمل و نقل ریلی، توانایی جابجایی تعداد زیادی مسافر، با هزینه کمتری نسبت به جاده داشت؛ تمایل به استفاده از قطار در این مسیر دیده می شد.

وی با بیان اینکه گردشگری به صورت یک سیستم به هم پیوسته بوده و نیاز گردشگر نیاز فرابخشی است، افزود: مسافران نیازمند امکاناتی هستند که بخشی را سازمان میراث فرهنگی و گردشگری فراهم می‌کند و بخشی را سایر دستگاه‌ها ارائه می‌دهند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی عنوان کرد: خوشبختانه دستگاه‌های مختلفی در ستاد اجرایی خدمات گردشگری حضور دارند که با هماهنگی خوبی که در بخش دولتی و خصوصی وجود دارد، تلاش بر این است که نیازهای کل مسافران برطرف شود.

این مقام مسئول بیان داشت: ما مشکلات و نارسایی ها را بررسی می کنیم و آنها را در کارگروه ها مطرح و نهایت به سازمان گزارش می دهیم تا مشکلات به صورت کارشناسی برطرف شود.

گفتنی است پیش از این عباس نظری، مدیرکل امور بین‌الملل شرکت راه آهن در خصوص آخرین وضعیت تردد قطار مسافری به سمت ترکیه گفت بود: به دلیل مسائل امنیتی، از تردد قطار مسافری  به سمت ترکیه همچنان جلوگیری می‌شود اما قطار باری حتی زمانی که کامیون‌های ایرانی امکان عبور از مرز نداشتند، تردد می‌کردند زیرا امکان توقف بار وجود نداشت. به همین دلیل تلاش کردیم مسیر باری به سرعت باز شود اما درباره بحث مسافری، هنوز مشکلات باقی است.

به گفته نظری، ترک‌ها همچنان نگران بحث تامین امنیت مسافران ایرانی هستند و به نظر می‌رسد با توجه به حساسیت بالای موضوع، هنوز آمادگی راه‌اندازی دوباره مسیر ریلی مسافری را ندارند.

شایان ذکر است هشت مرداد سال جاری قطار مسافری آنکارا به تهران مورد حمله گروه تروریستی پ. ک.ک قرار گرفت و همچنین در ادامه این حملات تروریستی روز بعد قطار خالی از مسافر شرکت رجا که برای بازگشت مسافران قطار مسافری راهی آنکارا شده بود نیز مورد حمله قرار گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.