| کد خبر: 20940 |

◄ خدمات ایستگاهی و هزینه بلیت قطار + لینک میزان و نوع خدمات

تین نیوز | "خدمات ایستگاهی" یکی از مواردی است که در سایت فروش بلیت اینترنتی رجا مشاهده می شود و از این طریق مبلغی علاوه بر قیمت بلیت دریافت می شود. اگرچه این امر با ابهاماتی از سوی مسافران قطار روبرو بوده اما از سوی دیگر راه آهن معتقد است این موضوع با توجه به افزایش کیفیت خدمات در ایستگاه ها صورت گرفته است.

به گزارش تین نیوز، شرکت راه‌‌آهن با هدف بالا بردن کیفیت خدمات در ماه رمضان سال جاری با عنوان خدمات ایستگاهی اقدام به افزایش قیمت بلیت قطار کرد.

در همین رابطه، محمد دامادی، عضو کمیسیون عمران مجلس‌ با اشاره به اینکه چندی پیش شرکت راه‌آهن به منظور توجیه مالی بهتر شرکت‌های مسافری حمل و نقل ریلی و ارائه خدمات بهتر و با کیفیت بیشتر به مردم با در نظر گرفتن افزایش نرخ حامل‌های انرژی در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها، موضوع افزایش محدود نرخ‌های بلیت قطار را در دستور کار خود قرار داد، گفت: پس از این ابلاغیه شرکت‌های ریلی بررسی‌های خود را در این باره انجام داده و هر کدام جداگانه نتایج این بررسی‌ها و میزان افزایش قیمت پیشنهادی با توجه به بررسی‌های تخصصی و منطقی، در هر مسیر را به شرکت راه‌آهن ارائه دادند.

بعد از طرح این موضوعات، هنوز برای شهروندان تعریف نشده است که چه خدماتی در ازای این افزایش هزینه دریافت می کنند و خدمات جدیدی که قبلا نبوده و اکنون افزوده شده، چیست. به گفته برخی مسافران قطار البته فهرستی از این خدمات ارایه شده اما این خدمات ایستگاهی، همان موارد قبلی هستند از این رو به اعتقاد برخی از شهروندان، افزایش خدماتی که به عنوان "خدمات ایستگاهی دلیل افزایش قیمت بلیت شده، نه تنها در ایستگاه ها رخ نداده است بلکه در مواردی نیز کاهش پیدا کرده است.

از سوی دیگر، سید محمد راشدی معاون مسافری راه‌آهن با اشاره به اینکه بیش از 150 ایستگاه فعال در کشور داریم که در بسیاری از آن خدمات مختلفی به مسافران ارائه می‌شود، گفت: دلیل اصلی اعمال این هزینه‌ها افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم در ایستگاه‌هاست.

وی ابراز داشت: در حال حاضر طبق برنامه ریزی‌های انجام شده در راه آهن این خدمات باید گسترش یابد که البته به منابع مالی احتیاج دارد.

معاون مسافری راه‌آهن عنوان کرد: در صورتی که راه‌آهن قصد داشته باشد تمام هزینه‌های خدمات ایستگاهی را دریافت کند، بهای بلیت بیش از 60 درصد افزایش می‌یابد اما با کمک دولت این رقم در نرخ کرایه‌ها لحاظ نشده و نخواهد شد. این درصد جزیی نیز با هدف بالا بردن کیفیت خدمات بالا رفته و امیدواریم نتایج محسوسی داشته باشد.

شایان ذکر است هزینه خدمات ایستگاهی اعمال شده با توجه به طول مسیر و تعداد ایستگاهی متفاوت است؛ در بعضی مسیرها هیچ افزایش قیمتی صورت نگرفته و در نقاط دیگر نیز میانگین بالا رفتن نرخ هفت درصد بوده است.

برای مشاهده میزان و نوع خدمات ارائه شده تحت عنوان (خدمات ایستگاهی) اینجا را کلیک کنید.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • صادق 3 0

    ماکه آخرش نفهمیدیم خدمات ایستگاهی چیه🤔