| کد خبر: 163906 |

ذاکری خبر داد:

◄ تکمیل راه‌آهن رشت- قزوین و میانه- بستان‌آباد تا پایان فروردین

ریل‌گذاری تنها 3 کیلومتر از مسیر میانه به بستان‌آباد و 9 کیلومتر از ریل‌گذاری مسیر قزوین-رشت باقی‌مانده است که در فرورین ماه سال جاری تکمیل خواهد شد.

تین نیوز

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور به تشریح آخرین وضعیت 5 پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی در سال جدید پرداخت و گفت: ریل‌گذاری تنها 3 کیلومتر از مسیر میانه به بستان‌آباد و 9 کیلومتر از ریل‌گذاری مسیر قزوین -رشت باقی‌مانده است که در فرورین ماه سال جاری تکمیل خواهد شد.

جبارعلی ذاکری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز به تشریح آخرین وضعیت 5 پروژه ریلی اقتصاد مقاومتی در سال جدید پرداخت و گفت: پروژه ریلی کرمانشاه در آخرین دقایق سال 96 افتتاح شد و پیش از آن نیز ریل به همدان رسید و این مسیر ریلی هم تکمیل شد. اکنون قطارهای مسافری و باری در هر دو مسیر در حال تردد هستند

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور، ادامه داد: از سه طرح باقی‌مانده پروژه ارومیه اواخر مهرماه سال گذشته به اتمام رسید و اکنون در مرحله عملیات تکمیل روسازی و تحویل به راه‌آهن است.

وی با توضیح اینکه ضرورت تأیید ایمنی مسیر قبل از بهره‌برداری یک بحث جدی است، گفت: نخست باید ایمنی سیر و حرکت تأمین شود و بعداز آن قطار به مرحله مسافرگیری برسد. در همین راستا کمیسیون عالی سوانح و کمیسیون تعیین سرعت بعد از تحویل پروژه از پیمانکار ضمن ارزیابی کلی، ایمنی مسیر را کنترل می‌کند تا مشکلی برای سیر و حرکت پیش نیاید.

او خبر داد که مسیر ریلی ارومیه هنوز نتوانسته است الزامات ایمنی راه‌آهن را پاس کند و ادامه داد: همکاران ما در حال برطرف کردن نواقص و مشکلات احتمالی در بهره‌برداری هستند و امیدواریم در کوتاه‌ترین زمان این مسیر ریلی به بهر برداری برسد.

ذاکری با اشاره به دو پروژه قزوین- رشت و میانه به بستان‌آباد نیز گفت: ریل‌گذاری تنها 3 کیلومتر از مسیر میانه به بستان‌آباد باقی‌مانده است و پیمانکار امسال به‌غیر از روز عید تعطیلی نداشته است و پیش‌بینی می‌کنیم که ریل‌گذاری این مسیر تا پایان فروردین‌ماه به اتمام برسد و بعدازآن فرآیند عملیات تکمیلی و تحویل به راه‌آهن آغاز خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور  بابیان اینکه شرایط در پروژه ریلی رشت به قزوین نیز مشابه است، ادامه داد: 9 کیلومتر از ریل‌گذاری مسیر قزوین -رشت باقی‌مانده است و ما امیدواریم تا پایان همین ماه ریل‌گذاری این محور هم به اتمام برسد و پیش‌بینی ما تکمیل هم‌زمان این دو مسیر ریلی  در فروردین‌ماه و آغاز عملیات تکمیلی هر دو است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    مسیر میانه به بستان اباد دو خطه بوده است ولی تنها یک خط ان ریل گذاری شده است هنوز خط دوم ان ریل گذاری نشده .مضاف که خط کرمانشاه یکسال هست از زمان انتخابات 96 افتتاح شد حتی عید امسال اما به گواه مردم هنوز قطاری مسافر گیری نشده است.
    امیدواریم مسئولان کمی تعجیل کنند.
    با اغاز لغو برجام از خرداد ماه توسط ترامپ و پیش بینی کاهش 700 هزار بشکه ای صادرات نفت کشورمان اگر در طی این دو سه ماه تامین بودجه اداره راه اهن و زیرساخت نتواند بکند مطمئن باشید چند سال اجرای این پروژه ها عقب خواهد افتاد .
    مضاف که جنگ تجاری چین و امریکا و روابط هند و امریکا ،مطمئنا تاثیرات خود بر پروژه های ریلی عمرانی خواهد گذاشت.
    چه بسا چین برای خلاصی از فشار ،ایران و کره شمالی بفروشد
    برجام فرصت طلایی برای پروژه های ریلی ایران بود که با تعلل های بیخود در این سالها و عدم جذب سرمایه ازدست رفت.
    در ماههای اینده روزهای سختی در تامین بودجه پروژه ها تجربه خواهیم کرد