◄ آزاد شدن واردات کشنده بدون انتقال ارز تا اطلاع ثانوی/ رانندگان کامیون می توانند کامیون های خود را نوسازی کنند
رانندگان کامیون می توانند بدون انتقال ارز و با منابع ارزی خود، نسبت به واردات کشنده اقدام و نوسازی کامیون های خود اقدام کنند.

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد واردات کشنده به صورت بدون ارز تا اطلاع ثانوی آزاد است و بدین ترتیب رانندگان کامیون می توانند با منابع ارزی خود، نسبت به واردات کشنده و نوسازی کامیون های خود اقدام کنند.
خبر پربازدید امروز را بخوانید:
◄ سکوت عجیب مسئولان کاشان در برابر تخلفات زیست محیطی یک مجتمع خدمات رفاهی در آزادراه کاشان نطنز اصفهان/ سان آرا بلای جان اهالی یک روستا!
به گزارش تین نیوز، گمرک جمهوری اسلامی ایران در بخشنامه ای خطاب به کلیه گمرکات اجرایی و دفاتر اسنادی نامه های تاریخ 30 فروردین و چهار خرداد ماه 1404 دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت را در خصوص واردات کشنده از محل آیین نامه اجرایی بند ث تبصره قانون بودجه سال 1403 کل کشور به صورت بدون انتقال ارز از محل بند 9 ماده 38 آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات با ارایه کد رهگیری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به تبصره 3 ماده 7 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جهت اقدام با رعایت کلیه قوانین و مقررات و ضوابط جاری ابلاغ کرد.
نظرت بر حسن اجرا نیز بر عهده بالاترین مقام اجرایی گمرک مزبور خواهد بود.
به گزارش تین نیوز، این اقدام گمرک بدین معنی است رانندگان دارای کارت هوشمند رانندگی فعال از قانون مقابله با قاچاق کالا و ارز که طی آن که هرگونه واردات باید با منشا مشخص ارز و ذیل تخصیص بانک مرکزی باشد، مسثنی هستند و می توانند از منابع ارزی خود به جای دریافت ارز از بانک مرکزی استفاده کرده و با خرید کشنده از خارج از کشور آن را وارد کشور کنند.
قابل ذکر است هیئت وزیران نیز در جلسه 14 اردیبهشت 1404 به پیشنهاد کارگروه ویژه پیگیری تحقق شعار سال 1404 ( با همکاری دستگاه های اجرایی) و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، برنامه اقدامات دولت جهت افزایش سرمایه گذاری برای تولید در سال 1404 را در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط، تصویب کرد.
بر اساس ماده 21 این تصویب نامه، به منظور کاهش هزینه های پشتیبانی (لجستیکی) تولید و صنایع، در چهارچوب قوانین و مقررات مربوط توسط وزارت راه و شهرسازی، بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه ( حسب مورد) باید گواهی سپرده خاص و استفاده حداکثری از سایر روش های تامین مالی تا سقف 500 هزار میلیارد ریال در سال 1404 جهت نوسازی ناوگان حمل و نقل کشور که تاثیر مستقیم در افزایش ظرفیت ترانزیت و حمل و نقل بار و مسافر در کشور، منتشر شود.
آیا مصوبه با هدف آن تقارن دارد؟ یک عده کار دارند و عده ای دیگری که کار خلاقی ندارند سرگرم جلسه گذاشتن و مصوبه طرح کردن هستند تا نهایتا کار کارداران را گنک، مبهم، سخت و گران کنند.
این ۱۰۰۰۰ کیلومتر کارکرد و بردارین برای شارژ هوشمند به مشگل خوردیم بعد ۱۳ سال باید برای کیلومتر کم هوشمند باطل بشه این چه قانونی کزاشتید ماشین داریم هوشمند باطله
ثبت سفارش و گرفتن کد رهگیری برای واردات آتی امکان پذیر است. اما کشنده هایی که قبل از این مصوبه توسط رانندگان و شرکت ها وارد کشور شده و در گمرک بازرگان به دلیل عدم ثبت سفارش و اخذ کد رهگیری خاک می خورند و اضافه بر این، بنا بر اظهار نطر وارد کنندگان، تعداد زیادی از کشنده های خریداری شده هم به دلیل عدم اجازه ورود به داخل کشور توسط دولت ترکیه به مزایده گداشته شده است چه تصمیمی اتخاذ شده است.
خیلی بار زیاده. بازم میخواین ماشین وارد کنید
آخه اون کدام راننده ای هست که ۵۰۰میلیارد ریال پول داشته باشد
اگر دولت میخواهد از رانندگان وکامیونداران که در این عرصه فعالیت دارند وکارت هوشمند فعال دارند حمایت کند کامیونهای وارداتی را به قیمت خرید وهزینه حمل ونقل از مبدا تا گمرکات کشور وهزینه پلاک کردن در خصوص از رده خارج کردن یک کامیون یا تریلر به راننده تحویل دهد
دولت قیمت این کامیون های وارداتی را ۲۰ برابر قیمت وارداتی محاسبه میکند و اکثر رانندگان توان خرید ندارند
حمایت دولت باید حمایت همه جانبه باشد نه اینکه از این کار برای خودش سود جویی یا همان دلال بازی باشد
حالاکه بدبختم کردید نوش دارو بعد مرگ سهراب
دولت با حذف اسقاط و گرفتن دومیلیارد پول خوبی بجیب زد دلال و دولت باهم تیشه بریشه صنعت حمل و نقل میزنند اگر ما شهروند این کشوریم و راننده کهنه سوار تسهیلات بدین تا بتونیم کامیونهای بالای چهل سال کار و تعویض کنیم خدا شر دلال دولتی رو کی از سرما کم میکنه چطور این کارو اسمشو نوسازی میزارن لعنتیها