| کد خبر: 187050 |

◄ تاکسی‌های برقی آماده ورود به تهران می‌شوند

خودروی ساینا برقی ۱۸۲ میلیون تومان و خودرو PS100 نیز ۲۵۲ میلیون تومان قیمت گذاری خواهند شد که اگر قرار باشد معادل‌های خارجی این دو خودرو وارد شود، باید هزینه‌ای ۳۳۰ و ۳۷۰ میلیون‌ تومانی را برای آنها پرداخت کرد.

تین نیوز

سمینار «توسعه تاکسی برقی در شهر تهران» برگزار شد و توسعه فناوری خودروهای برقی در تاکسیرانی و چالش های فنی و اقتصادی آن مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارتین نیوز، محسن مرجان مهر، معاون فناوری پژوهشگاه نیرو در این سمینار از همکاری با سایپا برای تولید خودروی تمام برقی خبر داده و گفت: برای بهینه سازی این طرح قصد داریم در ابتدا تاکسی های برقی تولید کرده و به صورت پایلوت در برخی مناطق تهران طرح را اجرایی کنیم.

در ادامه این سمینار رامین فرنیا، مدیر پروژه خودروهای برقی گروه خودروسازی سایپا نیز، اعلام کرد: سایپا دو پلتفرم خودروی ساینا و PS100 برقی را در نظر گرفته است: خودروی ساینا برقی ۱۸۲ میلیون تومان و خودرو PS100 نیز ۲۵۲ میلیون تومان قیمت گذاری خواهند شد که اگر قرار باشد معادل های خارجی این دو خودرو وارد شود، باید هزینه ای ۳۳۰ و ۳۷۰ میلیون تومانی را برای آن ها پرداخت کرد.

نماینده سایپا هم چنین تصریح کرد: هزینه ۶۰۰ کیلومتر پیمایش با یک خودروی برقی حدود ۴۴۵۲ تومان است در حالی که همین میزان پیمایش برای یک خودروی بنزینی حدود ۴۲ هزار تومان با بنزین هزار تومانی هزینه دارد.

وی با بیان این مطلب که استانداردهای 85 گانه به طور کامل در پلتفرم های برقی گروه خودروسازی سایپا رعایت شده است، گفت: امروزه کاهش مصرف سوخت در جهان مطرح است که در آن کاهش کربن در هوا نیز مد نظر قرار گرفته است اما به نظر می رسد این موضوع هنوز در ایران کاملاً عملیاتی نشده است.

در ادامه سمینارنماینده گروه مپنا نیز، به ارائه گزارش در خصوص خودرو برقی تولید شده توسط این گروه صنعتی پرداخت و گفت: مپنا در تولید خودرو برقی خود از محصولات داخلی «پژو 405» استفاده کرده است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    به عمل کار بر اید به سخندانی نیست