نظرها و خبرها◄ آسفالت راههای روستایی و حمایتی که گاهی به ضرر روستاییان تمام میشود

تین نیوز | اگرچه آسفالت راههای روستایی با هدف خدمت به روستاییان و افزایش رفاه آنان مورد توجه مسئولان قرار دارد اما علیرضا اسماعیلی عضو هیئت مدیره انجمن طرفداران ایمنی راهها و از کارشناسان حمل و نقل معتقد است" در صورت عدم توجه به اصلاح هندسی، کمبود تجهیزات ایمنی، نظارت بر سرعت و فرهنگ رانندگی در راه های روستایی با بحران جدی روربرو خواهیم شد"
1- آمار تلفات راه های روستایی نسبت به کل تلفات جاده ای بالاست/ راهکارهای کاهش تصادفات روستایی
تین نیوز | دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...عضو هیئت مدیره جمعیت طرفداران ایمنی راه با بیان اینکه "میزان تلفات ناشی از تصادفات در راه های روستایی نسبت به کل تلفات جاده ای کشور در طرح نوروزی 94 بر اساس شاخص تردد بالاست" تصریح کرد: در صورت عدم توجه به اصلاح هندسی، کمبود تجهیزات ایمنی، نظارت بر سرعت و فرهنگ رانندگی در راه های روستایی با بحران جدی روربرو خواهیم شد. علیرضا اسماعیلی با اشاره به آمار بالای تلفات ناشی از تصادفات در راههای روستایی بر اساس "تعداد خودرو-سفر" نسبت به سایر راههای کشور در طول طرح نوروزی 94 اظهار داشت: یکی از مشکلات راه های روستایی کشور، از گذشته تغییر شکل
فیزیکی این نوع راه از خاکی و سنگلاخی به آسفالته بدون اصلاح شیب و پیچ های آن بوده است و تا به امروز فقط رویه آسفالت این نوع جاده بهسازی و تعویض شده است...
مطلب کامل
نظر | آسفالت راههای روستایی و حمایتی که گاهی به ضرر روستاییان تمام میشود
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۱-۳۱در مورد این مطلب:
تبدیل راه های روستایی خاكی به آسفالته مطابق توضیحات فوق باعث افزایش سوانح و تلفات قابل توجه روستاییان شده است. در واقع هدف كسانی كه آسفالت كردن راه های روستاییان را تعقیب می كنند نظیر مردم و مسئولین محلی و نمایندگان مجلس خدمت به مردم بوده است. اینجا نقش مهندسین وزارت راه مهم است كه این درخواست ها را ارزیابی كنند و صرفا با ریختن آسفالت به جنبه عوامانه موضوع اكتفا نكنند و جوانب مهندسی راه را رعایت كنند. ولی اكنون هم دولت فقط به مقدار كیلومتر آسفالت كردن راه ها توجه می كند و عملكرد خود را بر حسب همین شاخص می سنجد و آمار تلفات روستاییان را در شاخص های خود لحاظ نمی
كند و بازهم وزارت راه به دنبال قیر ارزان برای افزایش عملكرد آسفالت كردن راه هاست بدون توجه به مشخصات هندسی و علائم و ... نمایندگان مردم در قانون بودجه را برای قیر رایگان می دهند تا درخواست های آنها اجابت شود و رای بیشتری برای دوره بعد بگیرند و در عمل به جای خدمت به روستاییان با افزایش سوانح به آنها خدمتی نمی شود بلكه ....
2- سهمیه سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی كالا و مسافر در استان چهارمحال و بختیاری براساس عملكرد تخصیص می یابد
تین نیوز | دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...مدیركل حمل و نقل و پایانه های استان چهارمحال وبختیاری گفت: طرح تخصیص سوخت به ناوگان عمومی حمل ونقل كالا و مسافر براساس پیمایش و عملکرد این ناوگان از اول اردیبهشت امسال ازاجرائی می شود .
فریبرز كرمی گفت: در راستای استفاده بهینه از سرمایه ملی، افزایش بهره وری و ایجاد انگیزه بین رانندگان فعال در ناوگان حمل و نقل عمومی از این پس تخصیص سوخت مصرفی ناوگان عمومی حمل كالا ومسافر براساس عملكردد پیمایش ناوگان از طریق سیستم بارنامه و صورت وضعیت (برخط) محاسبه می گردد و ناوگان و رانندگانی كه فعالیت در حوزه حمل ونقل عمومی نداشته باشند عملا" كارت هوشمند سوخت آنها غیر فعال و سوخت تخصیصی قطع خواهد شد...
مطلب کامل
نظر | ابهام در سهمیه سوخت ناوگانی که بدون بارنامه کار می کنند
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۲-۰۱ در مورد این مطلب:
تکلیف ناوگان های حمل و نقلی که درون کارخانجات بدون بارنامه کار می کنند چیست؟
3- مسافران کنسلی هواپیمای ماهان، قربانیان سقوط اسکانیا
تین نیوز | سه شنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
خلاصه مطلب: ...ساعت 8 امروز در محور ورسک - اوریم، یک دستگاه اتوبوس که مسافران کنسلی یک شرکت هواپیمایی را منتقل می کرد دچار حادثه واژگونی شده و تا کنون 12 نفر جان خود را از دست دادند. گفته می شود مسافران مربوط به پرواز مشهد - ساری شرکت ماهان بوده اند.
یک منبع آگاه به تین نیوز گفت: ظاهرا پرواز مشهد به ساری شرکت هواپیمایی ماهان که به دلیل بدی آب و هوا نتوانست در فرودگاه ساری فرود بیاید به سمت تهران تغییر مسیر داد و در فرودگاه مهرآباد به زمین نشست.
وی افزود: این هواپیما در فرودگاه تهران به زمین نشست و هواپیمایی ماهان که قرار بود مسافران را با یک پرواز به ساری منتقل کند با اتوبوس به ساری فرستاد...
مطلب کامل
نظر | وقتی ترمزها نمیگیرد
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۲-۰۱در مورد این مطلب:
در محدوده سانحه حدودا بیش از شش كیلومتر شیب بیش از0.6(شش درصد) وجود دارد با قوس های معكوس پی درپی كه صددرصد غیر استاندارد است و از طرف دیگر به دلیل تعریض و خلوت شدن مسیر وسایل نقلیه با سرعت درآن محدوده حركت می كنند و با ترمزهای متعدد لنتها داغ شده و در انتها ترمز نمی گیرد همین امر به همراه قوس های معكوس متعدد غیراستاندارد موجب حوادث ناگوار متعدد در ماه شده و شاهد كشته شدن مسافران هستیم. جهت اثبات موضوع آمار پلیس راه گواه مطمئنی هست. پیشنهاد می شود جهت جلوگیری ازحوادث محتمل تغییراتی در طرح هندسی راه داده شود و با مهندسین مشاور و مسئولین كارفرما برخورد جدی به عمل
آید.
نظر | اصلیترین عوامل تصادفات خودروهای سنگین به ویژه اتوبوسها چیست؟
نظر منتشر شده در تاریخ ۱۳۹۴-۰۲-۰۴ در مورد این مطلب:
به نظر بنده که راننده سنگین هستم و قبلا هم اتوبوس دار بودم و با بیشتر اتوبوسها و کشنده های ترانزیتی رانندگی کرده ام یکی از اصلی ترین عوامل تصادفات خودروهای سنگین به ویژه اتوبوس ها وجود سیستم ترمز کاسه ای در آنها می باشد چون سیستم ترمز کاسه ای در برابر توان بالای موتور خودروهای سنگین جدید اصلا جوابگو نبوده و به سرعت داغ شده و نمی تواند عمل ترمزگیری را انجام دهد که منجر به چنین تصادفات دلخراشی می گردد یا حتی می تواند در صورت داغ شدن بیش از حد سبب آتش گرفتن چرخها و حتی خود وسیله نقلیه شود. تولیدات اتوبوسی شرکت اسکانیا در ایران هم غیر از این محصول جدید درسا و مارال سه
محور همگی با ترمز کاسه ای تولید شده اند که می تواند یکی از عوامل تصادفات زیاد یا آتش سوزی های مکرر محصولات ان باشد.
به تجربه و با اطمینان می گویم که دوره ترمز کاسه ای تمام شده است و این سیستم ترمز به هیچ وجه جوابگوی موتور قدرتمند خودروهای فعلی نمی باشد و یک جستجوی ساده در بین محصولات با نام و نشان خودرویی در جهان که در کشورهای پیشرفته عرضه می شوند نه در بازارهای درجه چندم افریقایی و... به راحتی به شما نشان می دهد که هیچ خودرویی با ترمز کاسه ای در انها عرضه نمی شود و بنده از پلیس راهور و دیگر سازمان های مسئول تقاضا دارم که جلوی تولید یا واردات خودروهای با ترمز کاسه ای مخصوصا در ناوگان حمل و نقل عمومی را بگیرند. با یک کنترل آماری ساده در آرشیو تصادفات پلیس متوجه می شوید که
بیشترین امار تصادفات وحشتناک با مرگ و میر بالا متعلق به ناوگان برخوردار از ترمز کاسه ای است.