| کد خبر: 228621 |

◄ افزایش 4 درصدی تناژ حمل کالای بین المللی از پایانه مرزی آستارا در سال گذشته

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان عنوان کرد: طی سال گذشته 1152237 تن کالا بصورت حمل جاده ای بین المللی (صادرات – واردات –ترانزیت ) از مرزهای استان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر4 درصد افزایش داشته است .

تین نیوز

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان عنوان کرد: طی سال گذشته 1152237 تن کالا بصورت حمل جاده ای بین المللی (صادرات – واردات –ترانزیت ) از مرزهای استان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر4 درصد افزایش داشته است . 

رضا دوست خواه در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز عنوان کرد:  طی سال گذشته 1152237 تن کالا بصورت حمل جاده ای بین المللی (صادرات – واردات –ترانزیت ) از مرزهای استان حمل شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر4 درصد افزایش داشته است. این در حالی است که با وجود شیوع بیماری کرونا و ملاحظات بهداشتی بسیاری از کشورها و همچنین محدودیت های موجود در تبادلات بین المللی کالا و بالطبع کاهش فعالیت بسیاری از پایانه های مرزی ؛ اما مرزهای آستارا و انزلی بدون وقفه و تعطیلی در حال انجام خدمات حمل و نقل بین المللی کالا می باشند.

از میزان کل تناژ ذکر شده در فوق ؛ 891260 تن کالا به صورت صادرات جاده ای (با افزایش  17 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ) و133492 تن کالا بصورت واردات جاده ای ( با افزایش12 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ) بوده است. شایان ذکر است که این آمار مربوط به مرز جاده ای آستارا است. میوه و تره بار- انواع کاشی و مصالح ساختمانی – خرما از عمده کالاهای صادراتی و همچنین انواع تخته- حبوبات از عمده کالاهای وارداتی از مرز جاده ای آستارا بوده است .

دوست خواه  اظهار داشت: عملکرد ترانزیت این استان در  سال 1399 نشان می دهد که 127 هزار و 485 تن کالا به صورت جاده ای از مرزهای استان گیلان ترانزیت شده است که از این مقدار  85 هزار و 153 تن کالا مربوط به مرز آستارا و 42 هزار و   332 تن کالا مربوط به مرز بندر انزلی بوده است. همچنین عمده کالای ترانزیت شده از مرزهای استان انواع تخته- آرد- چای - خودرو و برنج   بوده است. مجموع تناژ حمل شده در بخش ترانزیت کالای استان در طی این مدت 43 درصد کاهش داشته است.

رییس اداره ترانزیت و حمل و نقل بین المللی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان در خصوص ورود و خروج کامیون ها در سال 1399 توضیح داد: در طی این مدت  تعداد  97 هزار و 885 دستگاه کامیون با میانگین روزانه 268 دستگاه، از پایانه مرزی آستارا تردد کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 26 درصد افزایش داشته است.

شایان ذکر است که بر اساس آمار موجود در سال 1399 ؛ 80 درصد فعالیت حمل و نقل بین المللی جاده ای استان گیلان در بخش صادرات ؛ 12 درصد در بخش واردات جاده ای  و 8 درصد در بخش ترانزیت جاده ای کالا بوده است.

به گزارش تین نیوز، مرز آستارا  یکی از مرزهای مهم جاده ای کشور است که عمده فعالیت آن در بخش صادرات محصولات کشاورزی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.