| کد خبر: 254540 |

◄ نسبت خسارت در بخش بدنه اتومبیل 13 درصد افزایش یافت

در سال گذشته نسبت خسارت در بخش بدنه اتومبیل نسبت به سال 1400 حدود 13 واحد افزایش یافته و به 67.6 درصد رسیده است.

تین نیوز

در دوره یازده ماه نخست سال 1401 نسبت خسارت در بخش بدنه اتومبیل نسبت به سال قبل حدود 13 واحد افزایش یافته و به 67.6 درصد رسیده، در واقع شرکت های بیمه 67.6 درصد از حق بیمه های ایجاد شده این بخش را صرف پرداخت خسارت کرده اند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اکوایران، گزارش عملکرد منتشره از سوی بیمه مرکزی نشان می دهد، طی 11 ماهه نخست سال 1401 بیش از 154 همت حق بیمه نزد شرکت های بیمه گر ایجاد شده که از این میزان حدود 85 همت آن (حدود 55 درصد) صرف پرداخت خسارت به بیمه گذاران شده است. در این میان نسبت خسارت بازار بیمه (حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی)  که از متغیرهای کلیدی صنعت بیمه است طی دوره مورد اشاره معادل 54.7 درصد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 0.7 واحد افزایش داشته است. این نسبت در 4 بخش بیشتر از کل کشور بوده است.
 

سبقت خسارت 4 بخش از کل کشور

بررسی در آمارهای بیمه نشان می دهد تنها نسبت خسارت 4 بخش درمان، بدنه اتومبیل، حوادث راننده و شخص ثالث-مازاد (به ترتیب با 75.9 درصد، 67.6 درصد ،57  درصد و 56.8 درصد) بالاتر از سطح بازار بیمه (54.7 درصد) بوده است. این موضوع به آن معناست که شرکت های بیمه در این 4 بخش به نوعی هزینه بر تر از سایرین بوده است.

بر اساس داده های منتشر شده به نظر می رسد رشد روزافزون هزینه های درمان و قیمت دارو در سال های اخیر و همچنین افزایش تعداد بیماران مبتلا به بیماری های خاص (سرطان، بیماری های قلبی و ...) موجب شده بیش از 75 درصد حق بیمه های ایجاد شده در بخش درمان صرف پرداخت خسارت به بیمه گذاران می شود.

خسارت بیمه 1401

افزایش پرداخت خسارت بیمه ها برای بدنه خودرو

بررسی آمارها حاکی از آن است که نسبت خسارت یا همان بخشی از حق بیمه که شرکت های بیمه گر بابت خسارت به بیمه گذران پرداخت می کنند در 11 ماهه نخست سال 1401 نسبت به مدت مشابه سال قبل در 8 بخش افزایش یافته است.

میزان افزایش نسبت خسارت طی دوره مورد اشاره در 3 بخش بدنه اتومبیل، باربری و شخص ثالث-مازاد بیش از دیگر بخش ها بوده است.

طی این دوره نسبت خسارت در بخش بدنه اتومبیل نسبت به سال قبل حدود 13 واحد افزایش یافته و به 67.6 درصد رسیده، در واقع شرکت های بیمه 67.6 درصد از حق بیمه های ایجاد شده این بخش را صرف پرداخت خسارت می کنند.

خسارت بیمه 1401

برخی افزایش نسبت خسارت در بخش بدنه اتومبیل را ناشی از چند عامل مختلف می دانند. در این میان عده ای معتقدند ارزش خودرو  در ایران بسیار بالابوده و در ادامه، هزینه تعمیرات و درمان بدنه آن نیز سطح بالایی دارد. همچنین کمبود زیرساخت های رانندگی، مانند جاده های خوب و عملکرد نامناسب نظام حمل و نقل عمومی، ممکن است باعث افزایش تصادفات و حوادث شود که خود نیازمند به تعمیرات و  خودرو  است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.