| کد خبر: 261128 |

◄ فاصله مرزها تا نجف و کربلا چقدر است؟

فاصله مرزها تا شهرهای زیارتی عراق به ویژه نجف و کربلا عامل بسیار مهمی است که روی هزینه های سفر اربعین اثر مستقیم می گذارد.

تین نیوز

فاصله مرزها تا شهرهای زیارتی عراق به ویژه نجف و کربلا عامل بسیار مهمی است که روی هزینه های سفر اربعین اثر مستقیم می گذارد، از سوی دیگر مردم ترجیح می دهند، مرزهایی را برای عبور انتخاب کنند که به شهر خودشان نزدیک باشد، در این گزارش می توانید از فاصله مرزهای شش گانه تا شهرهای ایران و عراق آگاه شوید.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، امسال شش مرز مهران، شلمچه، چذابه، تمرچین، باشماق و خسروی برای ورود و خروج زائران اربعین حسینی آماده خدمت رسانی شده اند و از ماه ها پیش فراِیند تجهیز و فراهم سازی امکانات در این مرزها آغاز شده است.

بر اساس آمار سال های گذشته که امسال هم تاکنون تکرار شده است، بیشترین استقبال برای خروج از کشور از مرز مهران بوده و ۵۹ درصد از زائران اربعین حسینی این مرز را انتخاب کرده اند؛ پس از آن مرزهای شلمچه با ۲۱ درصد، چذابه با ۹ درصد، خسروی با چهار درصد، باشماق با دو درصد و تمرچین با دو درصد جایگاه های بعدی را دارند.

عوامل مختلفی مانند فاصله محل سکونت تا مرز، فاصله مرز تا شهرهای زیارتی در عراق، امکانات هر مرز، شلوغی و هزینه ها می تواند در انتخاب مردم برای عبور از مرزهای مختلف مؤثر باشد.

فاصله مرزها تا شهرهای زیارتی عراق به ویژه نجف و کربلا عامل بسیار مهمی که روی هزینه های سفر به لحاظ کرایه وسیله نقلیه نیز مؤثر است و به همین دلیل در ادامه اطلاعاتی از مرزهای شش گانه و فاصله هر کدام از شهرهای نجف و کربلا آورده ایم.

 

مرز مهران

مرز مهران در استان ایلام و شهرستان مهران واقع شده است که فاصله آن تا استان های بزرگ کشور، تا تهران ۷۶۶ کیلومتر، تا مشهد ۱۶۴۰ کیلومتر، تا اصفهان ۷۲۴ کیلومتر و تا تبریز ۸۲۸ کیلومتر است.

فاصله مرز مهران تا کربلا ۲۷۹ کیلومتر، تا نجف ۳۰۳ کیلومتر، تا کاظمین ۲۸۳ کیلومتر، تا سامرا ۴۴۴ کیلومتر و تا سید محمد ۴۰۹ کیلومتر است.

 

مرز خسروی

مرز خسروی در استان کرمانشاه و شهرستان قصرشیرین واقع شده است و فاصله این مرز تا شهر کرمانشاه ۱۹۶ کیلومتر، تا تهران ۶۹۳ کیلومتر، تا اصفهان ۷۶۱ کیلومتر، تا شیراز ۷۱۸ کیلومتر، تا تبریز ۷۶۷ کیلومتر و تا مشهد ۱۵۷۹ کیلومتر است.

فاصله مرز خسروی تا کربلا ۳۱۵ کیلومتر، تا نجف ۳۸۰ کیلومتر، تا کاظمین ۲۰۳ کیلومتر، تا سامرا ۳۲۶ کیلومتر و تا سید محمد ۲۹۱ کیلومتر است.

 

مرز شلمچه

مرز شلمچه در استان خوزستان و شهرستان خرمشهر واقع شده است و فاصله این مرز تا شهر اهواز ۱۳۸ کیلومتر، تا تهران ۶۹۳ کیلومتر، تا اصفهان ۶۴۶ کیلومتر، تا شیراز ۵۸۷ کیلومتر، تا بوشهر ۴۵۰ کیلومتر و تا یاسوج ۴۷۷ کیلومتر است.

فاصله مرز شلمچه تا کربلا ۵۴۹ کیلومتر، تا نجف ۴۶۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۷۵ کیلومتر و تا سامرا ۶۸۵ کیلومتر است.

 

مرز چذابه

مرز چذابه در استان خوزستان، شهرستان دشت آزادگان و شهر بستان واقع شده است و فاصله این مرز تا شهر اهواز ۱۲۰ کیلومتر، تا تهران ۹۰۹ کیلومتر، تا اصفهان ۶۴۱ کیلومتر، تا شیراز ۶۴۳ کیلومتر، تا سمنان ۹۵۷ و تا شهرکرد ۵۷۲ است.

فاصله مرز چذابه تا کربلا ۴۶۰ کیلومتر، تا نجف ۳۹۰ کیلومتر، تا کاظمین ۵۷۵ کیلومتر، تا سامرا ۷۵۵ کیلومتراست.

 

مرز تمرچین

مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی و شهرستان پیرانشهر واقع شده است و فاصله آن تا ارومیه ۱۳۳ کیلومتر، تا تهران ۷۷۹ کیلومتر، تا تبریز ۲۷۷ کیلومتر، تا اردبیل ۴۸۹ کیلومتر و تا اصفهان ۱۰۵۲ کیلومتر است.

فاصله مرز تمرچین تا کربلا ۶۰۰ کیلومتر، تا نجف ۶۸۰ کیلومتر، تا کاظمین ۴۹۴ کیلومتر و تا سامرا ۶۰۴ کیلومتر است.

 

مرز باشماق

مرز باشماق در استان کردستان و شهرستان مریوان واقع شده است و فاصله آن تا شهر مریوان ۱۸ کیلومتر، تا سنندج ۱۳۰ کیلومتر، تا تهران ۶۱۷ کیلومتر، تا خرم آباد ۴۰۴ کیلومتر و تا قم ۶۱۶ است.

فاصله مرز باشماق تا کربلا ۴۶۳ کیلومتر، تا نجف ۵۴۸ کیلومتر، تا کاظمین ۵۱۱ کیلومتر و تا سامرا ۶۲۱ کیلومتر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.