| کد خبر: 228532 |

یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی در ایلام احداث شد

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان احداث شده است.

تین نیوز

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام گفت: یک هزار و ۱۵۰ کیلومتر راه روستایی از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون در این استان احداث شده است.

به گزارش تین نیوز، عبدالله بهادری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این‌ میزان راه روستایی با اعتباری افزون بر ۲۳ هزار میلیارد ریال در نقاط مختلف استان احداث شده است.

وی افزود: همچنین در این مدت (ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون) ۳۷ کیلومتر راه اصلی با اعتبار یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال احداث شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام از حفاری ۶ هزار و ۷۰۰ متر تونل در نقاط مختلف این استان طی مدت فعالیت دولت تدبیر و امید خبر داد و یادآور شد: این میزان حفاری در محورهای مختلف استان چون تونل کبیرکوه، تونل های شماره یک و ۲ راه کربلا و یک تونل در محور قاضی خان به بدره با اعتباری افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

بهادری تاکید کرد: تعریض و بهسازی جاده ایلام - مهران در چند سال اخیر با توجه به افزایش حجم سفرهای زائران اربعین در دستور کار مسئولان قرار گرفته و با اتخاذ تدابیر مناسب و اختصاص اعتبار از سوی دولت، بخش هایی از این مسیر در این مدت تعریض شده است و عملیات تعریض بخش های دیگری نیز از این جاده با احداث تونل انجام شد.

وی اضافه کرد: تونل های اول و دوم راه کربلا در مسیر ارتباطی ایلام - مهران به طول یک هزار و ۵۸۰ متر به طور کامل حفاری شده و هم اکنون عملیات آماده سازی دیواره ها برای اجرای لاینینگ( طاق بتونی) در این مسیر در حال انجام و کف کنی در مراحل پایانی این مسیر نیز به پایان رسیده است.

به گفته بهادری ، عملیات حفاری ۲۰۰ متر تونل نیز در مسیر ارتباطی قاضی خان به بدره پایان یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در خصوص حفاری تونل بزرگ کبیرکوه نیز گفت: طول این تونل بین شهرستان های دره شهر و آبدانان با مجموع ۹ تونل فرعی، پنج هزار و ۸۰۰ متر است که از این میزان چهار هزار و ۹۲۰ متر آن در دولت تدبیر و امید حفاری شده است.

بهادری با بیان اینکه عملیات حفاری بیش از ۲ هزار متر از این تونل در سال گذشته انجام شد، گفت: اعتبار هزینه شده برای عملیات حفاری این تونل بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام اضافه کرد: با بهره برداری از این پروژه علاوه بر حذف گردنه کبیرکوه بین شهرستان های دره شهر و آبدانان کریدور ارتباطی جهت تردد استان های مرکزی ایران با مرز بین المللی چیلات نیز فراهم می شود.

استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.