| کد خبر: 141241 |

مدیرکل راه و شهرسازی استان خبر داد:

انعقاد 200 میلیارد تومان قرارداد برای راه‌سازی محور ایلام – مهران

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام گفت: در جاده ایلام - مهران حدود 110 کیلومتر راه‌سازی تعریف شده که هم‌اکنون حدود 60 کیلومتر آن در دست اجراست که برای اجرای آن بالغ بر 200 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و پیمانکاران شبانه‌روز در تلاش هستند.

تین نیوز

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان ایلام گفت: در جاده ایلام - مهران حدود 110 کیلومتر راه‌سازی تعریف شده که هم‌اکنون حدود 60 کیلومتر آن در دست اجراست که برای اجرای آن بالغ بر 200 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و پیمانکاران شبانه‌روز در تلاش هستند.

به گزارش ایسنا، سیدکمال‌الدین میرجعفریان در جریان بازدید از پروژه‌های مسیر ایلام به مهران با اشاره به اینکه این مسیر از مسیرهای پر تردد استان در شرایط عادی و در ایام خاص به ویژه اربعین به شمار می‌آید، اظهار کرد: عملیات ساخت این پروژه از ایلام تا مهران و تا پایانه مرزی به6 پیمانکار در چندین قطعه واگذار شده است.

تعریف 110 کیلومتر از ایلام - پایانه مرزی برای ساخت / 60 کیلومتر در دست اجرا

وی با بیان اینکه این پروژه در حدود 110 کیلومتر از ورودی ایلام تا پایانه مرزی مهران تعریف شده است، افزود: ظرف 2 سال گذشته بیش از 50 کیلومتر از مسیر ترفیع مشخصات و 4 خطه شده و مابقی یعنی حدود 60 کیلومتر در دست اجراست که برای اجرای آن بالغ بر 200 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و پیمانکاران شبانه‌روز در تلاش هستند.

در طول 3 سال گذشته اندازه 8 سال کار شده است

میرجعفریان با تاکید بر اینکه کاری که ظرف سه سال گذشته در این مسیر انجام شده به جرات می توان گفت که به لحاظ شرایط خاص توپوگرافی منطقه و حجم زیاد عملیات به اندازه 8 سال گذشته بوده است، اضافه کرد: امیدواریم با این روندی که پروژه دارد و با تزریق منابع مالی مناسب طی دو سال آینده تماما به بهره‌برداری برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام تصریح کرد: عملیات اجرایی این مسیر عمدتا از سال 94 آغاز شده و تاکنون بالغ بر 85 میلیارد تومان در این مسیر هزینه شده و حتی قسمت هایی از پروژه حتی با امکانات استان شروع شد که اگر منابع مالی مناسب تزریق شود پروژه در وقت مناسب به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه از 110 کیلومتر کل مسیر 50 کیلومتر یعنی حدود 45 درصد کل مسیر، 4 خطه شده و مابقی نیز توسط 6 پیمانکار در به صورت شبانه روزی در حال اجراست که اگر منابع تزریق شود ظرف دو سال آینده 4 خطه خواهد شد، گفت: پیشرفت فیزیکی کل پروژه 45 درصد است اما خود مقطع یعنی همان 60 کیلومتری که در حال حاضر در دست اجراست حدود 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 70 درصدی مسیر مهران - دهلران - اندیمشک

میرجعفریان با بیان اینکه مسیر دیگری که به پایانه مرزی مهران به ویژه در ایام اربعین به استان داریم مسیر مهران - دهلران - اندیمشک است، ادامه داد: از سال گذشته عملیات 4 خطه شدن این مسیر از دهلران به سمت اندیمشک در یک مقطع 15 کیلومتری شروع شده و هم اکنون بیش از 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در حال روسازی است و ادامه مسیر هم در 3 قطعه 40 کیلومتری در دست مطالعه است که با تکمیل شدن نقشه‌های اجرایی، فراخوان اتنخاب سرمایه گذار و پیمانکار خواهیم داشت.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام یادآور شد: در کنار مسیر ایلام به مهران، جاده جایگزینی که تقریبا از سال گذشته با امکانات استان شروع شد، مسیر ایلام - ملکشاهی و بانرحمان به مهران بود که شامل بیش از 44 کیلومتر بهسازی و اصلاح گردنه‌ی صعب العبور بوده ضمن اینکه مسیرهای دیگری برای منتهی به استان از سمت لرستان داریم که از سمت سیمره و دره‌شهر هستند که دو مقطع از مسیر دره شهر و آبدانان بهسازی انجام شده و دو مقطع حادثه خیز آنجا نیز بهسازی شد و از سمت سرابله و سیمره نیز یک مقطع پر حادثه را بهسازی کردیم.

تونل قلاجه دهه‌ی فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

وی در تشریح وضعیت تونل قلاجه نیز اظهار کرد: تونل قلاجه خوشبختانه تقریبا در مراحل نهایی است یعنی صددرصد لاینینگ آن تمام شده و در حال کف سازی هستند و امیدواریم ظرف دو ماه آینده انجام شده کار ساختمانی آن تمام شده و پیمانکار الان به دنبال تهیه فن است که امیدوارم برای دهه فجر امسال برسد.

پیشرفت فیریکی 40 درصدی تونل کبیرکوه

میرجعفریان با اشاره به روند کاری در تونل کبیر نیز اضافه کرد: یکی از پروژه های بسیار بزرگ استان و در سطح کشور تونل کبیرکوه است که در حد فاصل شهرستان های آبدانان و دره شهر و در مسیر استان‌های لرستان و خوزستان قراتر می گیرد مجموعا حدود 15 کیلومتر طول مسیر است و 5 هزار و 600 متر طول تونل است که از بزرگترین تونل های کشور است یک تونل 4 هزار و 700 متر است که از سمت آبدانان نزدیک 2 هزار و 700 متر آن حفاری شده و سه تونل دیگر از سمت دره شهر است که دو تونل از آنها حفاری شده و حفاری تونل سوم هم در دست اجراست.

تاکنون بیش از 50 میلیارد تومان برای تونل کبیرکوه هزینه شده است

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه از مجموع 5 هزار و 600 متر حدود 3 هزار و 700 متر حفاری انجام شده و به طور میانگین تقریبا بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: اعتباری که برای این پروژه که از سال 92 آغاز و عملیات اجرایی آن از سال 93 شروع شده مجموعا حدود 120 میلیارد تومان کل برآورد این پروژه تا این مقطع است و هم اکنون بیش از 50 میلیارد تومان از آن هزینه شده است.

بیمارستان 372 تختخوابی ایلام سال 1397 به بهره‌برداری می‌رسد

وی در خصوص وضعیت بیمارستان 372 تختخوابی ایلام نیز عنوان کرد: فاز دوم آن از سال گذشته عملیاتی شد، ساختمان اصلی 10 طبقه است و عمده قراردادهای قبلی در حد اسکلت بود ولی الان کار تکمیلی و عملیات سفت کاری آن با 62 میلیارد تومان اعتبار قرارداد منعقد شده که بیش از 47 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که اگر منابع تامین شود می‌تواند در سال 97 به بهره برداری برسد.

سهمیه 8 هزار واحدی ایلام در ساخت و ساز بافت‌های فرسوده

میرجعفریان افزود: ما در بخش ساخت و ساز در حوزه مسکن، سهمیه خوبی در بحث بافت های فرسوده گرفتیم به طوری که سال گذشته 8 هزار واحد ما سهمیه داشتیم و شهروندان در این حوزه باید هم از تسهیلات آن و هم از کمک هایی که در سطح استان انجام می شود استقبال کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان ایلام با بیان اینکه از آن 8 هزار واحد مسکن در استان حدود 1600 واحد از آنها عقد قرارداد شد، گفت: برای مابقی آمادگی داشتیم که شهروندان استقبال کنند و برای سال جاری تا 4 هزار واحد می‌توانیم آماده کنیم در صورتی که متقاضی داشته باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: یکی از محرک‌های اصلی ساخت و ساز مسکن در استان در همین بخش بوده ولی الان بحث بافت های فرسوده در حال جا افتادن است که همین موضوع باعث شده وضعیت استان در این زمینه نسبت به برخی از استان‌ها بهتر باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.