| کد خبر: 242865 |

◄ چرا تعویق زمان نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته به صلاح نیست؟

انجمن با جابجایی زمان نمایشگاه مشکلی ندارد، بلکه مشکل زمان ارایه این درخواست است.

تین نیوز

 شرکت راه آهن در نامه ای به رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، تعویق زمان برگزاری «نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته» را خواستار شد.

به گزارش تین نیوز، در بخشی از نامه ای که از سوی مدیرعامل راه آهن در تاریخ 12 اردیبهشت به رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران ارسال شده، آمده است که زمان برگزاری نمایشگاه از زمان فعلی ( 3 تا 6 خرداد) به بازه زمانی نیمه دوم مهرماه تا نیمه اول آبان ماه سال 1401 منتقل گردد.

به دنبال طرح این موضوع از سوی شرکت راه آهن، روسای هیئت مدیره دو تشکل صنفی ریلی شامل بابک احمدی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته و محمد مهدی اسلامی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان واگن، لکوموتیو، تجهیزات و خدمات ریلی در تاریخ 19 اردیبهشت در نامه مشترکی به رئیس کل سازمان توسععه تجارت ایران، یادآوری کردند که این نمایشگاه پس از یک مرحله تعویق به درخواست شرکت راه آهن و شرکت های بخش خصوصی از اسفند سال گذشته به زمان مقرر فعلی 3 تا 6 خرداد 1401 موکول شده است.

در بخش دیگری از این نامه تاکید شده که با توجه به فرصت اندک باقی مانده تا تاریخ برگزاری نمایشگاه خواهشمند است دستور فرمایید نمایشگاه در زمان مقرر برنامه ریزی شده برگزار گردد.

در این زمینه رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل‌ و نقل ریلی  با تاکید بر این که انجمن مذکور با جابجایی زمان نمایشگاه مشکلی ندارد، بلکه مشکل زمان ارایه این درخواست است، گفت: مشکل اصلی این است که شرکت ها برای حضور در این نمایشگاه و غرفه سازی و تجهیز و تدارکات مورد نیاز هزینه کرده و برای غرفه سازی و... قرداد نیز بسته اند.

بابک احمدی افزود: اگر زمان برگزاری نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته در این اندک زمان باقی مانده تا برگزاری نمایشگاه، تغییر یابد شرکت ها دچار خسارت می شوند و بر همین اساس انجمن معتقد است امکان تعویق نمایشگاه در این مقطع زمانی وجود ندارد.

وی تاکید کرد: درخواست تعویق زمان برگزاری نمایشگاه درحالی مطرح شده که هیچ دلیل موجه و محکمی نیز برای این جابجایی اعلام نشده است و از شرکت راه آهن نیز به ما اطلاع نداده اند که مسئله چیست و به چه دلیلی زمان برگزاری این نمایشگاه باید تغییر کند؟

احمدی خاطرنشان کرد: با توجه به این مسائل، تعویق زمان برگزاری این نمایشگاه، هزینه ای سنگین و باری بر دوش شرکت های ریلی حاضر در نمایشگاه خواهد گذاشت که تحمل آن از توانشان خارج است.

علی محتشم امیری مسئول برگزاری نمایشگاه نیز گفت: متراژ فضای مورد استفاده برای نهمین نمایشگاه حمل و نقل ریلی، صنایع و تجهیزات وابسته حدود 7 هزار متر مربع مفید است.

وی افزود: همچنین در این نمایشگاه بیش از 90 شرکت داخلی و 5 شرکت خارجی و 15 شرکت دانش بنیان حضور دارند.

امیری با تاکید بر این که زمان برگزاری این نمایشگاه یک بار بنا به درخواست ها از اسفند ما سال گذشته به زمان فعلی یعنی 3 تا 6 خرداد موکول شد، بیان کرد: تعویق زمان برگزاری نمایشگاه در کل مشکلی ایجاد نمی کند اما اکنون زمان مناسبی برای انجام کار نیست چرا که با توجه به زمان کمتر از 2 هفته ای باقی مانده تا زمان مقرر،  نمایشگاه وارد پروسه اجرا شده و اقدامات لازم در حال انجام است.

او عنوان کرد: تغییر تاریخ برگزاری نمایشگاه در این شرایط هم به شرکت های حاضر که هزینه ها را پرداخت  و قراردادهای ساخت غرفه را منعقد کرده و هم برای ما که تبلیغات و اطلاع رسانی را هم در بخش داخلی و هم در بخش خارجی انجام داده ایم، خسارت هنگفتی وارد خواهد ساخت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.