| کد خبر: 217611 |

طبق مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک استان؛ قزوین

◄ خیابان راه‌آهن قزوین دارای چهارراه می‌شود

قزوین| طبق مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک استان مقرر شد خیابان راه‌آهن قزوین با حفظ زیرگذر سواره، دارای چهارراه شود.

تین نیوز

قزوین| طبق مصوبه کمیته فنی شورای ترافیک استان مقرر شد خیابان راه‌آهن قزوین با حفظ زیرگذر سواره، دارای چهارراه شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، نشست کمیته فنی شورای ترافیک استان به ریاست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین با حضور جمعی از مسئولان و کارشناسان حوزه ترافیک استان در سالن کنفرانس این معاونت برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد با توجه به شرایط کنونی زیرگذر عابر پیاده در بلوار جمهوری اسلامی و زیرگذر سواره در خیابان راه‌آهن شهر قزوین و نارضایتی ساکنان این محله، تقاطع همسطح در خیابان راه‌آهن با حفظ پل زیرگذر سواره ایجاد و زیرگذر عابر پیاده این محله نیز حذف شود.

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قزوین در این نشست طی سخنانی با تاکید بر اهمیت در نظر گرفتن نگاه اجتماعی در اجرای پروژه‌ها بیان کرد: با توجه به آثار همسطح‌سازی تقاطع راه‌آهن بر زندگی اجتماعی ساکنان این محله، پژوهشی درباره این دو زیرگذر انجام شد و در قالب آن از دستگاه‌های مرتبط، کارشناسان و ساکنان این محله پرسشگری صورت گرفت.

شیما زرآبادی‌پور افزود: حفظ وضع موجود زیرگذر عابر پیاده مورد تایید هیچ یک از گروه‌های مورد مصاحبه نبود و در مجموع، مردم اعم از کودکان، زنان، سالمندان و حتی موتورسوارانی که از آن تردد می‌کنند، از این تقاطع رضایت نداشتند که علت این نارضایتی فقدان روشنایی، دسترسی نامناسب، حضور معتادان و... است.

او ادامه داد: از آنجا که مردم به دلیل قدمت زیرگذر سواره، به آن احساس تعلق خاطر دارند، زیرگذر سواره موجود حفظ و تقاطع چراغ‌دار در آن احداث می‌شود؛ اما درباره زیرگذر عابر پیاده با توجه به اینکه این زیرگذر برای شهروندان به خصوص توان‌یابان از جمله سالمندان، افراد دارای معلولیت و... به هیچ عنوان مناسب نیست، زیرگذر عابر پیاده حذف می‌شود تا دسترسی عابر پیاده، همسطح باشد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به اینکه حرکت خودروها از روی پل صورت می‌گیرد، بناست در ایجاد و ساماندهی این تقاطع تبادل‌ها و دسترسی‌های مناسبی برای بخش‌های شمالی و جنوبی آن در نظر گرفته شود.

بر پایه این گزارش؛ در این جلسه همچنین پس از بحث و بررسی دو طرح ترافیکیِ تسریع در اجرای پل شرکت نفت و احداث فاز دوم پروژه نسیم شمال(از مقابل تقاطع اقبالیه-نسیم شمال تا میدان خلیج فارس) مقرر شد این دو طرح برای بررسی بیشتر و تصمیم‌گیری به شورای ترافیک استان ارجاع داده شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.