| کد خبر: 216470 |

معاون اقتصادی استاندار قزوین

◄ توجه به بازار سرمایه، بهترین راهکار تامین منابع مالی صنایع قزوین است

معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در شرایطق فعلی کشور، بهترین و عاقلانه‌ترین راهکار برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی استان، توجه به بازار سرمایه و حرکت به سمت بورس است.

تین نیوز

قزوین| معاون امور اقتصادی استاندار قزوین گفت: در شرایطق فعلی کشور، بهترین و عاقلانه‌ترین راهکار برای تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی استان، توجه به بازار سرمایه و حرکت به سمت بورس است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، عیسی قبادی  در جلسه بهره گیری بنگاه‌های صنعتی و معدنی استان قزوین از ابزارهای نوین تامین مالی، افزود: در این شرایط توجه به تولیدات استراتژیک کشور هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید بورس کالاهای تخصصی هم در این حوزه ورود کند.

وی گفت: باید در این شرایط تمام ذهن و توجه ما برای حرکت به سمت بازار سرمایه و بورس و کشف راهکارهای جدید برای رفع مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی باشد.

این مسوول افزود: نزدیک به ۶۰۰ تا ۷۰۰ واحد بزرگ در استان داریم که باید بخشی از آنها را برای حرکت به سمت بازار سرمایه تشویق کنیم.

قبادی با بیان اینکه باید توجه به شبکه بانکی را برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی کمتر کنیم، افزود: بانک‌ها به دلیل موانع قانونی از شرایط مساعدی برای پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی برخوردار نیستند و آنچنانکه باید در حوزه تولید نمی‌توانند نقش آفرینی جدی باشند بنابراین باید به سمت بازار سرمایه حرکت کنیم.

وی گفت: در صورت تحقق این هدف، اولین اتفاق، تلفیق سرمایه اجتماعی با سرمایه اقتصادی است و اعتماد عمومی را به چرخه اقتصاد بر می‌گرداند.

معاون استاندار افزود: بورس می‌تواند بین عرضه کنندگان و تولیدکنندگان ارتباط برقرار کند و برای تقویت ارتباط بین این دو صنف کمک نماید.

وی اضافه کرد: باید سرمایه‌های رها شده و راکد را به سمت تولید و سرمایه گذاری هدایت کنیم تا از هجوم بی رویه نقدینگی مردم به سمت خرید سکه، ارز و ...جلوگیری شود.

قبادی گفت: بورس می‌تواند به راحتی این بازار را مدیریت کرده و سرمایه‌های سرگردان را به سمت تولید ببرد

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.