| کد خبر: 230402 |

◄ دیدگاه رانندگان در مورد دلیل آمار بالای تصادفات در محدوده تنگه زاغ

یک هفته از وقوع تصادف سه دستگاه ناوگان سنگین در محور حاجی آباد به بندرعباس گذشته است. حادثه ای که گفته می شود طی آن سرنشینان این خودروها در آتش سوختند.

تین نیوز

یک هفته از وقوع تصادف سه دستگاه ناوگان سنگین در محور حاجی آباد به بندرعباس گذشته است. حادثه ای که گفته می شود طی آن سرنشینان این خودروها در آتش سوختند.

به گزارش تین نیوز، روز سه شنبه هفتم اردیبهشت ماه امسال تصادف دلخراشی در محور حاجی آباد به بندرعباس در استان هرمزگان رخ داد که به گفته مختار سلحشور مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان بین  2 دستگاه تریلی و یک دستگاه کامیون به وقوع پیوست و موجب مرگ سه نفر شد.

هرچند با گذشت یک هفته از حادثه هنوز علت دقیق این رخداد دلخراش اعلام نشده اما رانندگان کامیون در مورد وقوع آن در شبکه های اجتماعی دیدگاه های خود را مطرح کرده اند.

یکی از رانندگانی که در محل حادثه حضور داشت، در این مورد گفت: این حادثه در محور بندرعباس و تقریبا یک کیلومتر بعد از تونل تنگ زاغ رخ داد و در کروکی که افسر کارشناس ترسیم کرد تریلر اسکانیا مقصر و ولوو و بنز ۹۱۱ زیاندیده بودند.
به گفته وی تریلر اسکانیا ترمز برید و پس از برخورد با 2 خودروی دیگر حادثه و آتش سوزی به وقوع پیوست.

فیلم حادثه: تصادف دلخراش در محور حاجی آباد-بندرعباس

یکی دیگر از رانندگان در مورد دلیل وقوع این حادثه گفت: این گذرگاه به صورت یک طرفه و عرض و شیب جاده دارای استاندارد لازم است، تنها موردی که در این گذرگاه استاندارد نیست تابلوهای سبقت ممنوع این گذرگاه است. در این نوع گذرگاه ها سرعت محدود همراه با سبقت آزاد برای کلیه خودروها می تواند استرس ناشی از برخورد پلیس را به حداقل برساند که نتیجه آن به حداقل رسیدن تصادفات و شدت آنها خواهد شد.

وی افزود: در این گذرگاه در گذشته نه چندان دور جاده آن به صورت دو طرفه استفاده می شد و سبقت در بعضی از قسمت های آن که درحال حاضر ممنوع است، آزاد بود. مسئولان آن زمان تصمیم به سبقت ممنوع کردن آن قسمت ها گرفتند اما بعد از یک طرفه شدن این گذرگاه تابلوهای سبقت ممنوع برداشته که نشد هیچ بر تعداد آن اضافه هم شد.

راننده دیگری نیز عنوان کرد:  تصادف این نقطه به علت موج دار بودن شدید جاده است که انحراف و تکان خوردن خودرو را به دنبال دارد و همین امر موجب می شود ترمز از کنترل خارج شود.

یکی دیگر از رانندگان نیز گفت: در گردنه تنگ زاغ و حاجی آباد بیشترین علت تصادفات و ترمز بریدن خودروها مربوط به همین قانون سبقت ممنوع است زیرا کامیون خالی و پر، مدل پایین و مدل بالا همه در یک صف ترمز ترمز تا پایین گردنه قرار دارند. چرا کارشناسان ایمنی و ترافیک علت این که در این محور آمار تصادفات با توجه به پهن بودن باند جاده زیاد است را پیگیری نمی کنند؟

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.