| کد خبر: 264946 |

روان سازی ترافیک تبریز برنامه اصلی مهمه نهادهای مسئول است

استاندار آذربایجان شرقی بر لزوم هم افزایی همه نهادهای مسئول با اولویت شهرداری و پلیس راهور برای روان سازی ترافیک تبریز تاکید کرد.

تین نیوز

عابدین خرم امروز در شورای ترافیک تبریز با تاکید بر لزوم هم افزایی همه نهادهای مسئول با اولویت شهرداری و پلیس راهور برای روان سازی ترافیک تبریز گفت: باید تدابیری اندیشید که گلایه مردم از ترافیک سنگین تبریز برطرف شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، تأخیر در اجرای تصمیم های مرتبط با ترافیک را یکی از آفت های این حوزه دانست و اضافه کرد: تسریع در افزایش و به روزسازی دوربین های ثبت تخلفات، تقاطع ها و خط بی آر تی و تردد خودروهای پلاک زوج و فرد از جمله راهکارهای مؤثر در روان سازی ترافیک تبریز است.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: خرابی دوربین های ثبت تخلفات موجب تشدید ترافیک و قفل شهر شده و تصمیمات اتخاذ شده در این ارتباط باید در اسرع وقت عملیاتی شوند.

وی از تغییر فرهنگ کار با رویکرد تسریع در نصب دوربین های جدید، تحویل خودرو و موتورسیکلت های مجهز به دوربین تخلفات رانندگی سیار توسط شهرداری و اصلاحات هندسی به عنوان دیگر راهکارهای مؤثر در تسهیل ترافیک خودروها در کلان شهر تبریز یاد کرد.

وی تاکید کرد: ما نمی توانیم شاهد نارضایتی مردم از قفل شدن شهر و ترافیک سنگین در مناطق مختلف تبریز باشیم .

وی یادآوری کرد: بازنگری و اصلاح ورودی و خروجی ها نیز در تسهیل ترافیک مؤثر بوده و باید مورد توجه جدی شهرداری و پلیس راهور باشد.

خرم بیان کرد: از لحاظ فنی نیز برای خروج از وضعیت فعلی ترافیک، باید کارشناسان و متخصصان حوزه ترافیک طرح های جدید ارائه کنند.

وی گفت: فقدان متخصص و کارشناس ترافیک در بدنه شهرداری بسیار محسوس است که باید این نقیصه برطرف شود.

وی از اصلاح اصول شهرسازی به عنوان یکی از راهکارهای بلندمدت مؤثر در روان سازی ترافیک تبریز نام برد که به گفته وی باید مورد توجه نهادهای مسؤول در امر شهرسازی از قبیل شهرداری و سازمان نظام مهندسی باشد.

وی افزود: همچنین دانش ترافیک نیز در تبریز باید افزایش یابد تا بتوان طرح های ترافیکی مناسب و معطوف به تسهیل ترافیک را طراحی و اجرا کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.