| کد خبر: 86424 |

سیما و منظر سه شهر گلستان ساماندهی می‌شود

تین‌نیوز | دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان گلستان اعلام کرد: با تهیه سه طرح برای زیباسازی مناظر شهری شهرستان های گرگان، گنبدکاووس و آزادشهر، بزودی شاهد ساماندهی سیما و منظر شهری این شهرها خواهیم بود.

به گزارش تین نیوز به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، ابراهیم مبارک قدم در گفت و گویی خبری اظهارکرد: این طرح ها شامل طرح ساماندهی سیما و منظر شهری ورودی غربی شهر گرگان حدفاصل میدان مفتح تا پل فتح باغ، طرح ساماندهی سیما و منظرشهری خیابان های امام خمینی (ره) و طالقانی شهرستان گنبدکاووس و طرح ساماندهی و طراحی شهری محدوده مرکزی شهرستان آزادشهر است.

به گفته وی، طرح ساماندهی سیما و منظر شهری ورودی غربی گرگان هم اکنون تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بزودی برای تصویب و ابلاغ به کمیسیون ماده 5 استان می رود.
مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: ورودي مركز استان با ساماندهي واحدهاي تجاري، محوطه سازي، تعريف پروژه هاي گردشگري و طراحي الگوي نما براي جداره اصلي محور زيبا سازي مي شود.

وی، از پیشرفت 95 درصدی تهيه طرح ساماندهی سیما و منظرشهری خیابان های امام خمینی و طالقانی شهرستان گنبدکاووس خبر داد و گفت: این طرح به کمیسیون ماده 5 رفته و در حال پیگیری جهت تصويب نهايي طرح است.

مبارک قدم توضیح داد: پس از ابلاغ این طرح و با انجام اقدامات طراحی شهری، برخي از خیابان های اطراف برج قابوس که ثبت جهانی شده، محوطه سازي شده و پیاده محور می شوند.
وی ادامه داد: برای طرح ساماندهي گرگان مبلغ 920 ميليون ريال و طرح گنبدكاووس يك ميليارد ريال از محل اعتبارات معاونت شهرسازي و معماري وزارت را و شهرسازي تخصیص یافته است.

دبیر کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی گلستان اظهار داشت: طرح ساماندهی و طراحی شهری محدوه مرکزی شهرستان آزادشهر نیز، هم اینک در مرحله پیگیری برای اخذ موافقت نهایی بوده تا اقدامات بعدی برای انعقاد قرارداد و انتخاب مشاور صورت پذیرد

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.