| کد خبر: 82270 |

نمایندگان مردم تمدید کردند:

◄ قانون برنامه پنجم توسعه کشور برای یک سال دیگرتمدید شد

تین نیوزا نمایندگان مجلس شورای اسلامی قانون برنامه پنجم توسعه کشور را برای یک سال دیگر تمدید کردند.
 

به گزارش خبرنگار تین نیوز از مجلس شورای اسلامی، بر اساس این مصوبه مجلس، قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب سال 1389 حداکثر تا پایان سال 1395 تمدید و با تصویب برنامه ششم توسعه و ابلاغ آن ملغی اثر می‌شود. وکلای ملت با 146 رأی موافق 7 رأی مخالف و 6 رأی ممتنع از 198 نماینده حاضر با متن ذکر شده موافقت کردند.

در ادامه بررسی ادامه و یا عدم استمرار قانون پنجم توسعه، ابوذر ندیمی در مخالفت با تمدید یک ساله برنامه پنجم توسعه اظهار کرد: ما همیشه به دولت ایراد می‌گیریم که تأخیر دارد حال خودمان همان کار را می‌کنیم. کمیسیون‌های تلفیق برنامه و بودجه سال 95 تشکیل شده است و این کمیسیون‌ها در حال انجام کارها هستند با وجود این اصرارداریم که برنامه پنجم را برای یک سال دیگر تمدید کنیم.

نماینده مردم لاهیجانی افزود: آیا مردم نمی‌گویند که تعطیلات برای نمایندگان مهم‌تر بود؟ آیا ما بعد از 37 سال نمی‌توانیم امور مهم کشور را مشخص و آنها را در برنامه بگنجانیم؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: با وجود سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه و احکام و اسنادی که دولت به مجلس ارسال کرده است، می‌توان در موعد مقرر قانون برنامه ششم توسعه را به تصویب رساند. اگر لازم باشد می‌توان با دو شیفت یا سه شیفت کردن ساعات کاری نمایندگان به این هدف دست پیدا کرد.
 
قاضی‌پور نماینده دیگری بود که در ممخالفت با تمدید برنامه پنجم، گفت: تمدید این لایحه کشور را به شش سال قبل برمی‌گرداند. دولت باید برنامه ارائه می‌داد نه اینکه نمایندگان مجبور شوند برنامه پنجم را تمدید کنند.
 
نماینده مردم ارومیه با اشاره به جایگاه خالی در حوزه آموزش در برنامه پنجم  اظهار داشت: باید برنامه ششم مطابق با سیاست‌های کلان نظام نوشته می‌شد و اگر الان برنامه پنجم  تمدید شود شش سال به عقب بازگشت می کنیم. بر همین اساس باید برنامه عملیاتی بنویسیم تا مشکلات تجار، کشاورزان، کارآفرینان و صنعتگران حل شود.
 
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.