| کد خبر: 80409 |

مدیرعامل هما خبر داد:

◄ خروج هواپیماهای فعلی هما در ۱۰ سال آینده / ورود ۳ تا ۴ فروند هواپیمای ATR تا پایان ۲۰۱۶

تین نیوز | مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هواپیماهای فعلی هما در 10 سال آینده از ناوگان خارج می شوند، گفت: هواپیمای ATR را برای ارایه خدمات و انتقال مسافران در فرودگاه های کوچک سراسر کشور خریداری کردیم که 3 – 4 فروند آن تا پایان سال 2016 وارد ناوگان هوایی ایران می شود.

به گزارش خبرنگار تین نیوز فرهاد پرورش درباره برنامه ها و اقدامات شرکت هواپیمایی ایران ایر گفت: 50 درصد سهم هواپیمای ATR  به ایرباس و 50 درصد سهم دیگر آن به ایتالیا اختصاص دارد و هدف از خرید هواپیمای ATR  ارایه خدمات به فرودگاه ها و شهرهای کم برخوردار است.

وی افزود: اکنون یکی از مشکلات ما تعداد فراوان فرودگاه ها در ایران است و به دلیل اینکه هواپیمای کوچک در ایران نداریم، از یک سو کاهش ضریب ظرفیت هواپیما رخ می دهد و از سوی دیگر عدم تمایل شرکتها به پرواز در شهرهای کوچک، نقص هایی را در ایران به وجود آورده است.

پرورش گفت: از کل مسافران داخلی که همه شرکت های هواپیمایی آن ها را جابجا می کنند تقریبا 90 درصد آنان در 10 فرودگاه منتقل می شوند و تنها 10 درصد مسافران در 50 – 60 فرودگاه دیگر ایران انتقال می یابند.

وی ادامه داد: هواپیمای ATR برای فرودگاه های کوچک کاربرد دارد و حدود 40 درصد بازار دنیا را در حد اندازه خود در اختیار گرفته اند. این هواپیما در باندهای بسیار کوچک قابلیت نشست و برخاست را دارد. در حقیقت هواپیمایی است که در فرودگاه هایی که تجهیزات زیادی ندارد، استفاده می شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: امتیاز این شرکت برای ما فاینانس 80 تا 85 درصد است که از طریق سیستم بانک های اروپایی موضوع فاینانس آن بررسی خواهد شد و ما نیز 15 – 20 درصد هزینه آن را پرداخت می کنیم. اکنون تفاهمنامه خرید این هواپیما تدوین شده است با دریافت مجوزهای تامین منابع مالی، قرداد آن امضا خواهد شد. احتمالا در پایان سال 2016 حدود 3- 4 فروند از این هواپیما را تحویل گرفته و تعداد دیگر آن را در سال های 2017 و 2018 تحویل خواهیم گرفت.

بوئینگ به دنبال بازار ایران
 وی توضیح داد: ایران ایر از جمله شرکت های هواپیمایی است که از ابتدا بوئینگ داشته است و ما نیز از پیش از انقلاب اسلامی بهترین هواپیمای بوئینگ را داشتیم. مطمئنیم که شرکت بوئینگ دنبال بازار ایران است و اکنون که مجوزهای خود را گفته با آن ها مذاکره می کنیم.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه تعداد هواپیماهای ایران در دوره 10 سال آینده بیش از چیزی است که اکنون در ایران پیش بینی شده است، گفت: درباره شرکت هواپیمایی ایران ایر باید بگوییم که هواپیماهای آن باید تا 10 سال آینده از رده خارج شوند، بنابراین تعدادی از 118 فروند هواپیماهای پیش بینی شده جایگزین هواپیماهای موجود می شوند و سایر آنها هم برای توسعه ناوگان است.

برنامه پروازهای بین المللی ایران ایر
وی تصریح کرد: اگر هواپیماهای جدید وارد ناوگان شود پروازهایی کنونی را افزایش می دهیم، البته به دنبال افزایش بازارهای مناطق جدیدتر هم خواهیم بود.

پرورش درباره پروازهای نوروزی و بین المللی ایران ایر گفت: درخواست آنچنانی برای افزایش پروازهای بین المللی نوروزی نداریم اما درباره پروازهای داخلی درصددیم تعداد پرواز مناطقی مانند مشهد و کیش را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه همواره ظرفیت هوایی نوروزی وجود دارد و محدودیت نداریم، گفت: اگرمحدودیتی هم باشد همکاران ظرفیت فوق العاده برای سفرهای نوروزی در نظر گرفته اند.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • حسین 0 0

    هواپیما هایی که سالم تر اند را بدید به کارخانه اصلی تا عمردهی و اورهال سنگین کنند و با توجه به ازاد شدن قیمت ها، با بلیط ارزان تر سبد قیمتی بلیط هاشون رو متنوع کنند.