| کد خبر: 76089 |

◄ خوانساری: انتظار حل مشکل بانکی با رفع تحریم‌ها صحیح نیست / امیدواریم بدهی دولت به بخش خصوصی پرداخت شود

تین نیوز | رئیس اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اعلام اینکه رئیس جمهوری در تیر گذشته، طی نامه‌ای به معاون اول خود، دستوری مبنی بر اصلاح سیستم بانکی صادر کرد و انتظار می رود در این مورد گزارشی ارائه شود تا ببینیم این اصلاحات در چه مرحله ای است، گفت: اقتصاد ایران بانک‌محور است و اگر این اعتبارات به سیستم بانکی بیاید بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

 
به گزارش خبرنگار تین نیوز، مسعود خوانساری در دهمین جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی تهران که صبح امروز 22 دی ماه برگزار شد، افزود: در نخستین روز دی، نشستی با حضور وزیر نفت و همچنین تشکل‌های صنعت نفت برگزار شد که به نظر می‌رسد و در این جلسه در مورد بسیاری از ابهامات روشنگری شد. امیدواریم این گونه نشست‌ها تداوم پیدا کند و سطح تعامل دولت و بخش خصوصی را ارتقا ببخشد.
 
رئیس اتاق تهران، به برگزاری سومین نشست از سلسله جلسات راهبردهای اقتصاد ایران نیز اشاره کرد که با حضور محمود سریع القلم و جواد صالحی اصفهانی برگزار شد.
 
وی گفت: بر اساس نظرسنجی‌ها، برگزاری این نشست با اقبال فعالان اقتصادی مواجه شد.
 
خوانساری در ادامه با اشاره به بیانیه ای که اتاق در جلسه پیشین هیات نمایندگان در مورد بدهی‌های دولت صادر کرد، گفت: پس از صدور این بیانیه، وزیر اقتصاد رقم بدهی‌های دولت را اعلام کرد و به گفته او، بدهی‌های دولت به بخش‌های مختلف به 540 هزار میلیارد تومان می رسد و این بدهی‌ها بدون در نظر گرفتن بدهی‌های بخش نفت که حدود 50 میلیارد دلار است، حدود 380 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.
 
رئیس اتاق بازرگانی تهران ابراز امیدواری کرد که وعده‌های دولت مبنی بر وصول بدهی‌هایش عملیاتی شود و بدهی‌های خود را به بخش خصوصی بپردازد.

خوانساری افزود: این نکته از آن جهت حائز اهمیت است که در سال‌های گذشته، بخشی از سرمایه گذاران ایران، از کشورهای حاشیه خلیج فارس بوده اند و مبادا این التهابات به سرمایه گذاران نیز برسد و سرمایه گذاری در ایران را دچار خدشه کند.
 
وی همچنین گفت: سیستم بانکی طی سال‌های گذشته، شاهد سرکوب مالی و بی انضباطی‌های بسیاری بوده است. به طوری که 60 درصد دارایی‌های نظام بانکی دچار انجماد شده است. ضمن آنکه سهم مطالبات مشکوک‌الوصول حدود 64 درصد مطالبات غیر جاری بوده است و نسبت تسهیلات غیرجاری به سرمایه در بانک‌ها به 176 درصد رسیده است.
خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.