| کد خبر: 62797 |

◄ وضعیت تونل توحید؛ از آخرین اقدامات شهرداری تا کشف دریاچه توسط ژورنالیست‌ها

تین نیوز | درحالی که رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با توجه به دلایل ریزش سقف تونل توحید خواستار معرفی تمامی دست اندرکاران این پروژه به مراجع مربوطه شد، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل، آب گرفتگی در تونل را نادرست خواند و کشف دریاچه در این تونل را یک فعالیت ژورنالیستی دانست.


به گزارش خبرنگار تین نیوز، اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و یکمین جلسه شورا با اشاره به اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات پدید آمده از ترکیدگی لوله آب در تونل توحید اظهار داشت: علت اصلی ریزش سقف تونل و  آب گرفتگی، به دلیل شکستگی لوله آب و نبود عایق‌بندی مناسب بوده است.

وی افزود: پس از بازدید و بررسی شرکت آب و فاضلاب، عایق بندی به روش جدید به اجرا درآمد، اما به دلیل تاخیر در پرداخت به پیمانکار روند اجرایی کمی کند شده است.

وضعیت تونل توحید به حیثیت مدیریت شهری لطمه زده است
در ادامه رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بیان اینکه "نباید از کنار این موضوع به سادگی گذشت" خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته در زمان طراحی و اجرای این تونل به استناد به اینکه در خشکسالی هستیم و سطح آبهای زیر زمینی بسیار پایین است، لایه ایزولاسیون تونل از دستور خارج می شود، غافل از اینکه آب های سطحی مانند نزولات آسمانی، چاه های فاضلاب جذبی منطقه و ترکیدگی لوله های آب شهری هم می تواند تهدیدهای جدی باشد.

وی تاکید کرد: امروز شاهد هستیم که حتی با ترکیدن یک لوله چند اینچی نه تنها تردد شهروندان با مشکل مواجه شده بلکه با خردگی بتن توسط املاح موجود در فاضلاب، عمر تونل تهدید شده و تونل دچار آب ریزش و نشت می شود. این موضوع موجب وهن نظام مهندسی کشور شده و به حیثیت نظام مدیریت شهری نیز آسیب رسانده است از این رو به استناد به این مطالب خواهان معرفی تمامی دست اندرکاران این پروژه به مراجع مربوطه برای پاسخ گویی هستیم.


احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران که در زمان ساخت تونل توحید سمت معاون فنی-عمرانی شهرداری تهران را برعهده داشت در واکنش به گفته های حافظی بیان داشت: گفته هایی مبنی بر آب گرفتگی در تونل توحید درست نیست و بهتر است اگر دوستان تخصص لازم در زمینه ای را ندارند از اهل فن آن پرس و جو کنند.

وی افزود: بنده تخصص یک آمپول زدن هم ندارم و در حوزه پزشکی نیز دخالت نمی‌کنم.

قصور سازمان آب در جابجایی لوله های عبوری از تونل توحید
دنیامالی خاطرنشان کرد: طبق مذاکرات میان شهرداری و سازمان آب قرار بر تغییر جهت در انشعاب شاه لوله های عبوری از این تونل بود. همچنین طبق نظر سازمان مربوطه نوع آب، شرب اعلام شده بود که بعدها متوجه مشروب نبودن آن شدیم.

رئیس کمیسیون عمران  و حمل و نقل شورای شهر تهران اذعان کرد: جهت تونل توحید عمودی است و اگر افقی بود شاهد خسارت های بیشتری می بودیم.

وی در پایان اظهاراتی مبنی بر کشف دریاچه پس از خرابی در تونل توحید را زاده فعالیت ژورنالیستی دانست و یادآور شد: همکاران باید از این مباحث صرف‌نظر کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • 0 0

    ماست مالی کردن های جناب دنیا مالی گویا سابقه دیرینه ای دارد جالب است مدیر پروژه ای که از هزینه تمام شده پروژه بی اطلاع است و بیشترین تبلیغات انتخاباتی در شهر تهران را داشته، حتما با همین حقوق کارمندی