| کد خبر: 5744 |

اجرای فازدوم هدفمندی بدون تجدید حیات ناوگان حمل ونقل مشکل آفرین است

تین نیوز | نایب رییس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران تاکید کرد که در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه دولت باید تجدید حیات ناوگان حمل و نقل جاده ای را در دستور کار خود قرار دهد.
محمد امین صباغی زاده پیر شدن ناوگان حمل و نقل جاده ای و به دنبال آن مصرف بالای سوخت در این ناوگان را از مهمترین مشکلات بخش حمل و نقل جاده ای در فاز دوم هدفمندی یارانه ها عنوان کرد و گفت: فرسودگی این ناوگان بیش از افزایش قیمت حامل های انرژی بر هزینه های ناوگان حمل و نقل جاده ای تاثیر می گذارند.
وی با تاکید بر افزایش مصرف سوخت در خودروهای فرسوده ادامه داد: مصرف ناوگان حمل و نقل جاده ای که به عنوان نمونه باید در هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۵ لیتر نفت گاز مصرف کند اگر به ۲۵ لیتر رسید با توجه به مسیرهای طولانی کامیون ها، هزینه های سنگینی به بخش حمل و نقل تحمیل می کند.
نایب رییس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و گمرک اتاق تهران پیشنهاد کرد که دولت با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت خرید خودرو به صاحبان کامیون ها، ناوگان حمل و نقل جاده ای را جوان کند تا به این ترتیب شاخص میانگین مصرف سوخت در این بخش کاهش یابد.
یادآور می شود، هیات وزیران در اجرای مصوبه مجلس شورای اسلامی در قانون بودجه سال ۱۳۹۳ نرخ‌های جدید بنزین، نفت گاز و گاز طبیعی فشرده (سی.ان.جی) را سوم اردیبهشت ماه امسال برای اجرا از ساعت ۲۴ روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت اعلام کرد که بر مبنای آن قیمت هر لیتر نفت گاز ۲۵۰ تومان اعلام شد.
نرخ هر لیتر نفت گاز سهمیه ای و آزاد پیش از اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها به ترتیب ۱۵۰ تومان و ۳۵۰ تومان بود که با اجرای مرحله دوم به ترتیب به ۲۵۰ تومان و ۵۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    مانع جدی در پیشبرد موضوع نوسازی ناوگان نیست. در واقع مطابق بند ق تبصره ۲ قانون بودجه وزارت نفت معادل صرفه جویی ناشی از نوسازی می تواند مساعدت مالی نماید در مقابل مالک ناوگان از ابتدا نیاز به منابع مالی دارد تا کامیون را نوسازی کند. حلقه واسط این دو سرمایه گذار و نهادهای بانکی و تامین مالی هستند که با توجه به شرایط امکان سنجی موضوع نوسازی ناوگان و تعهد وزارت نفت برای پرداخت معادل صرفه جویی می توانند مبالغ لازم را در اختیار مالکین ناوگان بگذارند. انتشار اوراق صکوک برای این نوع معاملات می تواند مدنظر قرار گیرد. اینجا فقط نقش ستادهای دولتی در سازمان حمل و نقل و وزارت راه باید پررنگ و فعال باشد که بتوانند این موضوعات و عاملین آنها را به هم متصل کنند