| کد خبر: 46348 |

◄ اخبار ریلی ایران در هفته گذشته / از برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی ریلی اوراسیا تا ۵۵ زخمی در سانحه ریلی آمریکا

تین نیوز | کاهش صادرات ریلی نفت کانادا، برگزاری سومین نمایشگاه بزرگ ریلی دنیا، افزایش ۲ برابری حمل مسافر توسط راه‌آهن در چشم‌انداز ۷ ساله و احداث اولين موزه در راه آهن تهران برخی از مهم ترین رویدادهای حمل و نقل ریلی ایران در هفته گذشته اند.

به گزارش تین نیوز، مشروح برخی از مهم ترین اخبار حوزه حمل و نقل ریلی در هفته گذشته، به شرح زیر است:

صادرات ریلی نفت کانادا کاهش یافت
هیئت ملی انرژی کانادا اعلام کرد که صادرات ریلی نفت این کشور در سه ماه چهارم سال گذشته نسبت به سه ماه قبل از آن کاهش یافته است زیرا افت درآمدها، برخی از شرکت های حمل‌ونقل را از بارگیری بشکه‌های نفت در قطارها و ارسال به بازارهای آمریکا بازداشته است.

افزایش ۲ برابری حمل مسافر توسط راه‌آهن در چشم‌انداز ۷ ساله
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای افزایش ظرفیت راه‌آهن تا سال ۱۴۰۰ گفت: در صورت تامین منابع مالی حمل مسافر و بار توسط راه‌آهن به ترتیب ۲ و ۶ برابر می‌شود.

محسن پورسید آقایی با یادآوری این‌که 75 هزار میلیارد تومان طرح برای توسعه راه‌آهن تهیه شده است، اظهار کرد:‌ مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته طی 7 سال آینده (تا سال 1400) در صورت تامین منابع موردنیاز حمل بار در راه‌آهن 6 برابر خواهد شد.

طرح ساخت راه‌آهن تاجیکستان – افغانستان – ترکمنستان‌ بررسی شد
رئیس‌جمهور تاجیکستان و معاون رئیس بانک توسعه آسیایی، طی ملاقاتی طرح ساخت راه‌آهن تاجیکستان – افغانستان – ترکمنستان‌ را بررسی کردند.

امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان و «جانگ وینکای» معاون رئیس بانک توسعه آسیایی ضمن یک ملاقات در شهر دوشنبه چشم‌انداز توسعه همکاری‌های دو جانبه‌را مورد بحث و بررسی قرار دادند.بنا به این گزارش در این دیدار مسائل حمایت از توسعه اجتماعی تاجیکستان و ساخت راه‌آهن تاجیکستان – افغانستان – ترکمنستان‌ مورد بررسی قرار گرفت.

9 واگن محموله آهن از قزاقستان وارد ایران می‌شود
محمدرضا قربانی از ورود ۹ واگن حمل آهن‌آلات از کشور قزاقستان به مقصد ایران خبر داد و گفت: این واگن‌ها قبل از شروع سال جدید از مرز ریلی گرگان- اینچه‌برون وارد ایران می‌شود.

مدیرکل ناحیه راه‌آهن شمالشرق ۲ ابراز داشت: این محموله برای مصرف داخلی به ایران صادر شده است.

راه‌آهن مشهد روزانه میزبان ۵۲ هزار مسافر در نوروز ۹۴ است‌
مدیرکل راه‌آهن خراسان رضوی با بیان اینکه برای ایام نوروز قیمت بلیت‌های قطار هیچ افزایشی ندارد، گفت: راه آهن مشهد مقدس روزانه میزبان ۵۲ هزار مسافر در ایام نوروز ۹۴ است.

محمد هادی ضیایی مهر  اظهار داشت: حرکت قطارهای نوروزی از 25 اسفند تا 15 فروردین ادامه دارد.

سومین نمایشگاه بزرگ ریلی دنیا برگزار شد
پنجمین نمایشگاه بین المللی ریلی "اوراسیا" 2015، که سومین نمایشگاه بزرگ دنیا در حوزه حمل و نقل ریلی محسوب می شود، 14 تا 16 اسفندماه، طبق روال سال های گذشته، در شهر استانبول ترکیه برگزار شد.

مرحله دوم ساخت شبكه اتحاد ريل (امارات) آغاز می شود
پس از دوسال تاخیر، مقامات كشور امارات اعلام كردند كه دومین مرحله از ساخت شبكه اتحاد ریل (امارات) آغاز می‌شود. این خط آهن 628 كیلومتری، مرزهای امارات را به فاز اول این شبكه و همچنین تعدای از بنادر و شهرهای مهم متصل می‌كند.

راه اندازی راه آهن غرب موجب توسعه صنعت وتجارت کرمانشاه می شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: راه اندازی پروژه راه آهن غرب کشور نقش مهمی در توسعه استان کرمانشاه بویژه در بخش صنعت و تجارت دارد.

محمد رضا نعمت زاده با اشاره به وجود سه واحد پتروشیمی در استان کرمانشاه افزود: وجود این واحدها موجب شده که کرمانشاه در بخش پتروشیمی از استان های پیشتاز کشور باشد.

پیش بینی جابجایی ۱۱۰ هزار مسافر با قطارهای شمال
یوسف گران پاشامدیرکل راه آهن شمال گفت: در ایام نوروز پیش بینی می شود که حدود ۱۱۰ هزار مسافر از طریق قطار در خطوط ریلی شمال جابجا شوند.

احداث اولين موزه در راه آهن تهران
قائم مقام راه آهن از در دستور كار قرار گرفتن احداث اولین موزه در راه آهن تهران به منظور گسترش فرهنگ ریلی در جامعه خبرداد.

احمد خدایی با اشاره به قدمت راه آهن و تاریخچه شكل گیری آن افزود:با وجود این قدمت و به منظور گسترش فرهنگ ریلی در جامعه احداث اولین موزه در راه آهن تهران و همچنین تالیف و تدوین كتابی با موضوع تاریخ راه آهن ایران در دستور كار قرار دارد كه احتمالا این كار در سال آینده عملی خواهد شد.

ساخت خط آهن باكو- تفليس- كارس اواخر سال جاری میلادی به پايان می رسد
در جلسه‌ای که بین وزرای حمل و نقل تركیه و قزاقستان برگزار شد اعلام گردید كه خط‌ آهن باكو- تفلیس- كارس (BTK) تا پایان سال جاری تكمیل شود.

باید گفت در واقع موعد تكمیل ساخت این خط‌آهن در سال 2010 بوده است اما به دلایل اقتصادی و سیاسی به تعویق افتاده بود؛ این طور برنامه ریزی شده است كه این خط 826 كیلومتری بین كشورهای تركیه، گرجستان و قزاقستان، شبكه سراسری راه‌آهن آسیا را به شبكه اروپایی در تركیه متصل كند.

55 زخمی در سانحه ریلی آمریکا
در پی برخورد یک دستگاه تریلی با قطار مسافربری در کارولینای شمالی دست‌کم 55 نفر مجروح شدند.این تریلی در زمان عبور از ریل قطار روی آن گیر افتاد و در نهایت با قطار برخورد کرد.

این سومین حادثه شدید ریلی در کمتر از دو ماه گذشته در آمریکا است. دو سانحه مرگبار در نیویورک و کالیفرنیا که در ماه فوریه اتفاق افتاد در مجموع هفت قربانی و 30 مجروح برجای گذاشت.

پرداخت ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی خسارت به مسافران بابت تاخیر قطارها
مرتضی جعفری مدیر کل تنظیم و نظارت بر بازار راه‌آهن با اشاره به پرداخت خسارت بابت تاخیر قطارها به مسافران گفت: مطابق جداول مربوطه بر اساس مسیر و زمان سفر خسارت معادل ۵۰ تا ۱۰۰‌ درصد قیمت بلیت به مسافران پرداخت می‌شود.

بلیت برخی قطارهای رجا برای ایام نوروز کاهش یافت
بلیت برخی قطارهای مسافری رجاء از 25 اسفند ماه  لغایت 16 فروردین ماه 1394، در ایام مختلف با اعمال تخفیف از ۵ تا ۳۰ درصد عرضه می‌شود.

این اقدام به منظور دسترسی هموطنان گرامی به همه قطارهای رجا صورت گرفته و هموطنان می‌توانند با كسب اطلاعات بیشتر از جدول تخفیفات، سفر مطلوبی را با قیمت‌های ارزان‌تر برای خود مهیا كنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.