| کد خبر: 35822 |

◄ مشتری مداری عجیب یک ایرلاین داخلی!

تین نیوز | در پی تاخیر پنج ساعته پرواز جمعه مشهد- تهران یکی از شرکت های فعال هواپیمایی کشور، و درخواست مسافران و کاربران مبنی بر پیگیری این موضوع، ایرلاین موردنظر، با این استدلال عجیب که معطلی مسافران در داخل هواپیما سوال مردم نیست، از پاسخگویی به این موضوع خودداری کرد.

بعد از انتشار خبر تاخیر پرواز مشهد - تهران و معطلی پنج ساعته مسافران در داخل هواپیما، تین نیوز این موضوع را از طریق روابط عمومی این شرکت هواپیمایی پیگیری کرد که روابط عمومی مذکور در پاسخ به خبرنگار تین نیوز، اعلام کرد: «شما از کجا می دانید که این موضوع مشکل دارد؟ وقتی این موضوع سوال مردم نیست چرا از خودتان سوال تولید می کنید»!

این در حالی است که شرکت هواپیمایی ماهان به عنوان یکی از ایرلاین های مطرح و فعال کشور، به خاطر برخورد مناسب و کیفیت ارایه خدمات به مسافران پروازهای این شرکت از استقبال مردم برخوردار است اما ظاهرا نحوه پاسخگویی و مشتری مداری در قبال تاخیرهای پروازی هنوز در بین ایرلاین های ما جا نیفتاده است و این مسئله از پاسخگویی نامناسب به مردم و مسافران به رسانه ها نیز تسری پیدا کرده است.

تاخیر پروازها سالهاست که یکی از دلایل اصلی نارضایتی مردم نسبت به سفرهای هوایی است، اما مهمتر از آن عدم اطلاع رسانی صحیح و نحوه برخورد با مسافرانی است که علاوه بر معطلی و سرگردانی، ناچار به تحمل این رفتارها هستند.

اگرچه اکثر مسافران نسبت به تاخیر پروازها به شدت معترض هستند، اما بخش عمده نارضایتی ها به این خاطر است که مسئولان برخی از ایرلاین ها خود را ملزم به ارائه توضیح مناسب نمی دانند.

در این راستا پرواز شماره 1032 مشهد - تهران هواپیمایی ماهان جمعه شب به علت نقص فنی موجب معطلی پنج ساعته مسافران در داخل هواپیما شد.

اگرچه پیش از این هم موارد بسیاری وجود داشت که مسافران ساعت های طولانی به دلایل مختلف در فرودگاه معطل می شدند تا اینکه پرواز انجام یا در نهایت لغو شود، اما موضوع متفاوت در پرواز مذکور، معطلی مسافران در داخل هواپیماست.

بر اساس توضیح یکی از مسافران پرواز مذکور، در طول این فاصله زمانی (پنج ساعت) معطلی، هیچ مسئولی جز خلبان هواپیما برای عذرخواهی و ارائه توضیحات و یا حداقل خروج مسافران و فراهم کردن امکان استراحت و تامین نیازهای ضروری کودکان همراه اقدام نکرد.

این مسافر افزود: البته پس از اعتراض های پی در پی، تنها پذیرایی شام از مسافران انجام شد.

روابط عمومی هواپیمایی ماهان: نیاز نمی بینم درباره تاخیر پروازها توضیح دهم!
وقتی خبرنگار تین نیوز برای پیگیری این موضوع که "آیا درست است هواپیما هنگامی که مسافران داخل آن حضور دارند تعمیر شود" با روابط عمومی هواپیمایی ماهان تماس گرفت، با پاسخ های عجیبی مواجه شد.

یکی از کارکنان  روابط عمومی هواپیمایی ماهان که حاضر به معرفی خود نشد، گفت: «شما از کجا می دانید که این موضوع مشکل دارد؟ وقتی این موضوع سوال مردم نیست چرا از خودتان سوال تولید می کنید»! این در حالی است که برخلاف تصور وی، تعدادی از مسافران این پرواز در تماس با تین نیوز نسبت به این موضوع معترض بودند و سوالاتی مطرح کردند.

وی ادامه داد: «شما در پی بزرگ نشان دادن این موضوع هستید و قصد دارید اخبار منفی درباره یک شرکت کار کنید».

وی با بیان اینکه «شما دائما درباره هواپیمایی ماهان بد می نویسید» گفت: «من این رویه را نمی پسندم، لذا نیازی نمی بینم درباره علت تاخیر و جزئیات آن توضیح دهم».

وقتی روابط عمومی ماهان، که یکی از ایرلاین های مطرح کشور است، نیازی نمی بیند درباره تاخیر پروازها به خبرنگاران توضیح دهد، آیا می توان انتظار داشت که سایر مسئولان این شرکت، در هنگام بروز تاخیر برخورد مناسبی با مسافران داشته و خود را ملزم به ارائه توضیحات مناسب کنند؟

حتی اگر به فرض محال بپذیریم تاخیر پروازها، سوال مردم نیست (که هست) اما ملتزم بودن به حقوق شهروندی مسافران، تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری، حتما خواسته بحق مردم است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • پینو کیو پس از آدم شدن 0 0

    ماهان با استفاده از رانت و پول هما تاسیس شده است و این روزها هم به قطعه دزدی از این ایرلاین ملی امورات میگذراند مدیریت مافیایی پشت این صنعت قصد دارد با زمینگیر کردن هما ماهان را جایگزین آن نماید متاسفانه مسئولان دولت تدبیرو امید هم بی میل به این قضیه نیستند تا زمانی که ماهان در هیئت مدیره هما نفوذ داشته باشد اوضاع همین است جان مادرت چاپ کن تین نیوز جان اوضاع خیلی - - - از آنی است که شما تصور میکنید

  • مسعود عابدی 0 0

    مشتری مداری و پاسخگویی در شرکت ماهان اصلا معنا و مفهومی ندارد. بنده در یکی از پروازهای این شرکت از استانبول به تهران، عینک طبی خود را در محفظه جلو صندلی جا گذاشتم. و متاسفانه با پیگیری مستمر و متعدد هنوز نتواستم حتی با یک جواب و با یک مسئول تلفنی صحبت نمایم و چگونگی پیگیری و نحوه اخذ عینک خود را جویا شوم. کلیه تلفنهای این شرکت بهصورت خودکار به صورت تلفن گویا شما را به مراحل و شماره گیری مرحله هدایت و در نهایت نیز پس از مدتها انتظار تلفن قطع میشود. اینجانب بمدت ۵ روز متوالی و روزی یک ساعت پای تلفن نتوانستم با یک شخص حقیقی در مورد مشکل خود صحبت نمایم. بیرون سپاری خدمات پرواز هوایی به شرکتهائیکه مفهوم خدمات و مشتری مداری را درک میکنند میبایست در دستور کار قرار گیرد

  • اکبر 0 0

    یک ضرب المثل قدیمی هست قلم نباید دست نه اهلش بیفد شنییدی دقیقا این صدق می کند بازی از روی قرض و مرض سوال یا حرف نیش دار می زند تاز جایی شکرش باقی همین امکانات هست با این تحریم و مشکلات می خواهید تاخیر نداشته باشد

  • اکبر 0 0

    تنین جان نوشته منو حتما منتشر کن تا یک طرفه قضاوت نشود قربانت

  • 0 0

    روابط عمومی هواپیمایی ماهان: نیاز نمی بینم درباره تاخیر پروازها توضیح دهم! باز خدا پدر شون را بیامرزه که همین یک جمله را تحویل دادند اگر هما بود که از گفتن آن هم دریغ میکرد

  • اکبر 0 0

    الحق و انصاف ماهان بهترین در ایران هست درضمن کارمندها مقصر نیستند کاری از دستش بر نمی اید چیزی برای گفتن ندارند با این نهاوگان از رد خارج این مغز متفخر ایرانها انجام می شود همه دنیا مانده این هواپیما چطوری کار می کند به طور مثال بوینگ ۷۴۷ در ایران کار می کند در خود خود امریکاه ده پیش از رده خارج شدند تاز همین که پرواز می کنند جایی شکری باقی هست نباید انتظار داشت که تاخیر نداشته باشند باید تشویق کرد باید خسته نباشید گفت

  • خانی 0 0

    با سلام اینجا ماهان است هیچ کس هیچ حقی ندارد بجز صاحبان ماهان، نه مسافر نه کارکنان فقط و فقط سهام داران و خلبانان، اینهمه تبلیغات برای جذب پول مشتری و بس. ماهان اصلا براش مهم نیست مشتری رضایت داشته باشه فقط جیب مسافر براش مهمه. ماهان اصلا ایرلاین مطمن و امنی نیست هواپیما همه از رده خارج شدن که حتی عربستان هم از ورود اونا خودداری میکنه بعد ماهان اون هواپیما ها رو اورده تو پروازای داخلی. یعنی امنیت مسافر صفر