بازدید سایت : ۳۰۲۸۱

◄ افزایش تاخیر یا لغو پروازها در روزهای گذشته

◄ افزایش تاخیر یا لغو پروازها در روزهای گذشته

تین نیوز | در روزهای گذشته به دلیل شرایط نامساعد جوی، تعداد زیادی از پروازها لغو شدند یا با تاخیرهای پی در پی همراه بودند.

به گزارش تین نیوز، تاخیر و لغو پروازها به‌ دلیل شرایط نامساعد جوی یا نقص فنی، یکی از دردسرهای مسافرت های هوایی است، تعطیلات چندروزه در هفته گذشته و همزمانی آن با شرایط نامساعد جوی، مشکلاتی را برای مسافران در پی داشت.

مسافرانی که قصد داشتند طی روزهای 16 و 17 آبان ماه با هواپیما سفر کنند، ناچار شدند بخشی از مسافت را با تاکسی و اتوبوس طی کنند یا ساعت ها در فرودگاه سرگردان باشند.

پرواز 4002 شرکت هواپیمایی زاگرس که قرار بود ساعت 23:45 روز جمعه 16 آبان، مسافران را از مشهد به تهران جا‌به‌جا کند، انجام نشد و مسافران حدود 12 ساعت در فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد سرگردان شدند.

همچنین شماری از مسافران خط هوایی همدان ـ مشهد به علت نامساعد بودن شرایط جوی مشهد، به وسیله چند دستگاه خودرو سواری به تهران اعزام و از فرودگاه مهرآباد راهی مشهد مقدس شدند.

در روز 16 آبان نیز پرواز شماره ۳۷۹۹ متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان که از مشهد عازم چابهار بود به دلیل کاهش دید افقی در منطقه فرودگاهی کنارک موفق به فرود نشد و در فرودگاه بین المللی زاهدان بر زمین نشست. این پرواز در ساعت 17:15 دقیقه روز جمعه وارد فرودگاه زاهدان شد و پس از یک ساعت توقف در فرودگاه زاهدان با تغییر شرایط جوی در ساعت 18:34 دقیقه، فرودگاه بین المللی زاهدان را به مقصد فرودگاه کنارک ترک کرد.

همچنین روز 16 آبان، پرواز 348 شرکت هما در مسیر تبریز به بندرعباس به‌ دلیل شرایط نامساعد جوی در فرودگاه بندرعباس تغییر مسیر داده و در فرودگاه شیراز بر زمین نشست.

مدیرکل هواپیمایی هما در استان فارس، ضمن عذرخواهی از مسافران پرواز یاد شده، گفت: پذیرایی‌ های لازم از مسافرین این پرواز توسط کترینگ هواپیمایی هما در محل فرودگاه شیراز و در نوبت‌ های مختلف انجام شد و با توجه به اینکه وضعیت جوی در استان هرمزگان رو به بهبود نبود، با هماهنگی‌ های انجام شده 2 دستگاه اتوبوس وی‌آی‌پی، جهت انتقال مسافران این پرواز تامین و مسافران از مسیر زمینی به مقصد اعزام شدند.

از سوی دیگر، پرواز شماره 646 هواپیمایی آسمان، در مسیر بندر عباس به رشت كه قرار بود ساعت 18:55 روز جمعه 16 آبان، وارد فرودگاه سردار جنگل رشت شود پس از پنج ساعت تاخیر از فرودگاه بندرعباس حركت كرده و در حوالی فرودگاه رشت در ساعت 23:00 شب دچار نقص فنی شد. هواپیما پس از نیم ساعت وارد فرودگاه بین المللی مهرآباد شد و پس از تغییر تایپ پرواز بوسیله یك فروند هواپیمای بوئینگ 727 در ساعت 2:10 نیمه شب روز شنبه 17 آبان، از فرودگاه مهرآباد وارد فرودگاه رشت شده و پس از سوار كردن 155 نفر از مسافرین، فرودگاه رشت را در ساعت 3:10 نیمه شب روز شنبه به مقصد بندرعباس ترك كرد.

بر اساس این گزارش، پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر تور که مقرر بود ساعت 7:15 دقیقه از مشهد مقدس وارد فرودگاه بین المللی زاهدان شده و در ادامه مسیر خود به چابهار عزیمت کند به دلیل نقص فنی لغو شد.

طبق عرف بین المللی حمل نقل هوایی، تاخیر پروازها تا نیم ساعت ایرادی ندارد اما اگر بیش از آن باشد ایرلاین مربوطه باید جوابگو باشد و بر اساس قوانین خسارت بپردازد، این در حالی است که اغلب مسافران از حقوق قانونی خود در تاخیرات پروازی، بی اطلاع هستند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اخوان رابع

    باز فصل زمستان آمد هوا بس ناجوانمردانه سرد است اما مدیران فرودگاهی دمت گرم و سرت خوش باش تو را بخدا سلامم را شما پاسخگوئید وقت تنگ است نشود مثل پارسال فرودگاه شیراز تدبیر کنید سرما ناجوانردانه است احتمالا با فرول کاری شما کشور های اسکاندیناوی و روسیه کلا تو زمستان تعطیلند و می روند خواب زمستانی؟

  • خبره

    با سلام باید به اطلاع همگان برسد که ریاست سازمان هواپیمایی کشوری پس از گذشت حدود هشت ماه پس از سانحه دلسوز فالکن سازمان و شهادت پرسنل خبره این صنعت نه تنها افدامی برای خرید و تجهیز هواپیمای فلایت چک ننمود بلکه سعی نمود با دعوت از بیگانگان مانند پاکستانیها و اخیرا هم موغولها!!! صورت مسئله را پاک نمایند انگار ایشان عزمشان را جزم نموده اند تا زحمات متخصصان داخلی را فدای مسشاران خارجی نمایند