| کد خبر: 28509 |

اختصاص ۷۷ میلیارد تومان اعتبار به مترو تهران آمل

تین نیوز | نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی از تصویب 77 میلیارد تومان اعتبار اولیه برای آغاز پروژه مترو تهران به آمل خبر داد.
 
عزت‌الله یوسفیان‌ملا  ظهر امروز در بازدید از پروژه بزرگ مترو آمل به تهران با اعلام اینکه استان‌های شمالی نسبت به سایر استان‌های کشور از راه ارتباطی ریلی محروم است، اظهار داشت: با توجه به مقایسه استان مازندران با استان‌های دیگر، برای جلوگیری از احداث راه‌های ارتباطی عوامل عدیده‌ای وجود داشته که این موجب محروم شدن این استان از مزایای راه‌های ارتباطی شده است.
 
وی اجرای پروژه‌های راه‌های ارتباطی در محورهای کویری را آسان بیان کرد و گفت: احداث خط ریلی در کوهپایه‌ها نسبت به راه‌های کویری 5.2 برابر کیلومتر است که با توجه به گرانی و مشکلات اقتصادی، هزینه‌های بسیاری را می‌طلبد.
 
یوسفیان‌ملا با تاکید بر اینکه برای مصوبه احداث خط ریلی مترو آمل به تهران و نسبت به گرانی و هزینه بسیار آن چندین جلسه صورت گرفت، ابراز داشت: پس از رایزنی‌های بسیار با وزراتخانه هم‌اکنون 77 میلیارد تومان برای 24 کیلومتر اول این پروژه به تصویب رسیده است.
 
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ورود و خروج مسافران و گردشگران به این استان را از طریق سه راه مواصلاتی برشمرد و بیان داشت: این سه راه مواصلاتی نیز مشکلاتی عدیده‌ای دارند که هر ساله این استان با تصادفات جرحی و فوتی بی‌شماری مواجه است.
 
وی با تاکید بر اینکه مازندران نسبت به سایر استان‌های کشور از مزایای راه هوایی مناسبی برخوردار نیست، اظهار داشت: هم‌اکنون در برخی از فرودگاه‌ها، تجهیزات هوایی کاملی وجود دارد که استان ما از آن محروم است.
 
یوسفیان‌ملا با بیان اینکه احداث مترو فقط برای این استان نیست بلکه برای همه مردم استان‌های شمالی است، افزود: با توجه به تلاش و رایزنی‌های متعدد در دولت قبلی و وزیر وقت، احداث مترو تهران به آمل رضایت‌بخش بوده که موجب تصویب تشکیل کارگاه، ترسیم نقشه و کمیسیون ماده 32 شد.
 
این مسئول با اعلام اینکه همه جوانب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای ساخت این پروژه مورد بررسی قرار گرفت، بیان داشت: با مصوبه ساخت این مترو از رودهن، لاریجان به آمل خیلی تملک اراضی نداریم.
 
وی تصریح کرد: اجرای متروی آمل ـ تهران با توجه به خرید واگن نیاز به 10 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی می‌شود.
 
یوسفیان اتمام این پروژه بزرگ را پایان سال 97 به مدت چهار سال بیان کرد و گفت: هم‌اکنون پروژه مترو تهران به آمل به شرکت خصوصی آباد راهان واگذار شده و پس از اتمام مترو مسافران باید 100 کیلومتر را با واگن ریلی طی کنند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • قدیمی 0 0

    بعضی هنوز فرق مترو و راه آهن را نمی دانند و کلی حرفهای … می زنند لطفا نظر مقامات مسئول را منتشر کنید