| کد خبر: 264262 |

زیرساخت های استفاده از اتوبوس برقی در کرج هنوز مهیا نیست

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: کرج تجربه خوبی در به کارگیری اتوبوس های برقی ندارد و با این پیشینه آیا درست است شهرداری بدون مصوبه شورای شهر ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه کند؟

تین نیوز

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: کرج تجربه خوبی در به کارگیری اتوبوس های برقی ندارد و با این پیشینه آیا درست است شهرداری بدون مصوبه شورای شهر ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه کند؟

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علی قاسمپور با اشاره به اینکه تزریق اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی اقدامی کارشناسی و فکر شده نیست، اظهار کرد: قطعا استفاده از اتوبوس های برقی در کلانشهرهای امروزی نقش به سزایی در کاهش آلودگی هوا، صرفه جویی در سوخت و ... دارد ولی به شرطی که زیرساخت های آن مهیا باشد.

وی ادامه داد: کرج تجربه خوبی در به کارگیری اتوبوس های برقی ندارد و با این پیشینه آیا درست است شهرداری بدون مصوبه شورای شهر ۶۰۰ میلیارد تومان هزینه کند؟

وی افزود: با این ۶۰۰ میلیارد تومان قرار است ۴۰ دستگاه اتوبوس برقی به خطوط کرج اضافه شود ولی این اتوبوس ها پاسخگوی چه درصدی از نیاز شهر است و تا چه حد در تسهیل تردد شهروندان نقش دارد؟

قاسمپور گفت: برای اینکه شهروندان کرجی بتوانند به راحتی از مبداء به مقاصد خود جابه جا شوند به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم، این در حالی است که در حال حاضر تنها ۱۵۰ اتوبوس در سطح شهر فعالیت دارند.

عضو شورای شهر کرج ادامه داد: هر تصمیمی اثراتی دارد و مدیران باید نسبت به وزن تصمیمات خود آگاه باشند و در بحث خرید اتوبوس های برقی هم باید به این نکته توجه می شد.

وی ابراز کرد: وقتی می شد با همین اعتبار تعداد بیشتری اتوبوس یورو ۵ برای کرجی که امروز با مشکل جدی کمبود اتوبوس مواجه است خریداری کرد، چرا باید صرف این که بگوییم کرج اتوبوس برقی دارد تصمیمی گرفته شود که به ضرر شهروندان تمام می شود؟

وی ادامه داد: در تصمیم گیری ها باید نفع شهر و شهروندان در اولویت باشد نه رضایت فردی که شاید در آینده از ما حمایت کند!

این مسئول افزود: توجیه منطقی ندارد قبل از ایجاد زیرساخت های لازم اتوبوس های برقی خریداری شود، چون ممکن است این اتوبوس ها هم به سرنوشت چند دستگاهی که الان در پارکینگ سازمان اتوبوسرانی خاک می خورند دچار شوند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.