| کد خبر: 263832 |

رشد ۲۲ درصدی ترانزیت در هفت ماه نخست امسال‌

عملکرد ترانزیت جاده ای و ریلی مهرماه، بیش از مقادیر ثبت شده مشابه ماهانه در ۶ ماه اول سال بوده است.

تین نیوز

تایج تحلیل عملکرد ترانزیت کشور نشان می دهد ۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۱۳ تن در هفت ماه نخست امسال از کشور ترانزیت شده است که رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد. همچنین در مهرماه امسال، ترانزیت از کشور نسبت به مهرماه سال ۱۴۰۱ افزایش ۷۴ درصدی تجربه شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی زاده معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، از تثبیت و تداوم رشد عملکرد ترانزیت کشور در سال جاری خبر داد و گفت: براساس آمار موجود در وزارت راه و شهرسازی، در هفت ماهه نخست امسال مجموعا ۷ میلیون و ۹۱۷ هزار و ۱۳ تن کالا از کشور ترانزیت شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۲ درصد افزایش داشته است. همچنین در این مدت هفت ماهه،ترانزیت کالای نفتی و غیرنفتی به ترتیب با عملکرد ۲ میلیون و ۳۸۷ هزارتن و ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۳ تن، افزایش ۳۴.۱۲ و ۱۷.۴۹ درصدی را نسبت به هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۱ رقم زده است.

وی افزود: از مجموع عملکرد فوق، سهم حمل و نقل جاده ای حدود ۹۰ درصد و برابر با ۷ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۱۳ تن و سهم حمل و نقل ریلی، ۷۹۶ هزار تن بوده که در بخش جاده ای، با رشد ۲۵.۷۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو بوده ایم.

معاون حمل و نقل ادامه داد: در مهرماه سال جاری، عملکرد ترانزیت با ثبت ۱ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۶۳۹ تن، رشد نقطه به نقطه ۷۴ درصدی  را نسبت به مهرماه سال قبل داشته است. در این ماه، ترانزیت جاده ای کالاهای نفتی و غیرنفتی به ترتیب با عملکرد ۴۱۳ هزار و ۸۶۴ تن و ۸۲۱ هزار و ۷۷۵ تن، افزایش ۱۸۲.۷ درصدی و ۴۸.۱ درصدی را نسبت به مهرماه سال گذشته داشته و ترانزیت ریلی مجموع کالاهای نفتی و غیرنفتی با عملکرد ۱۴۲ هزار تن، رشد ۵۷.۰۶ درصدی داشته است.

به گفته افندی زاده، در مهرماه جاری، با تلاش بی وقفه کلیه دست اندرکاران، رکوردهای امیدوارکننده ای  از حیث عملکرد ماهانه و مقایسه آن با عملکرد ماه های قبل امسال و نیز میانگین عملکرد ماهانه سال گذشته ثبت شده است. از جمله، به ترتیب افزایش ۱۰۰ درصدی و ۲۰ درصدی ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی در این ماه نسبت به میانگین عملکرد ماهانه ۱۲ ماهه سال گذشته و همچنین؛ به ترتیب افزایش ۶۰ درصدی و ۲۰ درصدی ترانزیت جاده ای و ریلی در این ماه نسبت به میانگین عملکرد ماهانه ۱۲ ماهه سال گذشته. بعلاوه،  عملکرد ترانزیت جاده ای و ریلی مهرماه، بیش از مقادیر ثبت شده مشابه ماهانه در ۶ ماه اول سال بوده است.   

افندی زاده در پایان تاکید کرد: تثبیت و تداوم شد ترانزیت کشور در چارچوب پیگیری مجموعه اقدامات مدیریتی، فنی و دیپلماسی مؤثر و هوشمندانه دو و چندجانبه حمل و نقلی محقق می شود، که عملکردهای ثبت شده مذکور در سال جاری، بیان گر آشکار شدن جنبه های عینی و ملموس آثار این اقدامات می باشند. در این راستا، با توجه به اولویت بخشی دولت سیزدهم به مقوله تحول و جهش در ترانزیت کشور و راهبری فرصت شناسانه و مبتکرانه سیاست ها و اقدامات در بعد ملی و بین المللی  از سوی وزیر محترم راه و شهرسازی و هم افزایی و هماهنگی روزافزون بین واحدهای تابعه وزارت راه و شهرسازی و سایر بخش ها ودستگاه های ذیمدخل، انتظار می رود حتی در بازه های کوتاه مدت، هرچه بیشتر شاید پررنگ شدن این آثار و تأثیر مستقیم آن ها بر میزان و کیفیت عملکرد ترانزیت کشور باشیم. 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.