| کد خبر: 263075 |

تخصیص ۲ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به ساخت مسکن

سخنگوی دولت گفت: تأمین مالی مسکن با مدیریت کلان وزیر راه و شهرسازی و همکاری بخش های اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی در حال پیگیری مستمر است.

تین نیوز

سخنگوی دولت گفت: تأمین مالی مسکن با مدیریت کلان وزیر راه و شهرسازی و همکاری بخش های اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصاد و دارایی در حال پیگیری مستمر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از صدا و سیما، علی بهادری جهرمی، امروز سه شنبه ۲۵ مهر در نشست خبری، حادثه زلزله در افغانستان را به مردم این کشور و خانواده جان باختگان، تسلیت گفت و تصریح کرد: دولت و ملت ایران نیز کمک های خود را به کشور همسایه در قالب اعزام ۲۳ گروه امدادی و ارسال ۴۵۰ تُن کمک های بشر دوستانه، شامل مواد غذایی، دارو، وسایل گرمایشی، پتو و چادر انجام داده اند و این کمک ها ادامه خواهد داشت.

بهادری جهرمی با بیان اینکه در این روزها، شاهد حمله رژیم صهیونیستی به غزه هستیم، اظهار داشت: جنایت های رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم می کنیم. این رژیم جنایتکار، مجموعه ای از جنایات جنگی که در حقوق بین الملل مطرح بوده، بر ملت مظلوم فلسطین اِعمال کرده است. حملات به غزه و کشتار کودکان و زنان باید فوری به پایان برسد.

سخنگوی دولت، تأکید کرد: از سازمان ملل، مجامع بین المللی و کشور های اسلامی درخواست می کنیم برای جلوگیری از ادامه حملات و نقض حقوق بشر و همچنین، توقف جنایات جنگی اسرائیل، تلاش کنند.

بهادری جهرمی با توجه به سفر استانی رئیس جمهور، گفت: در سفر آقای رئیسی به استان فارس، طولانی ترین آزادراه کشور افتتاح شد که موجب کاهش دو ساعت سفر اصفهان ـ شیراز می شود. در این سفر، واگذاری ۱۰ هزار و ۲۰۹ واحد مسکونی و ۳۰ هزار قطعه زمین در استان فارس و افتتاح دو بیمارستان ۶۴ تختخوابی شهرستان رستم و ۶۰ تختخوابی شهرستان فسا را شاهد بودیم.

سخنگوی دولت، بهره برداری رسمی از طرح عظیم خط دوم انتقال آب شرب کلان شهر شیراز از سد درودزن و افتتاح همزمان ۶۵ طرح آب و برق با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان را از دیگر کارهای انجام شده در سفر رئیس جمهور به استان فارس برشمرد.

مقدمات برداشت ۲ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای تأمین مالی مسکن

بهادری جهرمی درباره آخرین جزئیات برداشت ۲ میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی برای تأمین مالی مسکن، بیان داشت: این کار با مدیریت کلان وزیر راه و شهرسازی و همکاری بخش های اقتصادی، سازمان برنامه و بودجه و وزارت اقتصادی و دارایی در حال پیگیری مستمر است و آقای رئیس جمهور، همواره برای تسهیلات و سرعت بخشیدن به این کار، تأکید داشته اند.

سخنگوی دولت گفت: یکی از این موضوعات اصلی، استفاده از منابع ارزی بود که مقدمات آن فراهم شده و با هماهنگی وزیر راه و شهرسازی، وزیر اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی در حال اقدام است. البته تأمین مالی مسکن به یک روش، اختصاص ندارد.بهادری جهرمی درباره برخورد با بانک های متخلف در این زمینه، اظهار داشت: گزارشی در شورای عالی مسکن در این باره به تفکیک استان و نهاد ها ارائه شد.

سخنگوی دولت با توجه به دو بانکی که عملکرد خوبی در ارائه تسهیلات مسکن داشته اند، تصریح کرد: بانک های مسکن و ملت، عملکرد خوبی در حوزه تأمین مالی مسکن داشته اند.

رفع مشکلات حوزه خودرو

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی پیرامون دستور رئیس جمهور برای رفع مشکلات حوزه خودرو، گفت: یکی از موضوعات اصلی دستور آقای رئیسی، کاهش خودرو های انباشت شده بود که هم اکنون به حد خوبی کاهش یافته و افزایش ظرفیت تولیدی ۵۰ درصدی نیز به خوبی محقق شده است و البته ادامه خواهد داشت. در سال گذشته، تولید چند خودرو متوقف شد تا ارتقای کیفیت داشته باشند و برخی خودرو های با کیفیت، افزایش تولید داشته است.

سخنگوی دولت، تصریح کرد: همچنین، تولید خودروهای برقی و تأمین ایستگاه های شارژ این خودرو ها در دستور کار بوده و بخشی از آن به سرانجام رسیده است. آیین نامه واردات خودرو نیز به سرانجام رسیده و برخی رفت و برگشت ها نیاز داشت تا اصلاحات انجام شود که در حال پیگیری است. درباره عرضه خودرو، مقرر شد که امکان ارائه آن، خارج از سامانه و از راه های مختلف انجام نشود. هم اکنون، نظارت مناسبی در حال انجام است و باید پیگیری شود. همچنین، واگذاری خودروساز ها به بخش خصوصی نیز با حساسیت و جدیت، دنبال می شود.

رویکرد دولت در برابر قیمت گذاری شورای رقابت

بهادری جهرمی درباره رویکرد دولت در برابر قیمت گذاری شورای رقابت، گفت: دولت، شورای رقابت را تشکیل نداده و این مصوب مجلس بوده و دولت، مجری قانون است. نگاه دولت در حوزه بازار های مختلف، این است که بازار را با افزایش تولید، رقابتی کند که در سال گذشته، حدود ۵۰ درصد تولید خودرو را شاهد بودیم و امسال بیش از این خواهد بود. افزایش تولید و فراهم شدن شرایط وارداتی، بازار را به سمت رقابتی شدن پیش می برد و در این صورت، قیمت ها مهار می شود و کیفیت در رقابت، افرایش می یابد.

سخنگوی دولت درباره تلاطم اخیر در بازار ارز، تصریح کرد: واکنش جهانی و منطقه ای به ناامنی و مسائل جغرافیایی، مانند جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، وجود دارد و طبیعی است که در بازار، واکنش هایی ایجاد شود.؛ اما با کارهای بانک مرکزی، ثبات نسبی به بازار بازگشت و آثار این واکنش ها، مقطعی و کوتاه مدت است.

جزئیات تغییر دهک بندی

بهادری جهرمی در پایان، درباره جزئیات تغییر دهک بندی نیز توضیح داد و گفت: قرار است که روش دهک بندی، تغییر کند و از دهک بندی به صدک بندی، تغییر یابد! این به علت افزایش دقت و میزان اِشراف بر دسته بندی دهک ها است و تغییری در پرداخت یارانه ها انجام نمی شود و بر اساس رویه سابق، با دقت صدکی! محقق خواهد شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.