| کد خبر: 261327 |

کاهش ۸ درجه‌ ای دما در استان‌ های ساحلی خزر و شمال شرق کشور

فردا و پس فردا دما در شمال غرب استان های ساحلی خزر و شمال شرق کشور کاهش محسوس ۴ تا ۸ درجه ای خواهد داشت.

تین نیوز

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: فردا و پس فردا دما در شمال غرب استان های ساحلی خزر و شمال شرق کشور کاهش محسوس ۴ تا ۸ درجه ای خواهد داشت.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، امین حسین نقشینه افزود: امروز در استان اردبیل، شمال استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، نقاطی از گیلان و مازندران و ارتفاعات شرقی تهران و فردا و پس فردا علاوه بر این مناطق در برخی نقاط استان های گلستان، خراسان شمالی، ارتفاعات سمنان، البرز، تهران و قزوین بارش باران و در برخی مناطق رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده که در نقاط مستعد گرد و خاک رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز سه شنبه در شمال استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و نقاطی از گیلان و چهارشنبه در برخی نقاط از شمال غرب استان های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی این شرایط جوی رخ خواهد داد.

به گفته نقشینه، شدت بارندگی ها امروز در شمال اردبیل و ارتفاعات استان های آذربایجان شرقی و غربی بیشتر است و فردا در گیلان، مازندران، اردبیل و شمال شرقی آذربایجان شرقی بارش ها شدید می شود.

وی گفت: فردا و پس فردا دما در شمال غرب استان های ساحلی خزر و شمال شرق کشور کاهش محسوس ۴ تا ۸ درجه ای خواهد داشت و در جنوب غرب کشور و استان های قزوین، البرز و تهران وزش باد شدید رخ می دهد.

کارشناس هواشناسی اظهار کرد: دوشنبه تا چهارشنبه برای شمال شرق و شرق در برخی ساعات وزش باد شدید می شود و در مناطق مستعد موجب خیزش گرد و خاک می شود.

نقشینه افزود: یکشنبه خلیج فارس و یکشنبه و دوشنبه دریای خزر مواج و متلاطم می شود.

کارشناس هواشناسی برای امشب تهران هم افرایش باد پیش بینی کرد و گفت: گاهی شدت آن افزایش یافته و موجب گردوخاک به ویژه در مناطق جنوبی می شود.

وی بیشینه دمای پایتخت را برای امروز، ۳۵ درجه، فردا ۳۴ و دوشنبه ۳۲ درجه اعلام کرد و گفت: کمینه دما هم امروز صبح در مهرآباد ۲۴ درجه گزارش شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.