| کد خبر: 261304 |

قطعی سیستم های گمرکی؛ معضل جدی ترانزیت

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی گفت: قطعی سیستم های گمرکی یکی از مشکلاتی است که موجب توقف کامیون ها و کالاها در مرزهای ورودی و خروجی شده است.

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی خراسان رضوی گفت: قطعی سیستم های گمرکی یکی از مشکلاتی است که موجب توقف کامیون ها و کالاها در مرزهای ورودی و خروجی شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ابراهیم عطایی در خصوص اختلالات در سامانه های حمل ونقل و قطعی آن ها اظهار کرد: در سیستم فرآیندهای گمرکی در زمینه نرم افزاری پیشرفت هایی وجود داشته و تا حدودی بحث بروکراسی مرتفع شده است.

وی افزود: علی رغم سیستمی شدن فرآیندهای گمرکی و تمام مزیت های مربوط به آن، متاسفانه مشکلاتی در این بخش در زمینه زیرساخت ها وجود دارد. قطعی سیستم های گمرکی یکی از مشکلاتی است که موجب توقف کامیون ها و کالاها در مرزهای ورودی و خروجی شده است.

نایب رئیس کمیسیون حمل ونقل، ترانزیت و امور مرزی اتاق بازرگانی خراسان رضوی با اشاره به هم راستا بودن فعالیت ها در گمرک با فعالیت سیستم بیان کرد: از آنجایی که تمام اقدامات در گمرک به هم متصل هستند، در گمرک های ورودی، کلیه کارهای مربوط به باسکول، اسکن و ارزیابی با قطع شدن سیستم متوقف می شود. اگرچه در حال حاضر روش سامانه های حمل ونقل تغییر کرده اما مشکل زیرساختی وجود دارد. در اوایل راه اندازی سامانه های حمل ونقل، مشکلات عدیده تر بوده و دسترسی به این سیستم امکان پذیر نبود که این موضوع تا حدودی طی این چند روز با رایزنی های برخی از تشکلات برطرف شده اما قطع این سیستم ها و ناهماهنگی در این زمینه بعضا مشکلاتی را ایجاد کرده است.

عطایی خاطرنشان کرد: در کل برای هر فرایندی که مقرر است در حوزه حمل و نقل ایجاد شود، زیرساخت ها فراهم نیست. بنابراین قبل از اینکه زیر ساخت ها ایجاد و اشکالات رفع شود، سیستم راه اندازی شده که ضررهای هنگفتی به بخش حمل ونقل و ترانزیت کشور و استان وارد کرده است. همچنین در حال حاضر زیربنایی قوی برای فیبر نوری، اینترنت و غیره وجود نداشته و این مشکلی است که خسارت و هزینه آن را ما باید پرداخت کنیم و هیچ سازمان و ارگانی این خسارت را قبول نمی کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.