| کد خبر: 260988 |

۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی و سفارش ساخت ۱۱۳ دستگاه واگن مترو برای تهران

قرارداد ۳هزار اتوبوس جدید برای تهران بسته شده که ۱۰۰۰ اتوبوس از این تعداد برقی است.

تین نیوز

شهردار تهران موضوع آلودگی هوا را از چالش های اصلی شهر دانست و گفت: شهروندان از این مشکل در رنج هستند. به همین منظور تفاهم مهمی با وزیر صمت و وزیر نیرو و سازمان محیط زیست امضا شد. تهران به سمت برقی سازی خواهد رفت و برای ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی قرارداد شده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی به برنامه های شهرداری در حوزه حمل و نقل عمومی پرداخت و بیان کرد: ۴۵ درصد بودجه امسال شهرداری به حمل و نقل عمومی اختصاص یافته است. البته این کف ماجراست. ما قرارداد ۳هزار اتوبوس جدید برای تهران بسته و پول آن را پرداخت کردیم که هزار اتوبوس از این تعداد برقی است.

شهردار تهران موضوع آلودگی هوا را از چالش های اصلی شهر دانست و گفت: شهروندان از این مشکل در رنج هستند. به همین منظور تفاهم مهمی با وزیر صمت و وزیر نیرو و سازمان محیط زیست امضا شد. تهران به سمت برقی سازی خواهد رفت. ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی قرارداد شده است. ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی با همکاری مپنا در تهران افتتاح شد. تا پایان سال آینده ۱۷۰۰ ایستگاه با ۵۰۰۰ دستگاه شارژ افتتاح می شود. ۴هزار موتور برقی و ۵۰هزار تاکسی برقی نیز به زودی وارد پایتخت خواهد شد. به این ترتیب چهره شهر عوض می شود و آلودگی کاهش خواهد یافت.

زاکانی با بیان اینکه با رویکرد فعال و با کمی فکر به موضوعات پرداخته ایم، تاکید کرد: امسال امیدواریم ۱۲۶۰ اتوبوس جدید به تهران اضافه شود. تا پایان سال نیز حدود ۵۰۰ اتوبوس نوسازی و بازسازی خواهد شد.

وی در مورد مترو هم خاطرنشان کرد: بازسازی واگن های مترو نیز ادامه دارد. تا پیش از امسال در یک سال و نیم گذشته ۱۴ کیلومتر خط با ۱۰ ایستگاه جدید افتتاح شده است. امسال اما حدود ۲۰ کیلومتر با ۱۳ ایستگاه جدید افتتاح می شود.

شهردار تهران افزود: پرند نیز متروی ۲۰ کیلومتری با یک ایستگاه است که امسال افتتاح خواهد شد. تا ماه آینده ایستگاه پرند افتتاح می شود. موضوع برق آن فقط باقی مانده است.

زاکانی با بیان اینکه هر کیلومتر متروی جدید حدود ۲ هزار میلیارد تومان هزینه دارد، گفت:حفاری خط ۱۰ نیز به زودی شروع می شود. در مورد خط ۹ هم تفاهم نامه امضا شده و کار شروع خواهد شد. خطوط ۸ و ۱۱ نیز سال آینده.

وی به موضوع واگن ها هم اشاره و اظهار کرد: حدود ۶۰۰ واگن مترو نیاز به اورهال داشت. بسیاری از انبارهای تجهیزات مترو هنگامی که تحویل گرفتیم، خالی بود. ۲۴۰ واگن بازسازی شده است. هم چنین ۷۹۱ واگن جدید با زحمت دولت از چین خریداری شده است. ۱۱۳ دستگاه واگن نیز به تولیدکنندگان داخلی سفارش داده ایم. به این ترتیب نوسازی جدی در این حوزه صورت خواهد پذیرفت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سینا رسولی مقدم 0 0

    تهران از لحاظ اتوبوس واقعا چند ساله که عقب افتاده من 12 13 سال قبل سر ایستگاه نهایت 5 دقیقه معطل میشدم الان میرسه به 30 تا 35 دقیقه البته تا پارسال 50 دقیقه هم می‌رسید خب ترجیح میدم تاکسی اينترنتی بگیرم البته یکی دو تا اتوبوس جدیدا اومده توی خط و اون اتوبوس قراضه ها کمتر شده برای منی که درآمدم زیاد نیست واقعا مقرون به صرفه نیست تاکسی اینترنتی بشینم با اتوبوس و مترو میتونم با یک بیستم هزینه به محل کارم برسم فکر میکنم تهران حداقل 5 هزار تا اتوبوس کم داشته باشه

    • ناشناس 0 0

      من هم حرفت قبول دارم ، من یک زمانی به پایانه ارم سبز میرفتم هر خط ۳ تا ۴ اتوبوس رزرو داشت ، الان ایستگاه ها خالی هست باید ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بایستی اتوبوس از راه برسه ،

      ناوگان اتوبوس تهران بر اثر استهلاک و عدم نوسازی در طول زمان ، مثل یخ در مقابل افتاب ، اب رفته است😊

  • ناشناس 0 0

    با احترامی که برای مسئولین قائلم

    اما بجز وعده افتتاح مترو پرند ، بقیه وعده ها را عملی نمیدانم.



    ۱۰۰۰ اتوبوس برقی از پیارسال گفتند پس کجاند؟؟ ایستگاه شارژ زدنش الکی هست؟ فکر نکنم به اهداف کمی خود برسد.


    مدیر شهر تکنوکرات باید باشه ، با بروکرات بازی ، سخنان خطابه معجزه اتفاق نمی افتد ،


    اتفاقی که میفتد عرصه شهرداری تهران اشتباه گرفته میشود در حالیکه شهرداری مانند یک دولت کوچک هست ، تهران جمعیتش از چندین کشور بیشتر هست ، مثل آذربایجان ، کویت ،قطر ارمنستان و.... این اهمیت و بزرگی و مشکلات انرا میرساند .


    لذا شهرداری تهران به مثابه یک دولت کوچک در کشور هست ، باید بازوهای اجرایی ، فرهنگی ، عمرانی ، اقتصادی و ... خودش داشته باشد .

    همین اهمیت ما در نیویورک ، لندن ، پاریس و... میبینیم مختص فقط ایران نیست ، بوریس جانسون شهردار لندن بود ، بلومبرگ شهردار نیویورک و...


    مدیریت این سیستم پیچیده کلانشهر تهران هم به همین راحتی نیست ، در زمان نمایندگی مجلس ، برای یک شهر کوچک چند خطابه میگوییم ، اما شهرداری تهران عرصه روبرویی با زیست روزانه مردم و تعامل هر روزه مستقیم با انهاست . دو فضای بسیار متفاوت که باهم یکسان نیستند .
    چرا که ما هر روزه با مجلس برخورد نداریم ، اما با شهرداری هر روز به صورت ملموس برخورد داریم ، بهمین دلیل گاه اهمیت ان برای مردم بیشتر هست .

    الان بطور نمونه از مردم تهران در خیابان بپرسید نام ۳۰ نماینده مجلس تهران چیست؟ آیا همه ۳۰ نفر میشناسند !


    متاسفانه مقامات همه این ها را باهم یکی میگیرند ، نهایت اینه فرمانده نظامی ، مدیر باشگاه ورزشی میشه ، ورزشکار میره عضو شورای شهر شهرداری میشه ، بازیگر میاد ورزشکار میشه ، ورزشکار میره بازیگر میشه !

    کلهم یک اش شلم شوربایی میشود هیچکس در جایگاه مناسب وظایف خود نیست و همه کارها در نهایت ناقص و ابتر میمانند .


    بعد هم دنبال مقصر میگردیم.