| کد خبر: 260680 |

◄ اتوبوس های برقی را کی در تهران و شهرهای بزرگ خواهیم دید؟

تهران در حمل و نقل عمومی ضعف های اساسی دارد اما تحولات مهمی در ماه های آینده اتفاق خواهد افتاد که یکی از آنها ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی است.

تین نیوز

تهران در حمل و نقل عمومی ضعف های اساسی دارد اما تحولات مهمی در ماه های آینده اتفاق خواهد افتاد که یکی از آنها ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی است.

به گزارش تین نیوز، اتوبوس های برقی می توانند علاوه بر بهبود وضعیت جابجایی مسافران، آلودگی هوای تهران و شهرهای بزرگ را کاهش دهند.

اگر شهروندان تهرانی جویای پاسخ به این پرسش هستند که اتوبوس های برقی چه زمانی به خیابان های پایتخت خواهند آمد، باید به سخنان اخیر وزیر صنعت توجه کنند. علی ابادی گفته است این اتوبوس ها تا پایان سال در تهران دیده خواهند شد. به این ترتیب، علاوه بر تهران در شهرهای بزرگ دیگر نیز این اتوبوس ها را خواهیم دید.

البته باید دانست اتوبوس های برقی مخالفان و منتقدانی هم دارد. منتقدان این اتوبوس ها می گویند در استفاده از این وسایل حمل و نقل عمومی نباید چندان خوش بینی افراطی داشت. علت این است که با وجود مزایایی مثل بازدهی بالا و کاهش قطعات متحرک و پایین بودن استهلاک و هزینه های کمتر اپراتوری، این خودروها قیمت بالایی دارند که به صرفه بودن استفاده از آنها را زیر سوال می برد. ضمنا باتری این اتوبوس ها معضلات زیست محیطی ایجاد می کند.

برخی کارشناسان معتقدند؛ با توجه به نحوه تولید برق در کشور ایران که از طریق نیروگاه های حرارتی تولید می شود و راندمان نیروگاه ها؛ یارانه فراوانی در این بخش برای تولید برق هزینه می شود. از این رو در عمل با پرداخت یارانه و سوخت گازوئیل یا گاز در نیروگاه ها، با راندمان ۳۵ درصد، برق تولید می شود که توجیه اتوبوس های برقی را در سطح ملی زیر سوال می برد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.