| کد خبر: 260544 |

۶ درصد از مساکن روستایی کشور در آذربایجان‌شرقی ساخته می‌ شود

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سالانه ۶ درصد از مساکن روستایی کشور در آذربایجان شرقی ساخته می شود و این استان در این زمینه در رتبه چهارم قرار دارد.

تین نیوز

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: سالانه ۶ درصد از مساکن روستایی کشور در آذربایجان شرقی ساخته می شود و این استان در این زمینه در رتبه چهارم قرار دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مجید جودی روز سه شنبه در حاشیه بازدید از طرح های عمران روستایی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی افزود: سهمیه سال جاری بنیاد مسکن در کشور ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی است که از این میزان ۱۲ هزار واحد مسکونی سهمیه آذربایجان شرقی است.

وی از روستاییان فاقد مسکن خواست، نسبت به تشکیل پرونده در بنیاد مسکن شهرستان ها اقدام کنند و از تسهیلات قرض الحسنه ساخت مسکن بهره مند شوند.

در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بر اثر ۴۴ حادثه در سطح کشور، ۳۷ هزار واحد مسکونی آسیب دید که بیشتر آن ها تا پایان شهریور احداث، تعمیر و تحویل صاحبانشان می شود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در سال های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بر اثر ۴۴ حادثه در سطح کشور، ۳۷ هزار واحد مسکونی آسیب دید که بیشتر آن ها تا پایان شهریور احداث، تعمیر و تحویل صاحبانشان می شود.

جودی، با اشاره به اینکه بیشتر زلزله زدگان خوی تا پایان فصل کاری امسال صاحب خانه می شوند، ادامه داد: زلزله شهرستان خوی به ۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی خسارت کلی و به ۱۷ هزار واحد خسارت جزئی وارد کرد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت مساعدت بانک های عامل، بیشتر واحدهای احداثی و تعمیری، تحویل زلزله زدگان می شود، یادآور شد: سهم بنیاد مسکن آذربایجان شرقی در ساخت مساکن تخریب شده شهرستان خوی ۴۲۰ واحد است.

جودی، افزود: بنیاد مسکن این استان کار تعمیر یک هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی را به پایان رسانده و همه ۴۲۰ واحد احداثی را نیز تا پایان شهریور به مردم زلزله زده تحویل خواهد داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.