| کد خبر: 257020 |

◄ 5 خودروی پرطرفدار کره ای در آستانه ورود به بازار + جزئیات

بر اساس گزارش های به دست آمده از مبادی ورودی کالا به کشور، 5 مدل خودروی خارجی وارد انبارهای کمرگ شده و به زودی وارد بازار می شود.

تین نیوز

بر اساس گزارش های به دست آمده از مبادی ورودی کالا به کشور، 5 مدل خودروی خارجی وارد انبارهای کمرگ شده و به زودی وارد بازار می شود.

واردات خودروهای خارجی به عنوان راهکاری برای جلوگیری از رشد افسارگسیخته خودرو از مدتها پیش محل بحث بوده است. موافقان این سیاست معتقدند انحصار را یکی از مشکلات مهم صنعت خودرو می دانند و معتقدند با آزادسازی واردات خودروهای خارجی انحصار بازار از دست دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران – ایران خودرو و سایپا – خارج می شود.

در حال حاضر در برخی مدل های سواری و شاسی بلند ، سال هاست خودروی جدیدی به صورت گسترده وارد بازار نشده و نبود رقیب قدرتمند موجب افزایش قیمت خودروهای موجود که اغلب تولیدات متوسط خودروسازان داخلی یا خودروهای مونتاژی هستند، شده است.

با آزادسازی نصفه و نیمه واردات خودرو، اکنون خودروهای خارجی در حال ورود به کشور است و با این که به نظر می رسد در بحث آزادسازی نیز برخی ملاحظات موجب میدان دادن به خودروهای چینی شده با این حال بر اساس گزارش های به دست آمده از مبادی ورودی کشور، خودروهایی از کشورهای دیگر مثل کره جنوبی نیز اکنون به کمرگ ها وارد شده است.

این اطلاعات حکایت از آن دارد که حدود۹۰۰ دستگاه خودروی کره ای از محصولات شرکت هیوندای وارد کشور شده است. این خودروهای کره ای از محصولات محبوب و پرطرفدار به شمار می آیند و مدتهاست مدل جدیدی از  آنها وارد بازار نشده است.

در مورد جزئیات مدل های این خودروها نیز اطلاعات منتشر شده نشان می دهد این خودروها هیوندای النترا، هیوندای کونا، هیوندای کرتا و هیوندای اکسنت هستند.

پیش بینی می شود ورود این خودروها به بازار در هفته آینده اتفاق بیفتد چرا که مراحل ترخیص آنها تا پایان هفته جاری به طول خواهد انجامید.

نحوه واگذاری و فروش خودروهای مذکور بر اساس ثبت نام های انجام شده در سامانه یکپارچه است. علاوه بر این قرار است تا به زودی بیش از هزار دستگاه هیوندای به افراد ثبت نام کننده در این سامانه بر اساس اولویت‌های مشخص شده، تخصیص یابد.

شایان ذکر است با وجود آن که آزادسازی واردات خودروهای خارجی مصوبه قانونی مجلس است باز هم مقاومت هایی در برابر اجرای این قانون وجود دارد.  خصوصا واردات خودرو از کشور کره جنوبی به صورت آشکار و پنهان با موانعی مواجه می شود که کار شرکت های وارد کننده را دشوار می کند. 

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.