| کد خبر: 256178 |

شناسایی مشکلات خط ۲ مترو با بررسی های میدانی مکرر و شبانه روزی

دیرعامل سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز از بررسی مشکلات و موانع پیش روی خط دو مترو خبر داد و گفت: بازدیدهای میدانی از ایستگاه های این خط همراه با شهرداران مناطق و عوامل ذی ربط، راه حل رفع موانع و سرعت بخشی برای اتمام پروژه است.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز از بررسی مشکلات و موانع پیش روی خط دو مترو خبر داد و گفت: بازدیدهای میدانی از ایستگاه های این خط همراه با شهرداران مناطق و عوامل ذی ربط، راه حل رفع موانع و سرعت بخشی برای اتمام پروژه است.

به گزارش تین نیوز و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری تبریز، یعقوب وحیدکیا با اشاره به توجه نکردن به پروژه خط دو به سبب تمرکز بر اتمام خط یک مترو طی سال های گذشته اظهار کرد: خط دو متروی تبریز، طولانی ترین کریدور بین خطوط قطار شهری قلمداد می شود و مشکلات زیادی در راستای تکوین و ساماندهی آن وجود دارد.

وی افزود: با بررسی های میدانی گسترده و مکرر و دعوت و پیگیری شهرداران مناطقی که محل ایستگاه های خط دو از حوزه استحفاظی آنها عبور می کند، متوجه شدیم که مشکلات پیچیده ای گریبان گیر این پروژه است و اقدام نخست سازمان ضمن تمرکز بنیادی بر این پروژه، بررسی جز به جز این مشکلات با حضور مداوم در تک تک ایستگاه ها و مسیرها است.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز با اشاره به توجه و تأکید بر دستور شهردار مبنی بر اینکه فاز نخست خط دو حد فاصل قراملک تا میدان دانشسرا باید در زمان مدیریت فعلی در مدار بهره برداری قرار گیرد، خاطرنشان کرد: شهرداری در راستای پایان بخشیدن به انتظار چندین ساله شهروندان، مجموعه متروی تبریز را با تمام قدرت در کارزار عملیات عمرانی و اجرایی حضور مداوم دارد تا خردادماه ۱۴۰۲، زمان بندی دقیق اتمام ایستگاه های فاز نخست را به مردم اطلاع رسانی خواهد کرد.

وحیدکیا با اشاره به پیچیدگی ها و محدودیت های خاص سیستم مترو تصریح کرد: بازدیدهای میدانی و پایش های مستمر و شبانه روزی اخیر باعث شده است تا بخش اعظمی از مشکلات پیچیده پیش روی خط دو حل شود تا بتوانیم خردادماه ۱۴۰۲ با صداقت تمام، زمان دقیق اتمام پروژه را با نصب روزشمار در روزهای آتی به شهروندان اعلام کنیم، از این رو از تک تک همکاران، پیمانکار خط دو و مجموعه شهرداری کلان شهر تبریز از جمله شهرداران مناطق و مدیران کل از جمله مدیرکل املاک شهرداری تبریز تشکر و قدردانی می کنم.

وی گفت: خط دو متروی تبریز مشکلاتی همچون تملکات در پیرامون ایستگاه ها، تعطیلی چندین ساله ایستگاه ها و از همه مهم تر مشکلات قراردادی را با پیمانکار دارد که طی چند ماه اخیر و در وضعیت کنونی، همه موارد با برنامه ریزی منظم و مهندسی شده در حال حل شدن است.

مدیرعامل سازمان حمل ونقل ریلی شهرداری تبریز ادامه داد: با رفع موانع مذکور سازمان حمل ونقل ریلی بر آن است تا برای اولین بار پس از ۱۲ سال از آغاز پروژه خط دو، با نصب روزشمار و اعلام زمان بندی خردادماه ۱۴۰۲ اصناف و کسبه اطراف ایستگاه ها و شهروندان را از بلاتکلیفی رها کند و تمرکز و سرعت بیشتری به کارهای اجرایی آن بخشد و مطالبه بحق شهروندان را عملی کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.