| کد خبر: 256036 |

در سال گذشته انجام شد؛

آسفالت ۲ هزار و ۷۳۹ کیلومتر از راه های روستایی استان همدان

معاون فنی راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از آسفالت ریزی ۲ هزار و ۷۳۹ کیلومتر از راههای روستایی این استان تا پایان سال گذشته خبر داد.

تین نیوز

معاون فنی راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از آسفالت ریزی ۲ هزار و ۷۳۹ کیلومتر از راههای روستایی این استان تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیدمحسن حسینی گفت: بهینه سازی، ساخت و توسعه راه روستایی با هدف بهبود زندگی و دسترسی روستاییان به مراکز شهرها و استفاده بهینه از منابع آب، زمین و سرمایه اجرا می شود.

وی با ببان اینکه راه روستایی بهینه شده امکان بازاریابی محصولات کشاورزی، دامی و زراعی را ایجاد می کند، افزود: بر اساس آن زندگی روستاییان با افزایش و تأمین درآمد مکفی بهبود می یابد و روستایی تمایل و رغبت بیشتری برای زندگی در روستا که محل تولید و معاش اوست پیدا می کند، نتیجه این عملکرد راهبردی و زیربنایی در روستاهای استان و کشور موجب مدیریت مهاجرت و کاهش آن با جهت گیری به سمت شهرها می شود.

معاون فنی راههای روستایی استان همدان تاکید کرد: همچنین راه شریان حمل ونقلی است که نقش مهمی در توسعه زیربنایی اقتصادی و اجتماعی و انتقال امکانات و تأسیسات زیربنایی به روستاها دارد.

حسینی تصریح کرد: تا پایان سال گذشته در ۲ هزار و ۷۳۹ کیلومتر از این راه ها آسفالت ریزی شده که هم اکنون از راه های روستایی استان همدان ( با احتساب راه های شبکه ) ۲۶۵ کیلومتر شنی و ۳۶۶ کیلومتر خاکی است.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۱۰۷۲ روستای استان  ۱۰۱۰ روستا راه آسفالت شده مناسب دارند، یاداور شد: با توجه به اینکه  اولویت اول اجرای آسفالت،   روستاهای با جمعیت بیش از ۵۰ خانوار بوده است، تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار استان از راه آسفالته مناسب برخوردار گشته  و در اولویت دوم روستاهای بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار در دستور کار این اداره قرار گرفته است. این مسئول ادامه داد: ۱۳روستا بین ۲۰ تا ۵۰ خانوار  و الباقی روستاها زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

حسینی بیان کرد: در قالب طرح ابرار برای اجرای طرح های ساخت راههای روستایی، قسمتهایی از عملیات زیرسازی از طریق اکیپ و ماشین آلات اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای به شکل امانی انجام و عملیات روسازی به پیمانکار واگذار می شود که این روش موجل کاهش هزینه ها و تسریع در زمان اجرای عملیات می شود.

وی ابراز داشت: علی رغم مشکلات فراوان در زمینه تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز طرحهای عمرانی ، عملیات ساخت حدود ۲۲ کیلومتر راه روستایی آسفالته در قالب طرح ابرار به بهره برداری رسیده است.

معاون فنی راههای روستایی استان همدان خاطرنشان کرد: طرحهای آسفالت شده شامل محورهای گدارپهن – آفریانج، قسمتی از محور سیاه گله – سو تپه، سیاه گله – قمشانه، قسمتی از محور خنداب – قاسم آباد در شهرستان اسد آباد، محورهای راستگویان – چهرقان و  قشلاق شهرستان فامنین، محور احمدآباد اوچ تپه شهرستان ملایر  و محور تکمه داش شهرستان همدان و تعریض قسمتی از محور گیان – نهاوند است.

حسینی اظهار داشت: اکنون طرح های در دست اقدام این اداره کل  در سطح استان به طول ۶۲ کیلومتر با مبلغ قراردادی افزون بر ۹۰ میلیارد تومان است که در صورت تخصیص اعتبارات لازم امید می رود امسال عملیات زیرسازی و ابنیه فنی این طرح ها به اتمام برسد و حدود ۱۲ کیلومتر از این مسیر ها، امسال و بقیه در سال آینده روسازی و آسفالت شود.

وی افزود: ابتکار قابل توجه این اداره کل در خصوص ساخت راههای روستایی استفاده از ظرفیت خیرین است که امسال طرح احمد آباد – اوچ تپه شهرستان ملایر ، عبدالرحیم-دولت آباد – ورکش شهرستان همدان با محوریت و همکاری این اداره کل  و همکاری بسیج سازندگی(تامین قیر) و مشارکت خیرین ، شرکت های همدان یولساز و ورکش راه الوند با این روش اجرا شده است.

حسینی تاکید کرد: آسفالت محور احمد آباد اوچ تپه به بهره برداری رسیده و محور دولت آباد ورکش نیز در دست اجراست.

معاون فنی راههای روستایی استان همدان با بیان اینکه تلاش همکاران ما در این اداره ساخت راههای روستایی بر اساس استانداردهای فنی موجود است، اضافه کرد: اجرای عملیات راهسازی و آسفالت بدون در نظر گرفتن مسائل فنی و آیین نامه های لازم الاجرا ابلاغی، موجب کاهش عمر مفید راه و آسفالت خواهد شد و نشست، ترک و خرابی آسفالت و تحمیل هزینه های نگهداری سنگین را در طول عمر راه در بر خواهد  داشت.

حسینی گفت: با توجه به مشکلات موجود در  ساخت راههای روستایی از جمله کمبود منابع مالی، وجود معارضین و محدود بودن شرایط فصلی اجرای کار که منجر به طولانی شدن زمان اجرای طرح ها می شود، از روستاییان عزیز تقاضای همکاری و صبر و شکیبایی  تا حصول نتیجه را داریم و مطمئن باشند همکاران ما با تلاش فراوان پیگیر رفع این مسائل و مشکلات هستند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.