خطاب به پلیس راهور، وزارت راه، شهرداری ها، سازمان راهداری و هر گوش شنوای دیگر
◄ چنگال هیولای مرگ آفرین جاده ها تیزتر شده است
آمارهایی که از تلفات تصادف ها منتشر شده حکایت از افزایش تاسف بار مرگ و میر تصادفات محورهای مواصلاتی برون شهری و درون شهری در سال 1401 دارد.
با وجود تکرار وعده های مسئولان و متولیان ایمنی ترددهای جاده های برون شهری و درون شهری مبنی بر اجرای برنامه های گسترده و اقدامات موثر در جهت کاهش تصادفات و تلفات ، آمارهایی که به تازگی از تلفات تصادف ها منتشر شده حکایت از افزایش تاسف بار مرگ و میر تصادفات محورهای مواصلاتی برون شهری و درون شهری در سال 1401 دارد. این آمارها به ما گوشزد می کند چنگال هیولای مرگ آفرین جاده ها و خیابان های کشور تیزتر شده است.
به زبان آمار و ارقام، تصادف ها و حوادث به وقوع پیوسته در جاده ها و خیابان های کشور در سال گذشته 16 درصد بیشتر از سال 1400 قربانی گرفته اند.
جزئیات این آمارها به ما می گوید ۱۹ هزار و ۴۹۰ نفر از هموطنان ما سال 1401 را به پایان نرسانده اند و بی توجهی رانندگان به مقررات راهنمایی و رانندگی، ضعف فرهنگسازی و آموزش رانندگان، نظارت ناکارآمد پلیس راهور، ناایمن بودن و غیر استاندارد بودن برخی جاده ها و خیابان ها، کمبود علائم و تجهیزات ایمنی و ترافیک و ... در کنار خودروهای بی کیفیت ، همچنان عزیزان ما را در جاده ها و خیابان ها به کام مرگ می کشانند.
پلیس راهور در میان متولیان کاهش تصادفات و تلفات، بیشترین نقش را ایفا می کند به گونه ای که اگر این نهاد نظارت های خود بر ترددها را افزایش دهد بسیاری از تصادفات و تلفات کنونی را شاهد نخواهیم بود. پلیس راهور باید دست از کارهای غیرمرتبط با این نیرو بردارد و روش های سنتی و ناکارآمدی که ظرفیت کاهش تخلفات و تصادفات را ندارند را نیز کنار بگذارد. افزایش جرایم تخلفات حادثه ساز رانندگی می تواند تا حدی کارساز باشد اما به کارگیری روش های نوین و هوشمند رصد و کنترل رفتارهای ترافیکی رانندگان در جاده ها و خیابان ها باید اولویت اصلی این نهاد باشد. بحث آموزش و فرهنگ سازی برای رانندگان نیز در پلیس راهور باید متحول شود چرا که آمار تلفات به ما می گوید هر آنچه تاکنون انجام شده و می شود چندان مثمرثمر نبوده است.
از وزیر راه و شهرسازی و مجموعه های تابعه این وزارتخانه نیز انتظار می رود نسبت به افزایش تلفات جاده ای بی اعتنا نباشند و این سیاهی را در کارنامه عملکرد خود برنتابند. کاستن از هزینه های غیر منطقی و غیر بهره ور و هزینه کردن این سرمایه ها در اصلاح محورهای حادثه ساز و گلوگاه های مرگ آفرین جاده ای کشور در کوتاه ترین زمان، کمترین توقع کارشناسان و مردم از وزیر راه و شهرسازی و زیرمجموعه های مرتبط این وزارتخانه است.
شهرداری ها هم دست از نمایش بهترین بودن مدیریت خود بر شهر و برجسته کردن طیف سیاسی حامی خود در خدمتگذاری و سازندگی بردارند و به جای جنجال بر سر انتقال وظایف ترافیکی یک شرکت به مجموعه ای دیگر، تمهیدی واقعی و نه نمایشی و آماری برای کاهش تلفات تصادفات شهری بیندیشند و جان های عزیزی که به چنگال هیولای مرگ آفرین تصادفات گرفتار می شوند را نجات دهند.
انتهای پیام
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.