| کد خبر: 255579 |

خطوط حمل و نقل عمومی زنجان ساماندهی می شود

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: تکمیل محور پادگان به منظور ارتباط محور شرق و غرب و بهره برداری از فاز نخست پروژه سبزه میدان دو اقدام مهم در راستای کمک به ساماندهی خطوط حمل و نقل عمومی به ویژه در بخش اتوبوسرانی است.

تین نیوز

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان گفت: تکمیل محور پادگان به منظور ارتباط محور شرق و غرب و بهره برداری از فاز نخست پروژه سبزه میدان دو اقدام مهم در راستای کمک به ساماندهی خطوط حمل و نقل عمومی به ویژه در بخش اتوبوسرانی است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مجید ناصحی مقدم در نشست خبری با اشاره به وضعیت نامطلوب حمل و نقل عمومی شهر زنجان، اظهار کرد: مشکلات زیادی در این حوزه به ویژه در بخش اتوبوسرانی وجود دارد و بخشی از این مشکلات ناشی از این است که هزینه ها با درآمدها همخوانی ندارد.

وی افزود: با سیاستگذاری که برای سال ۱۴۰۲ انجام شده است تلاش می کنیم وضعیت این بخش بهبود پیدا کند و ساماندهی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان بخش عمده مشکلات حمل و نقل شهر زنجان را مربوط به بخش اتوبوس دانست و خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است لزوم تعریف و اختصاص یارانه های قابل قبول در حوزه مهم حمل و نقل عمومی است.

ناصحی مقدم با بیان اینکه طی ۹ ماهه سال گذشته نزدیک به ۶۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده از طریق امور مالیاتی به حساب شهرداری زنجان واریز شده است، اضافه کرد: سال گذشته با وجود اینکه حدود ۱۲ میلیارد تومان و امسال حدود ۱۸ میلیارد تومان یارانه در بخش حمل و نقل عمومی داریم، رانندگان باز هم ابراز نارضایتی می کنند.

وی با بیان اینکه خطوط اتوبوسرانی ما مطلوب نیست، اضافه کرد: تکمیل محور پادگان به منظور ارتباط محور شرق و غرب و بهره برداری از فاز نخست پروژه سبزه میدان دو اقدام مهم در راستای کمک به ساماندهی خطوط حمل و نقل عمومی به ویژه در بخش اتوبوسرانی است

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان ادامه داد: شهرداری چند دستگاه اتوبوس در اختیار دانشگاه قرار داده است که هزینه های آن را دانشگاه زنجان پرداخت می کند و دانشجویان بابت آن وجهی پرداخت نمی کنند، این اتوبوس ها در مسیر دانشگاه زنجان تا میدان استقلال برای حمل و نقل دانشجویان تردد می کنند و تا ساعت ۲۰:۰۰ فعال هستند.

ناصحی مقدم با بیان اینکه به منظور رفاه حال دانشجویان، سه دستگاه اتوبوس در مسیر پونک و گلشهر تا دانشگاه زنجان برای تردد دانشجویان اختصاص یافته است، تاکید کرد: اتوبوس ها متعلق به شهرداری نیست و هزینه آن از خود دانشجویان دریافت می شود، این اتوبوس ها بیشتر در زمان های پرتردد صبح و بعدازظهر سرویس دهی می کند.

وی با ابراز نگرانی از کمبود نیروهای متخصص در بدنه شهرداری زنجان در آینده، گفت: انتظار داریم فرایند جذب نیروی متخصص در همه سطوح شهرداری اتفاق بیفتد و نیاز است که وزارت کشور این مهم را مورد توجه قرار دهد تا در آینده در بدنه شهرداری با خلأ نیروی انسانی متخصص مواجه نشویم.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به تشکیل شوراها و ماهیت این پارلمان محلی، گفت: شورا نهم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ با خواست مردم و اراده امام راحل تشکیل شده است، چراکه حضرت امام (ره) از همان ابتدا خواهان تشکیل حکومت اسلامی بودند و تشکیل شوراها نیز در همین راستا بوده است.

ناصحی مقدم در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر دلیل ورود رئیس شورای شهر زنجان به ماهیت تشکیل شوراها، افزود: برخی ها شورا را یک نهاد تجملاتی می خوانند که خلاف واقع است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • رقیه اژدری 0 0

    سلام ببخشید بس کارت اتوبوس دیگر قبول نمیکنن پول نقد میخوان سبز میدون وامیر کبیر اتوبوس نیست

  • ناشناس 0 0

    از ریاست محترم در خواست کمک خرید یارانه ای لاستیک را داریم . به شدت در مشکل تهیه لاستیک هستیم .