| کد خبر: 255575 |

اصفهان در رتبه پنجم کاهش تلفات ناشی از تصادفات برون شهری

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان این که همچنان «عامل انسانی» علت ۷۰ درصد تصادفات است، فرهنگ سازی را راه رسیدن به حمل و نقل ایمن و کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات عنوان کرد.

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان این که همچنان «عامل انسانی» علت ۷۰ درصد تصادفات است، فرهنگ سازی را راه رسیدن به حمل و نقل ایمن و کاهش آمار تلفات ناشی از تصادفات عنوان کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ محمدعلی صلواتی اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی روز شش اردیبهشت به نام روز ایمنی حمل و نقل نامیده شد تا توجه همگانی را به این مقوله منعطف کند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با بیان اینکه ارتقای ایمنی و کاهش تصادفات، همکاری و همراهی همه آحاد جامعه را می طلبد، گفت: بر اساس کارشناسی های صورت گرفته علت بیش از ۷۰ درصد تصادفات عامل انسانی است که همه جامعه خصوصاً رسانه ها باید در این رابطه و در جهت فرهنگ سازی رعایت قوانین و ضوابط رانندگی نقش خودشان را ایفا کنند.

وی با تأکید بر این که یکی از عوامل مهم مرگ و میر در کشور تصادفات جاده ای است که هر ساله موجب از دست رفتن جان هزاران نفر از مردم کشورمان می شود، عنوان کرد: حساس سازی نسبت به رعایت ضوابط تا حد زیادی می تواند این مسأله را کاهش دهد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: بخش عمده ای از فوتی های تصادفات و بیش از ۶۰ درصد از وقوع تصادفات جاده ای ناشی از عدم توجه راننده به جلو در اثر عواملی نظیر حواس پرتی، استفاده از تلفن همراه، خواب آلودگی و غیره که راه حل رفع همه این موارد کار فرهنگی هستند مثلاً اگر قاعده یک ربع استراحت بعد از هر دو ساعت رانندگی را فرهنگ سای کنیم و رانندگان خود را ملزم به رعایت آن بدانند میزان تصادفات ناشی از خستگی و خواب آلودگی به میزان قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد.

صلواتی خاطرنشان کرد: با بررسی علت فوت جان باختگان تصادفات رانندگی متوجه شدیم بیش از ۹۰ درصد فوتی ها کمربند ایمنی خود را نبسته بودند و همین طور با بررسی آمار تصادفات موتور سیکلت به این رقم رسیده ایم که بیش از ۹۰ درصد فوتی های در تصادفات موتور سیکلت به علت عدم استفاده از کلاه ایمنی دچار آسیب و ضربه به سر شده و جان خود را از دست داده اند.

وی در مورد ایمنی در حمل و نقل مربوط به موتور سیکلت از آمار نگران کننده دیگری نیز سخن به میان آورد و گفت: بررسی ها نشان می دهد با وجود همه تلاش های فرهنگی و سلبی که برای استفاده موتورسیکلت سواران از کلاه ایمنی شده است تنها ۱۳ درصد از راکبین و دو درصد از ترک نشینان موتورسیکلت از کلاه ایمنی استفاده می کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان بیان کرد: راهداری با حداکثر توان نسبت به انجام وظیفه خود در حوزه ایمنی حمل و نقل که مربوط به اصلاح نقاط حادثه خیز و اصلاح جاده ها است اقدام می کند، همین طور پلیس راه با تمام ظرفیت خود پیگیر انجام وظیفه نظارتی خود است و تنها اگر دو عامل خودرو و راننده نیز به وظایف و مسئولیت های خود در این حیطه عمل کنند، شاهد کاهش و به صفر رساندن آمار مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای خواهیم بود.

صلواتی با اشاره به این که حتی وجود یک فوتی در تصادفات کشور هم زیاد است اظهار کرد بنا بر آخرین آمار منتشر شده پزشکی قانونی که مربوط به آمار ۱۱ ماهه سال ۱۴۰۱ است، استان اصفهان در رتبه پنجم کاهش تلفات ناشی از تصادفات برون شهری قرار داشته و در تصادفات روستایی هم هیچ مورد فوتی نداشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.