| کد خبر: 255507 |

۱۱ طرح ملی راهسازی به طول ۱۱۰۰ کیلومتر در خوزستان اجرا می شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای ۱۱ طرح ملی راهسازی در استان خوزستان به طول یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر و توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل خبر داد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای ۱۱ طرح ملی راهسازی در استان خوزستان به طول یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر و توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل خبر داد.

به گزارش تین نیوز، خیراله خادمی مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی استان خوزستان را دارای ظرفیت های ویژه از لحاظ وجود بنادر بزرگ دانست و گفت: بندر امام خمینی(ره) محل تخلیه و بارگیری کالاهای وارداتی و صادراتی و پتانسیل های صنعتی و کشاورزی است و ۷۵ درصد غلات کشور از این بندر وارد ایران می شود.

وی افزود: پتانسیل های بالقوه در جنوب کشور، استان خوزستان را به یک حوزه مهم برای حمل ونقل بار و مسافر تبدیل کرده است که بخش اعظمی از ترانزیت کشور از این استان انجام می شود.

خادمی با اشاره به رتبه سوم استان خوزستان در ترانزیت کالا و رتبه پنجم در جابه جایی مسافر در کشور گفت: به همین خاطر زیرساخت های حمل ونقلی این استان در بخش های ریلی، آزادراهی و بزرگراهی باید متناسب با ظرفیت های موجود توسعه یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در استان خوزستان ۱۱ طرح ملی در دست وزارت راه و شهرسازی وجود دارد، افزود: عملیات اجرایی ۵۰ پروژه از این ۱۱ طرح ملی آغاز شده است.

خادمی خاطر نشان کرد: ۶۰۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در این استان تکمیل شده است و یا در دست ساخت قرار دارد و هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه و بزرگراه نیز در برنامه قرار دارد.

وی گفت: با توجه به توپوگرافی منتطقه و کوهستانی بودن بخشی از مسیر پروژه.ها تکمیل این طرح ها به ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

بهره برداری از ۴۴.۵ کیلومتر بزرگراه به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد تومان

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور با اشاره به سفر اخیر هیات دولت به خوزستان گفت: در این سفر، در حوزه بزرگراهی ۴۴.۵ کیلومتر بزرگراه معادل حدود ۶۰ کیلومتر مسیر اصلی به بهره برداری رسید که حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه ها هزینه شده است.

خادمی ادامه داد: همچنین عملیات ۴ خطه شدن ۳۴ کیلومتر در محور بندر امام خمینی (ره) به سمت ماهشهر که بخشی از مسیر ارتباطی  بندر امام خمینی(ره) به سمت استان اصفهان و مرکز کشور محسوب می شود با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.

وی افزود: تکمیل شدن این پروژه  موجب کاهش مسیر ارتباطی شهرستان های شمال شرق استان به بندر ماهشهر می شود و با توجه به حجم بسیار بالای ترافیک روزانه، افزایش ایمنی مسیر، افزایش سطح دسترسی و کاهش زمان سفر را به همراه دارد.

مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به خوزستان

مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه حمل و نقل و زیربناهای کشور با بیان اینکه در سفر هیات دولت به استان خوزستان منابعی برای تکمیل هرچه سریع تر پروژه های اولویت دار حمل و نقلی در نظر گرفته شده است، افزود: برای احداث و تکمیل بزرگراه ها ۵ هزار میلیارد تومان از منابع دولت در نظر گرفته شده که بخشی شامل تامین قیر و بخشی هم تامین منابع از محل ماده ۵۶ به وسیله بانک های عامل کشور خواهد بود.  

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سپنا 0 0

    چه ربطی به مردم داره...اون برا سود دهی خودتون. از واردات و صادرات هست...اگه دل سوز مردم هستین...جاییکه مردم زندگی میکنند رو آباد کنید..به محله ها سر بزنید. متوجه مییشد.