| کد خبر: 255203 |

بهره برداری از طرح های توسعه ای و عمرانی بنادر خوزستان همزمان با سفر رئیس جمهور

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۲طرح توسعه ای و عمرانی بنادر خوزستان به ارزش ۵۲ هزار میلیارد ریال همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان از بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی ۲۲طرح توسعه ای و عمرانی بنادر خوزستان به ارزش ۵۲ هزار میلیارد ریال همزمان با سفر رئیس جمهور به این استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، بهروز آقائی با اعلام این خبر اظهارداشت: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر خوزستان همواره یکی از اولویت های این اداره کل به منظور توسعه زیرساخت ها  روساخت های بندری و رونق فعالیت های بازرگانی در آن بوده است.

آقائی با اشاره به اینکه ایجاد مشوق های لازم و همچنین فراهم کردن زیرساختهای مناسب برای حضور سرمایه گذاران خصوصی در بنادر استان ره آوردی است که دولت سیزدهم به آن شتاب داده است، افزود: همزمان با دومین سفر استانی آیت الله رئیسی به خوزستان، در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) و همچنین بنادر شادگان، سجافی، خرمشهر، آبادان، اروندکنار و چوئبده ۲۲ پروژه عمرانی آماده بهره برداری می باشد.

وی ارزش این سرمایه گذاری ها را ۵۲ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: علاوه بر این عملیات اجرایی سه پروژه در بنادر امام خمینی(ره)، شادگان و سجافی آغاز می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان تصریح کرد: همزمان با سفر دوم رئیس جمهور به خوزستان، ۲ فقره تفاهم نامه سرمایه گذاری نیز با بخش خصوصی به ارزش بیست هزار میلیارد ریال منعقد خواهد شد.

آقائی سرمایه گذاری بخش خصوصی در این پروژه ها را بیش از ۴۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این درحالی است که ارزش سرمایهگذاری بخش دولتی برای ایجاد زیرساخت ها در قالب پروژه های تعریف شده بنادر استان نیز بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال برآورد می شود.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه ها فرصت های شغلی پایداری را در بنادر استان فراهم کرده اند، خاطر نشان کرد: تعداد قابل توجهی از این پروژه ها در حوزه زیرساختی با هدف تسهیل تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی و همچنین پشتیبانی از زنجیره محصولات صادراتی کشور احداث شده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.