| کد خبر: 255091 |

کاهش زمان انتظار کانتینرهای کالاهای صادراتی در بندر امام خمینی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: زمان انتظار کانتینرهای حاوی کالاهای صادراتی مستقر در بندر امام خمینی (ره) برای بارگیری حداقل هفت روز کاهش می یابد.

تین نیوز

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: زمان انتظار کانتینرهای حاوی کالاهای صادراتی مستقر در بندر امام خمینی (ره) برای بارگیری حداقل هفت روز کاهش می یابد.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، بهروز آقایی اظهار کرد: با هدف افزایش ضریب دسترسی دریایی، ارتقای جایگاه منطقه ویژه اقتصادی بندر امام (ره) و تقویت  رقابت پذیری  صنایع و صاحبان کالا در تجارت منطقه بر اساس اقتصاد دریامحور، خط منظم کشتیرانی کانتینری بندر امام به بنادر کشورهای امارات، هند و چین راه اندازی شد.

وی با یادآوری این که ورود کشتی های کانتینری نسل پنجم با هدف تردد به مقاصد کشورهای امارات، هند و چین انجام شد، افزود: کاهش زمان و هزینه های حمل ونقل کالای وارداتی و ترانزیتی از مزیت های راه اندازی این خطوط کشتیرانی است.

وی با بیان این که تغییر کانون ترانشیپ کالاهای صادراتی نیز از جمله مولفه های مهم راه اندازی خطوط منظم کشتیرانی در بندر امام (ره) است، تصریح کرد: این اقدام افزایش رقابت پذیری رویه های کالایی کشور و به دست آوردن سهم مناسب از بازارهای منطقه را به دنبال دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تاکید بر اینکه جذب بازارهای ترانزیتی و ترانشیپی منطقه از اهداف راه اندازی این خط کشتیرانی منظم کانتینری است، اضافه کرد: فعالیت این خط کشتیرانی، بهره مندی مناسب از ترمینال کانتینری  بندر امام با ظرفیت سالانه 600 هزار کانتینر (TEU) را درپی خواهد داشت.

آقایی  با اشاره به این که  زمان انتظار کانتینرهای حاوی کالاهای صادراتی مستقر در بندر امام خمینی (ره) برای بارگیری حداقل 7 روز کاهش می یابد، گفت: کاهش حداقل 3 روز زمان حمل دریایی کانتینرهای صادراتی و وارداتی به این بندر از دیگر نتایج راه اندازی خط منظم کشتیرانی است که به تبع آن 10 درصد هزینه های حمل ونقل دریایی کالا را کاهش می دهد.

وی تاکید کرد: تحقق اقتصاد دریامحور و توسعه تجارت خارجی جزو سیاست های دولت سیزدهم است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.