| کد خبر: 255075 |

استفاده از هوش مصنوعی برای کاهش ازدحام در پایانه های تاکسیرانی

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: برای کاهش ازدحام در پایانه های تاکسیرانی طرحی با نام «شاتل سرویس» با استفاده از هوش مصنوعی در ناوگان تاکسیرانی راه اندازی خواهد شد.

تین نیوز

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: برای کاهش ازدحام در پایانه های تاکسیرانی طرحی با نام «شاتل سرویس» با استفاده از هوش مصنوعی در ناوگان تاکسیرانی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی وحدت کار اظهار داشت: طرح شاتل سرویس برای نخستین بار در ناوگان تاکسیرانی کشور اجرایی و عملیاتی می شود که با استفاده از هوش مصنوعی مراکز پرازدحام شناسایی و به مرکز کنترل اعلام و تاکسی به آن محل اعزام شود.

وی افزود: تقریبا همه پایانه های پر مسافر همراه با ساعات پیک ازدحام و شلوغی را شناسایی کرده ایم و با نصب این هوش مصنوعی، نسبت به اعزام تاکسی اقدام می کنیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران ادامه داد: این طرح با همکاری سازمان فناوری ارتباطات شهرداری تهران اجرا شد و به محض اینکه ون های جدید به ناوگان تحویل داده شود، این سیستم راه اندازی خواهد شد.

به گفته وی، فعلا این طرح در ون های جدید قابلیت اجرایی دارد و در مراحل بعدی می توانیم سایر خودروهای ناوگان را به این طرح هوشمند مجهز کنیم.

صرف اضافه کردن تاکسی گره گشای مشکل ازدحام مسافران در برخی پایانه ها نیست

وحدت کار گفت: مسیری که در حوزه تاکسیرانی تهران در چند دهه گذشته طی شده درست نبود و به لحاظ فنی در مدل های حمل و نقل عمومی درون شهری، صرف اضافه کردن تاکسی در درون ناوگان گره گشای مشکل ازدحام مسافر در برخی پایانه ها نیست.

وی اضافه کرد: در ساعات اوج تردد، برخی پایانه ها با افزایش مسافر روبه رو است و می توانیم با طرح شاتل سرویس این مشکل را برطرف کنیم.

کمبود تاکسی و ازدحام مسافر در برخی پایانه های تاکسی همچون میدان آزادی، فلکه دوم صادقیه و میدان ونک یکی از عمده مشکلات شهروندان است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.